FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: platinum w Luty 02, 2010, 19:29:02 pm
-
Od poczatku byly klopoty, jakies problemy na benzynie- szczegolnie w zimie, ale ostatnio to juz jest naprawde zle, gdy rozpedzam sie na benzynie potrafi szrpac- nie raz porzadnie, sa momenty ze dodajac gazu samochod nie reaguje, jak by sie mulil az po chwili szarpnie, delikatnie przyspieszajc sa przewry ze sie jakby zamuli i przyspiesza
dobrze mysle ze to pompa zywot swoj konczy??
-
Zatykaj powrót jak coś to pomoże to raczej mówi do widzenia
-
Witam!:)
W poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu dotarłem do tego wątku, dlatego pozwolę się "podpiąć" pod zapytanie...
Mój problem jest podobny - poldek w trakcie jazdy traci moc, obroty spadają, a 2 przypadki na 3 kończą się zgaśnięciem silnika... Kiedy próbuję przyspieszyć to obroty minimalnie rosną ale fura jakoś nie kwapi się do szybszej jazdy :/ Potrafi zgasnąć 2 razy na 500 metrach a zaraz potem przejechać 5 kilometrów bez marudzenia - pomijając ten brak mocy...
Dodam, że jakieś 3 tygodnie temu zmieniony był zbiornik paliwa na nowy razem z jego zasilaniem... Póki co wszystko wskazuje na problem z pompą, ale chciałem zasięgnąć opinii fachowców :)
Acha! Zauważyłem (przypadkiem) że mrugają mi światła od biegu wstecznego, kiedy ten jest włączony - nie wiem czy to ma jakiś związek, ale podejrzewałem, że to może coś związanego z elektryką...
Autko jeździ tylko na benzynie, silnik 1.5 wtrysk abimex.
wielkie thx za pomoc!:)
-
Panowie co za fatum :?: mam to samo w swoim poldku 1.6 na wtrysku bosch a. pomocy :(
-
W ramach testy podłączcie zasilanie do pompy paliwa NA OSTRO, czyli dwa przewody do wtyczki pompy i spróbujcie tak pojeździć, jeśli problemy ustaną to problem z elektryką.
Jeśli nie.. to trzeba szukać dalej.
-
A jak to się dzieje również na gazie? :?:
-
To zapłon... :) a może oznaka umierającego modułu ?
-
a może zabrudzony filtr paliwa ??
-
To zapłon... :) a może oznaka umierającego modułu ?
Potwierdzam. Dwie sztuki umarly u mnie w baaardzo krotkim odstepie czasowym.
-
To zapłon... :) a może oznaka umierającego modułu ?
Piiiii... (cenzura). To niefajnie...
-
W ramach testy podłączcie zasilanie do pompy paliwa NA OSTRO, czyli dwa przewody do wtyczki pompy
Jeśli nie.. to trzeba szukać dalej.
a można podłączyć pompę bez wtyczki ?
-
Witam
Czy ktoś rozwiązał ww. problem. Ojciec ma Atu+ na Boshu jeździ tylko i wyłącznie na LPG poniewaz spalil pompe na pustym zbiorniku. Wymieniłem ostatnio spaloną pompę paliwa na jakis zamiennik i okazało się ze Poldek kuleje Tzn. czasami cos mu odwala - brakuje mocy a przy mocniejszym depnięciu wogule nie reaguje na pedał przyśpieszenia i tak do zgasnięcia. Po zatrzymaniu i ponownym włączeniu stacyjki samochod jezdzie normalne do jakiegś czasu. Poza wymianą pompy oczyściłem wtrysk, przetarłem konektory na wtryskiwaczu, posprawdzałem bezpieczniki i przekazniki dla pompy i wtryskiwacza.
Jak działa sterowanie pompy w tym modelu i jaki jest schemat instalacji. W Morawskim jakoś ten schamat do mnie nie przemawia.
