FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: banned w Luty 04, 2010, 19:21:11 pm
-
W Caro 1.4 z 94 roku wycieraczki nie wracają same do położenia początkowego po wyłączeniu i w ogóle dziwnie reagują na włącznik. Padło urządzenie mikroprocesorowe? Ile kosztuje taki element?
-
na szrocie kupilem takie coś za 5zł
-
Ale to może nie być to, w najgorszym wypadku wymiana silniczka :?
-
jak masz po drodze możesz podjechać do Bierunia (jeśli to tyn Będzin)bo mam takie coś na podmiankę, wyeliminujesz jeden objaw albo nprawszisz,
-
wyjarały się styki w silniczku na plastikowym pierścieniu są ścieżki.
Przy słabym styku lub za dużym obciążeniu sie wypalają.
Rozberać silnik
-
W Caro 1.4 z 94 roku wycieraczki nie wracają same do położenia początkowego po wyłączeniu i w ogóle dziwnie reagują na włącznik. Padło urządzenie mikroprocesorowe? Ile kosztuje taki element?
Niedużo. 10-25zł na Alegro widziałem. Może tak być, że to to, bo z tego co pamiętam to w środku jest przekaźnik podający masę dla silnika.
-
raczej mikroprocesor nie odpowiada za parkowanie wycieraczek . Jeśli już to albo tak jak pisali silnik albo przełącznik zespolony bo on rozpina masę podczas pracy ciągłej wycieraczek .Masa jest po to by zahamować silnik .
-
mikroprocesor właśnie odpowiada za wycieraczki szyby przedniej i oświetlenie
-
mikroprocesor właśnie odpowiada za wycieraczki szyby przedniej i oświetlenie
no prawie tak jest ale za wycieraczki czasowe i za kontrolę świateł , odpowiada za migacze jeszcze :) i tyle
-
ja miałem podobnie tylko ze wycieraczki nie były dokręcone;p
-
ja sie podepne tutaj bo u mnie jest tak ze szarpia na najnizszym biegu jak parkuja albo calkiem sie zatrzymaja gdzies na szybie
druga sprawa juz parokrotnie zauwarzylem ze jak nie gasze silnika po jezdzie gdzies sie zatrzymam i wysiadam to wycieraczki wykonuja mi jeden ruch
a ostatnio jak jechalem z przyczepka i mialem wlaczony ten przelacznik od przyczepki ze swiecila mi kontrolka haka to wycieraczki wlaczaly mi sie samoczynnie co jakis czas
to tez moze byc wina tego urzadzenia mikroprocesorowego????
-
Chłopaki jak mam taki problem, że wycieraczki przednie baaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo wolno poruszają się bez względu na to na czy są dociśnięte do szyby czy od niej odchylone. Kręcenie regulatorem prędkości wycieraczek nic nie daje więc wymieniłem regulator prędkości wycieraczek - niestety to nic nie dało. Podczas jazdy wycieraczki działają troszkę szybciej ale to i tak nic nie zmienia. Nasmarowałem ramię połączeniowe prawej z lewą wycieraczką oraz trzpienie do których dokręca się wycieraczki. Nic nie dało.
- Mam rozbierać silnik wycieraczek? Gdzie kupię takie szczotki do tego silniczka?
-
pokrętło to czasówka a nie regulacja prędkości . W tym modelu wycieraczki tak chodzą . Pomaga rozebranie całego mechanizmu i wymoczenie w ropie
-
Wyczyscic ramiona i pzesmarować. Spróbowac zasilić silniczek prosto z akumulatora grubym kablem ( masowym też nie tylko plusem ) jesli beda śmigac to znacyz ze instalacja wypalona ( najprawdopodobniej na przełączniku przy kierownicy ) Mozna dołożyć przekaźniki żeby prąd nie szedł przez włącznik tylko prosto z aku
-
Co do urządzenia mikroprocesorowego, ja miałem identyczny problem 2 miesiące temu.
Otóż u mnie wycieraczki włączały się same (ale nie zawsze) gdy było włączone ogrzewanie tylnej szyby, też nie wracały do swojego początkowego położenia tylko zostawały w miejscu w którym je wyłączyłem, a na dodatek nie działały tylne żarówki od wstecznego :P
Przeczytałem właśnie że to może być urządzenie mikroprocesorowe.
Wyjąłem tą kostkę i zauważyłem że są przepalone 2 styki: 87 i 30S. Pojechałem na szrot i zażyczyli sobie 30 zł :!: :!: :!: ale stargowałem na 20 :mrgreen:
No i wszystko wróciło do normy, ale dzisiaj znowu wycieraczki same się włączyły tzn. zauważyłem że na początku tak jakby drgają i bardzo powoli idą do góry, aż w końcu zrobiły jeden ruch i wróciły do położenia początkowego. Wyjąłem kostkę i znowu jest przepalony styk 87.
Dlaczego mi pali tą kostkę :?: :?: :?: :cry:
-
A ja mam pytanie odnośnie czasowek- jak się je zmienia? Bo jak się włączy pierwsze położenie pająka to wycieraczki startują co kilka sekund, jak się przycisnie raz spryskiwacz to czas zwłoki zwiększa się do kilkunastu sekund. Nie umiem spowrotem ustawić mniejszego czasu zwłoki- jak to się obsługuje?
