FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: marmal004 w Luty 08, 2010, 11:22:23 am

Tytuł: 1.6 GSI Multipoin injection
Wiadomość wysłana przez: marmal004 w Luty 08, 2010, 11:22:23 am
Witam, mam problem z silnikiem a mianowicie chodzi o to że po odpaleniu jak dodaje gazu auto sie muli tak jakby brakowału mu paliwa lub powietrza.
Auto zapala obroty sie unormują na odpowiedni poziom (950 )dodaje gazu a tu szarpanie brak mocy w ogóle obroty niechcą dojąć do 2000 nawet 1500
natomiast jak odpale i od razu dodam gazu i utrzymuje obroty z rzędu 2500 do 3500 auto pracuje ale nie tak jak należy.
Sprawdziłem pompkę jest ok filtr także, wymieniony został silnik krokowy i tu ciekawostka na starym pracował na wolnych obrotach kilka sekund i gasł na nowym gaśnie od razu.

Jak sprawdzałem filtr paliwa to wyleciało z niego brudne czarne paliwo, może coś z wtryskami??

Co to może być??

Z góry dzięki!

Polonez atu plus 2000r 1,6 GSI MULTIPOINT INJECTION
Tytuł: 1.6 GSI Multipoin injection
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Luty 08, 2010, 11:30:05 am
Może być coś  wtryskami..
Może byś je wyjął.
Może byś je wyczyścił.
Tytuł: 1.6 GSI Multipoin injection
Wiadomość wysłana przez: marmal004 w Luty 08, 2010, 11:43:57 am
jeszcze jakieś pomysły??
Dziwi mnie to dlaczego silnik tak dziwnie zachowuje sie po zmianie silnika krokowego.
Na starym chodzi na wolnych obrotach po czym szarpanie, obroty spadają i gaśnie.
A na nowym w ogóle na wolnych nie chce pracować od razy gaśnie
Tytuł: 1.6 GSI Multipoin injection
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Luty 08, 2010, 11:45:10 am
check engine wywala ?
Tytuł: 1.6 GSI Multipoin injection
Wiadomość wysłana przez: marmal004 w Luty 08, 2010, 11:45:50 am
Cytat: "SeBa"
check engine wywala ?



nie
Tytuł: 1.6 GSI Multipoin injection
Wiadomość wysłana przez: marmal004 w Luty 08, 2010, 15:22:24 pm
Wtryski wyjąłem ale z nimi wszystko ok. A filtr nie był wymieniany tylko jak sprawdzałem pompke to odpinałem przewody i patrzyłam jak paliwo daje i według mnie tez jest ok.
Tak samo daje paliwo przed filtrem jak i za nim, wtryski ładnie rozpylają.

a jeździć sie nim raczej nie da jak zapale i utrzymuje wysokie obroty to jeszcze kilka km da rade przejechać ale jak puszcze gaz i obroty zejdą na ok 950 to przy dodawaniu gazu sie dusi i trzęsie nim.
Tytuł: 1.6 GSI Multipoin injection
Wiadomość wysłana przez: zyzio w Luty 08, 2010, 15:32:31 pm
sprawdź może lewe powietrze ciągnie  filtr powietrza sprawdź
Tytuł: 1.6 GSI Multipoin injection
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Luty 08, 2010, 16:03:28 pm
jakby ciągną lewiznę to by szedł w obroty jak głupi, tu ewidentna przyczyna jest po stronie  układu paliwowego.  ewentualnie jeszcze czujnik położenia walu korbowego może dawać złą informacje reszta sobie poradzi nawet jak będzie  niesprawna ( poza modułem zapłonowym, przewodami i świecami), po to mu kazałem zdjąć przewody żeby silnik złapał lewe powietrze.
zapowietrzony układ, mało paliwa i wykroplenie się wody na ściankach baku  zmarznięcie i opadnięcie w postaci lodowych grudek które przepchały pompę i filtr

nie rozumie też twojego działania po co sprawdzać filtr? jak już to się go wymienia kosztuje raptem 23 zł tym bardziej że wyleciał z niego syf? a ty spowrotem złożyłeś to do kupy? no nie dziw sie że masz to co masz  
a ze ci obroty od zapalenia chodzą dobrze apotem sie dusi bo pompa mimo że sie o mało nie zesra to napompuje do czujnika ciśnienia tyle paliwa ile potrzeba w chwili rozruchu a potem nie daje już rady nadążac na bieżąco i ci silnik gaśnie.
Tytuł: 1.6 GSI Multipoin injection
Wiadomość wysłana przez: matucha w Luty 08, 2010, 17:17:31 pm
Cytat: "Mariusz#1926"
filtr założony strzałką w dół?

A nie powinien być właśnie strzałką do góry?
Tytuł: 1.6 GSI Multipoin injection
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Luty 08, 2010, 18:07:18 pm
a no powinien specjalnie napisałem żeby się zapytać czy dobrze skręcił ale widzę że nawet dokładnie nie czytają:)