Pozdrawiam CypekM
[ Dodano: 04 Maj 2010 13:23 ]
Zapomniałem dopisać że filtr paliwa również wymieniłem
-
Przerabiałem u siebie ostatnio podobny problem przerywał szarpał , gasiłem było dobrze przez chwile a potem znowu .Wymieniałeś całą pompę z koszem czy sam wkład ? W boschowskich koszach lubią przerdzewieć rurki , jak pracuje wycieku nie widać dopiero jak się zgasi robi się tam wilgotno. Sprawdź czy po zgaszeniu nie wycieka Ci tam czasami paliwo.
-
O widzisz tego nie sprawdziłem. Wymieniłem sam wkład bez oprawy. Właściwie jak stoi to paliwa nie czuć Ale jeśli to to, to fatalnie bo nie chce mi się znowu odkręcać zbiornika paliwa żeby się tam dostać.
-
Odkręć ten dekielek w bagażniku i będzie widać .
-
Koledzy powiedzcie mi czy pompa na zdjęciu jest prawidłowo podłączona ? Chodzi mi o to czy doprowadzenie prądu przez zwykłe złączki nie doprowadzi przypadkiem do zapalenia się benzyny :mrgreen: Pompa która mi się spaliła miała gniazdo i nic co przewodzi prąd nie było na wierzchu dlatego pytam na wszelki wypadek ;) jak nikt nie odpowie to zaryzykuję i być może na szrocie znajdzie się spalony polonez :twisted:
(http://s.fothost.pl/upload/10/19/e87064d0.jpg) (http://www.fothost.pl)
-
benzyna nie przewodzi prądu.
-
ale w benzynie może być woda :P
-
woda też nie przewodzi prądu.
-
pierwsze słyszę :D chyba destylowana :mrgreen:
-
to dlaczego kłusownicy ryby prądem wyławiają ? dlaczego jak włożysz przedłużacz do wody to zaczyna się gotować ? miałbym jeszcze kilka takich pytań ale to nie jest teraz najważniejsze. Wracając do tematu.. nawet jeżeli benzyna nie przewodzi prądu to te zwykłe wtyki na zdjęciu mogą się obluzować i zaiskrzyć. Czy to nie wywoła przypadkiem zapłonu ?
-
Trzeba założyć po prostu tak, żeby nie zaiskrzyło. Idzie kupić wtyki, które mają zabezpieczenie "wskakujące" w otworek na wsuwce.
-
to dlaczego kłusownicy ryby prądem wyławiają ? dlaczego jak włożysz przedłużacz do wody to zaczyna się gotować ?
Bo to co leci z kranu albo jest w jeziorze to nie jest woda :) tylko substancja składająca się z wody i milionów innych pierwiastków :) I to nie woda przewodzi prąd tylko "te śmieci" :)Np chlor.
-
Te już mają tylko może nie widać na zdjęciu. Użyję jeszcze rurki termokurczliwej dla świętego spokoju
Stingerek czyli potencjalni oszuści na stacji mają na tyle przyzwoitości , ze dolewają w pełni czystego h2o ? :mrgreen:
-
Ja zamiast rurki termokurczliwej u kumpla w Citroenie kiedyś zakładałem specjalne obudowy izolacyjne. Koszt ok. 30 gr w sklepie elektronicznym. Tylko trzeba pamiętać, że są 2 rozmiary przy pompie. Trzeba uważać, bo te obudowy mają 2 rodzaje. Jedne wsuwane i pasują tylko na końcówki z "noskiem", a inne są zamykane - takie muszą być tutaj. Nie wiem jak koszulka termokurczliwa się zachowuje przy kontakcie z paliwem.
-
O dzięki za radę ! Do sklepu pojadę z pompą więc się dobierze :mrgreen:
-
widzę chyba byłą swoją pompę:)
-
Niestety nie. To już kolejna :mrgreen: Dopiero po jej kupnie zaczaiłem że można to podłączyć tak jak na zdjęciu. Wcześniej myślałem , że konieczne jest jakieś gniazdo które jest na mojej spalonej pompie a nie ma na tej od ciebie. Gdyby ktoś odpowiedział na moje pytanie z 2 maja ( w tym temacie ) to może bym nie kupował pompy ponownie no ale dałem tylko 40 zł. Wrzucę samą pompę do bagażnika i będzie zapas :mrgreen: Najważniejsze , że już wszystko wiem 8)