-
Pociągasz za wajchę drugi raz, i automat zapamiętuje odstęp pomiędzy przyciągnięciami.
-
Dzięki- dużo deszczu by musiało spaść, zanim bym na to wpadł...
-
Bo i w Borku takiej magii jeszcze nie bylo:)
-
Ale swoją drogą wygodne rozwiązanie :mrgreen:
-
Odkopię temata :P w moim ostatnio dzieje się coś takiego, ze wycieraczka ładnie zbiera idąc w góre, a wracając na dół lekko skacze po szybie. Myślałem, że to może wina wycieraczek, wymieniłem stare Bosche, na nowe Championy i nadal to samo. Czasami jest OK, czasami skaczą. Ktoś ma jakieś pomysły ? Wg mnie urzadzenie mikroprocesorowe chyba można wykluczyć ?
-
Umyj szybę. ;) Przyczyną może być zbyt słaby docisk wycieraczek do szyby, czyli ramiona trza podmienić na nowe. :)
-
Co może być powodem że wycieraczki parkują zbyt wysoko? Czasem parkują ładnie wzdłuż uszczelki a czasem powyżej. Pytanie dotyczy oczywiście Plusa.
-
Tak się składa że ostatnio naprawiałem moduł mikroprocesora w moim księżycowym gziku (1,6 GSI A.D. 2001r).
Objawy były takie że jak się włączało awaryjne i czasami kierunkowskazy to włączały się wycieraczki. Świecił też znaczek pomarańczowego pedału mimo że światła stop działały prawidłowo.
Po wyjęciu pierwsze co mi się rzuciło w oczy to brak jednej nóżki środkowej. Jeśli dobrze pamiętam to 30-S. Pozostało po niej jedynie lekko zadymione miejsce w obudowie. W gnieździe też nic nie było :? . Po rozebraniu okazało się że dwie inne nogi mają popękane luty. Po przelutowaniu profilaktycznie wszystkich końcówek i dorobieniu brakującej z nogi starego przekaźnika przeżyłem miłe zaskoczenie. nie dość że przestały świrować wycieraczki to i symbol pedału gaśnie po naciśnięciu stopu.
-
Umyj szybę. ;) Przyczyną może być zbyt słaby docisk wycieraczek do szyby, czyli ramiona trza podmienić na nowe. :)
I znów odkopię trupa :P po bliższym przyglądnięciu się i porównaniu z innymi autami okazuje się, że u mnie wycieraczka nie przylega do szyby prostopadle tylko lekko pod kątem. Dlatego też idąc w górę zbiera ładnie, a wracając skacze. Próbowałem jakoś podgiąć ramiona ale coś malo plastyczne są. Jak kupię nowe to problem zniknie ? To jest kwestia ramion czy problem tkwi w mechanizmie ? Miał ktoś coś takiego ?
-
No i dupa. Problem powrócił. Teraz mam wykrywacz deszczu przy każdym jednoczesnym kierunku i stopie...
-
Umyj szybę. ;) Przyczyną może być zbyt słaby docisk wycieraczek do szyby, czyli ramiona trza podmienić na nowe. :)
I znów odkopię trupa :P po bliższym przyglądnięciu się i porównaniu z innymi autami okazuje się, że u mnie wycieraczka nie przylega do szyby prostopadle tylko lekko pod kątem. Dlatego też idąc w górę zbiera ładnie, a wracając skacze. Próbowałem jakoś podgiąć ramiona ale coś malo plastyczne są. Jak kupię nowe to problem zniknie ? To jest kwestia ramion czy problem tkwi w mechanizmie ? Miał ktoś coś takiego ?
Moim zdaniem to kwestia ramion.
-
No i dupa. Problem powrócił. Teraz mam wykrywacz deszczu przy każdym jednoczesnym kierunku i stopie...
Czy wycieraczki startują z chwilą przełączania lampki sufitowej na pracę po otwarciu drzwi?
Masa urządzenia mikroprocesorowego się kłania. Bierze ono ją z punktu masowego umiejscowionego za zegarami po lewej stronie.
Ewentualnie (to niezbyt profesjonalne no ale...) włącz zapłon (niech świeci się kontrolka żarówek świateł stop, "pedał") i poruszaj urządzeniem jak i całą skrzynką bezpiecznikową - jeśli jasność świecenia lampki kontrolnej się zmienia - nie kontaktujące konektory w gnieździe urządzenia mikr. Trzeba odkręcić skrzynkę (jedna długa śruba) i podoginać konektory.
Za duże prądy idą przez te styki w urządzeniu, to jest źle zaprojektowane. Jak tylko coś lekko nie kontaktuje to błyskawicznie duży prąd powoduje topienie wręcz elementów ;/ Jakby to było na osobnych przekaźnikach to by jeszcze uszło...
Moim zdaniem to kwestia ramion.
Moim zdaniem także kwestia ramion. Działo mi się tak w 1.9 GLD, "nowe" ramiona ze szrotu pomogły.