FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: -Marcin- w Sierpień 22, 2004, 19:37:43 pm
-
Mam takie pytanko. Poniewaz sobie kupilem nowa chlodnice to cos mnie dreczy :) Jest to plusowska chlodnica (zreszta ma miejsca na dwa czujniki do wkrecenia do dwoch wentylatorow), ale jest troche ciensza niz moja stara (chlodnica heheheh), tak na oko to ciensza o okolo 1/3, ale nie jestem pewien. Nada sie? :) Jest tak samo wydajna czy moze sie przegrzewac przez to? Drogo trcohe bo kosztowala 310 zl (delphi ma napis na pudelku :) )
-
Ja w zwyklym 1.6 tez wymienialem chlodnice na aluminowa z +, i tez jest ciensza, sadze ze nawet o polowe, z chlodzeniem nie ma problemow.
Dalem z zeszlym roku ~250zl z miejscem na 1 czujnik, tez Delphi chlodnica
-
OK. Dzieki :roll:
-
Po pierwsze ta chlodnica ma mniejsza objetosc bo z tego co wiem w roverze jest chlodnica miedziana podobna do dieslowskiej lecz ciut miejsza , teraz trzeba byloby sprawdzic jak sie zachwowuje na niej czy sie za szybko nie grzeje czy nie wchodzi za malo wody do ukladu ,ostatnio widzialem praiwe nowa chlodnice delphi za 200 zl lepiej poszukaj takiej miedzianej a tak btw pewnie ta twoja przegnila na dole kolo kurka spustowego :mrgreen:
-
No moja tak przegnila ;-)
Czaku mowilem ci co mi powiedzial kolo w sklepie FSO jak pytalem o chlodnice dla Ciebie - ze wklada sie od + tylko wentylatory z diesla cza dac
-
No moja tak przegnila ;-)
Czaku mowilem ci co mi powiedzial kolo w sklepie FSO jak pytalem o chlodnice dla Ciebie - ze wklada sie od + tylko wentylatory z diesla cza dac
Kurna i kupilem sobie taka chlodncie alu i od razu zaczal mi sie grzac a po zatym ona ma za mala objetosc :( :(
-
Chlodnica ta starsza w roverze nie jest taka sama jak dieslowska lecz troche mniejsza ale tak samo wykonana i prawie identyczna z wygladu
-
Chlodnica ta starsza w roverze nie jest taka sama jak dieslowska lecz troche mniejsza ale tak samo wykonana i prawie identyczna z wygladu
No nie wiem musiałbym zrobić fotki ale naarazie nie mam czym. Na 200% jest auminiowa i cienka i na 300% są naniej dwa wentylatorki (ale pewnie tylko jeden org.).
-
Chlodnica mi nie przegnila :) W sumei to dobrze wyglada, ale po dzwonie jest lekkie wgniecenie w niej i chyba troche cieklo i jak oddalem samochod do blacharza to jej nie wyminenili tylko pewnie czyms zatkali i jest podejrzenie ze cos moze byc z nie nie tak, bo sie grzeje skurczybyk dosyc mocno. termostat wymieniony, wentylator sie wlacza prawidlowo, uszczelka pod glowica dobra, wiec chyba tylko pozostaje chlodnica. I oby to byla chlodnca bo bedzie lipa :) (rym :mrgreen: )
-
Moj tez sie grzal bo chlodnica na dole byla zapchana pianka montazowa
-
jak powinniscie pamietac moj rover wspolpracuje z nowa chlodnica fiata z wlewem na rurce, i jest faktycznie gorzej tzn. czesciej sie wlacza wentylator wystarczy ze w upalne dni postoje powiedzmy 10min w korku, zalcza sie wentylaotr ,czasami nawet szybciej, chyba sobie zorobie dodatkowy przelacznik zebym mogl wlaczac go recznie wczesniej bo wiem kiedy to nastapi, a po co ma lapac wyzsza temp.
kumpel ma nissana almere ma silnik 1.4 16V a chlodnica jest tez taka mala jak moja fiatowska i ciensza ciekawe czy by sie nei zmiescila do kanta
-
Hmmm a czy ta stara chlodnica jest miedziana to ja nie wiem, jest chyba metalowa, jest gdzie niegdzie podrdzewiala, te harmonijki co sa, sa strasznie miekkie, wystarczy lekko paznokciem nacisnac, a ta sie odksztalca, lamie. Nie wiem czy tak powinno byc, ale to i tak juz nie ma znaczenia. Zreszta moze i jest miedziana, bo nie wiem jak wyglada miedziana :mrgreen: (ale raczej jest z miedzi :mrgreen: :lol:, ale nie cala, co?) Hehehehehee. Ale co tam, juz wymienilem na nowa, aluminiowa. Chyba objawy minely, zagrzal sie, ale tak tylko z dwie grubosci wskazowki ponad 90 stopni. Ale to raczej dlatego, ze troche ubylo plynu po jezdzie (mam nadzieje, madafaka :mrgreen:). Chociaz to dziwne, bo zalalem go plynem, pochodzil sobie na luzie, wlaczyl sie wentylator i plynu nie musialem dolewac. Tylko musialem dolac po krotkiej jezdzie. Ale to chyba normalne, bo jak wczesniej wymienialem plyn to tez tak bylo, wiec raczej sie tym nie martwie. No ale zobacze jak to bedzie na trasie :)
-
Moja stara chlodnica tez jak sie dotknelo to sie rozpadala a przyczyna tego jest przegrzanie oraz ona poprostu gnije