FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: marmal004 w Luty 08, 2010, 11:22:23 am
-
Witam, mam problem z silnikiem a mianowicie chodzi o to że po odpaleniu jak dodaje gazu auto sie muli tak jakby brakowału mu paliwa lub powietrza.
Auto zapala obroty sie unormują na odpowiedni poziom (950 )dodaje gazu a tu szarpanie brak mocy w ogóle obroty niechcą dojąć do 2000 nawet 1500
natomiast jak odpale i od razu dodam gazu i utrzymuje obroty z rzędu 2500 do 3500 auto pracuje ale nie tak jak należy.
Sprawdziłem pompkę jest ok filtr także, wymieniony został silnik krokowy i tu ciekawostka na starym pracował na wolnych obrotach kilka sekund i gasł na nowym gaśnie od razu.
Jak sprawdzałem filtr paliwa to wyleciało z niego brudne czarne paliwo, może coś z wtryskami??
Co to może być??
Z góry dzięki!
Polonez atu plus 2000r 1,6 GSI MULTIPOINT INJECTION
-
Może być coś wtryskami..
Może byś je wyjął.
Może byś je wyczyścił.
-
jeszcze jakieś pomysły??
Dziwi mnie to dlaczego silnik tak dziwnie zachowuje sie po zmianie silnika krokowego.
Na starym chodzi na wolnych obrotach po czym szarpanie, obroty spadają i gaśnie.
A na nowym w ogóle na wolnych nie chce pracować od razy gaśnie
-
check engine wywala ?
-
check engine wywala ?
nie
-
Wtryski wyjąłem ale z nimi wszystko ok. A filtr nie był wymieniany tylko jak sprawdzałem pompke to odpinałem przewody i patrzyłam jak paliwo daje i według mnie tez jest ok.
Tak samo daje paliwo przed filtrem jak i za nim, wtryski ładnie rozpylają.
a jeździć sie nim raczej nie da jak zapale i utrzymuje wysokie obroty to jeszcze kilka km da rade przejechać ale jak puszcze gaz i obroty zejdą na ok 950 to przy dodawaniu gazu sie dusi i trzęsie nim.
-
sprawdź może lewe powietrze ciągnie filtr powietrza sprawdź
-
jakby ciągną lewiznę to by szedł w obroty jak głupi, tu ewidentna przyczyna jest po stronie układu paliwowego. ewentualnie jeszcze czujnik położenia walu korbowego może dawać złą informacje reszta sobie poradzi nawet jak będzie niesprawna ( poza modułem zapłonowym, przewodami i świecami), po to mu kazałem zdjąć przewody żeby silnik złapał lewe powietrze.
zapowietrzony układ, mało paliwa i wykroplenie się wody na ściankach baku zmarznięcie i opadnięcie w postaci lodowych grudek które przepchały pompę i filtr
nie rozumie też twojego działania po co sprawdzać filtr? jak już to się go wymienia kosztuje raptem 23 zł tym bardziej że wyleciał z niego syf? a ty spowrotem złożyłeś to do kupy? no nie dziw sie że masz to co masz
a ze ci obroty od zapalenia chodzą dobrze apotem sie dusi bo pompa mimo że sie o mało nie zesra to napompuje do czujnika ciśnienia tyle paliwa ile potrzeba w chwili rozruchu a potem nie daje już rady nadążac na bieżąco i ci silnik gaśnie.
-
filtr założony strzałką w dół?
A nie powinien być właśnie strzałką do góry?
-
a no powinien specjalnie napisałem żeby się zapytać czy dobrze skręcił ale widzę że nawet dokładnie nie czytają:)