FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: kamil6991 w Luty 04, 2010, 14:37:42 pm

Tytuł: Gaz w 1.6 na wielopunkcie
Wiadomość wysłana przez: kamil6991 w Luty 04, 2010, 14:37:42 pm
Witam wszystkich i zadaje pytanie;p co może byc powodem przygasania na gazie zaraz po przełączeniu??  bylem na przeglądzie instalacji i powiedzieli ze wszystko dobrze ale ja wiem ze coś nie tak ... Co robić???
Tytuł: Gaz w 1.6 na wielopunkcie
Wiadomość wysłana przez: utek w Luty 04, 2010, 14:56:16 pm
Jaki przebieg ma parownik? Tak się dzieje na zimnym i ciepłym silniku, czy tylko na zimnym?
Tytuł: Gaz w 1.6 na wielopunkcie
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Luty 04, 2010, 15:50:09 pm
Może być ustawiony za długi czas, zanim centralka LPG da napięcie na elektrozawory gazu, jak już odłączy wtryskiwacz(e) benzyny. Mam to w mojej Nexii, silnik wypala benzynę, zaczyna siadać z braku paliwa i prawie-że gaśnie i dopiero włącza się gaz.
W każdej porządnej centralce jest regulator (potencjometr), gdzie nastawia się czas na włączenie LPG po wyłączeniu wtrysków benzyny. Drugi potencjometr zazwyczaj służy do regulacji włączenia się instalacji LPG względem zadanych obrotów. Czasami bywa też przełącznik do przełączania włączania LPG przy wzroście obrotów silnika, albo przy ich zmniejszaniu się.

Jeśli masz prostą instalkę, a gaz włącza się za późno - to możliwe, że przewód parownik-mikser jest za długi (złe zlokalizowanie reduktora) i musi minąć jakiś ułamek czasu, zanim silnik nie wyssie gazu z parownika i nie dojdzie od do miksera. Mam tak w moim drugim samochodzie, Nexii 1.5 SOHC, gdzie "fachowcy" w złym miejscu ulokowali parownik. Wtedy pomaga zmiana lokalizacji parownika. Przewód parownik-mikser powinien być jak najkrótszy, by reakcja pomiędzy chwilowymi parametrami pracy a ich wpływem na membrany parownika była jak najkrótsza, parownik z silnikiem powinien być zgrany możliwie z jak najmniejszą inercją.
Tytuł: Gaz w 1.6 na wielopunkcie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 06, 2010, 02:24:34 am
Cytat: "oprawca_1978"
Może być ustawiony za długi czas, zanim centralka LPG da napięcie na elektrozawory gazu, jak już odłączy wtryskiwacz(e) benzyny. Mam to w mojej Nexii, silnik wypala benzynę, zaczyna siadać z braku paliwa i prawie-że gaśnie i dopiero włącza się gaz.
W każdej porządnej centralce jest regulator (potencjometr), gdzie nastawia się czas na włączenie LPG po wyłączeniu wtrysków benzyny.

cos ci sie pomylilo ,czas przelaczenia to czas pracy na obu paliwach,
czyli zalaczane sa elektrozawory gazu ,a wtryskiwacz podaje jeszcze benzyne ,by silnik nie gasl ,
u mnie np. mam ustawiony ten czas na 0.2s

autor ma zapewne inny problem ,ale musi podac wiecej danych
Tytuł: Gaz w 1.6 na wielopunkcie
Wiadomość wysłana przez: kamil6991 w Marzec 28, 2010, 12:36:20 pm
gaśnie gdy jest zimny nie ma problemu z parownikiem i filtrem na 100% bo są wymienione a instalacja jest nowa ma zaledwie rok
Tytuł: Gaz w 1.6 na wielopunkcie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 28, 2010, 16:17:32 pm
Cytat: "kamil6991"
gaśnie gdy jest zimny nie ma problemu z parownikiem i filtrem na 100% bo są wymienione a instalacja jest nowa ma zaledwie rok

zalezy jak na to spojzec ,
z parownikiem nie ma problemu ,bo jest nowy i dziala tak jak powinien, czyli dziala na cieplym silniku ,
a z drugiej strony to przygasanie jest problemem z parownikiem ,bo mimo ze jest nowy i dziala dobrze na cieplym ,to jednak moglby dzialac na zimnym jeszcze ,a tego nie robi

da sie to tak wyregulowac ,zeby dzialalo ,
jezeli nie przygasa ci po przelaczeniu na cieplym silniku ,to inne problemy wykluczamy