FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: danieldeni20 w Luty 12, 2010, 13:47:18 pm
-
WItam.
No więc tak.Od długiego czasu mam problem z obrotami ...ponad 2 tys.dzisiaj musiałem podjechac po kogos do miasta(3,5km) czekajac nie gasiłem silnika(to z jakies 5min trwało)temp skoczyła do 90 włączył sie wiatrak.gdy sie wyłaczył zapaliło sie check engine na jakies 3 -4min.odrazu po dojechaniu odczytałem kody blędow w moim abimexie 96r atu i wskazal 12(wiadomo) i 45 Zbyt wysoki sygnal czujnika tlenu EOS (sonda lambda).co to oznacza,co zrobic i czy to powoduje za duze obroty silnika
-
gaznik
Zacznijmy od nazywania rzeczy po imieniu. Tzn. urządzenie wtryskowe.
-
dobrze przepraszam układ wtryskowy.nie jestem mechanikiem...tak sie nauczyłem mowic.ktos cos pomoze w diagnozie jeszce??
-
Z daleka ciężko wywróżyć.
Mieszka ktoś blisko ?
-
staram sie usterke usunac bo szkoda mi go...silnik nie katowany..cos mnie kreci w poldkach
-
Nie napisałeś czy masz gaz.
Spróbuj zatkać ręką dolot powietrza do filtra z każdej możliwej strony (jeśli dolot jest szczelny silnik powinien zgasnąć po 1-2 sekundach)
-
nie mam gazu.ok jutro to sprawdze bo juz jest pozno..Stingerek dziekuje za zainteresowanie
-
no to i ja się przyłączę do tematu.
Zakupiłem kilka dni temu poldolota (1.6 GLI z 1995 roku - powrót po długiej przerwie do mojej ukochanej polskiej motoryzacji :) )
Wcześniej posiadałem poldka 1.5 z 1980 roku (może pamiętacie ognisty rydwan :P), potem naszła mnie glupota zmienić na schmeltzwagena. Ale powróciłem do marzeń :)
Ale do rzeczy.
Z wtryskiem nie miałem wcześniej do czynienia. dlatego też proszę o poradę.
Silnik po lekkim nagrzaniu pracuje bardzo nierówno. 1000-1500 RPM. Faluje cały czas. Jak sie juz dobrze nagrzeje to między 900-1100. I podczas jazdy z jednostajną prędkością (trzymająć obroty ok 2000 RPM) zapala mi się kontrolka CHECK ENGINE. Czuć wtedy takie przymulenie silnika, zaczyna lekko szarpać. jak dodam gazu mocniej to ciągnie ok, ale trzymająć gaz tak samo czuć, ze słabnie i szarpie. Po 1-2 minutach kontrolka gaśnie i zaczyna silnik pracować dobrze. Ale za jakis czas znów się dzieje tak samo.
Co może być tego przyczyną? gdzie szukać problemu? tak jak wspomniałem, wcześniej przez 5 lat miałem do czynienia tylko z gaźnikiem. Wtrysk to dla mnie nowość i jestem w tym temacie dętka. ogólnie budowę poloneza znam perfect, ale sam układ wtryskowy to dla mnie na chwilę obecną czarna magia (posiadam polda dopiero 3 dni, dlatego proszę o łopatologiczne tłumaczenie :) )
Dodam że poldek ma tylko benzynę.
-
Diagnostyka Abimex (http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=21171&start=0)
-
Mam pytanie czy te obroty moga tez byc spowodowane sparciałym i mocno popękanym węzykiem czujnika ciśnienia bezwzględnego(MAP) ??
-
Może , wymień przecież to groszowa sprawa , zresetuj kompa i zobacz co się będzie działo .
-
Postaram sie go gdzies dostac ;) bo juz mam dosc tych obrotow.dziekuje za informacje
-
michal_alf - z ciekawości zapytam o jeden drobiazg bo może męczy nas to samo. Jak odpalisz auto po nocce i zostawisz go sobie żeby "pyrkał" czy w pewnym momencie nie zaczynają Ci obroty spadać z jednoczesnym efektem palenia bez jednego/dwóch cylindrów? Mój tak ma i kilka sekund po tym jak zaczną spadać obroty zapala się właśnie Check Engine, który to gaśnie jak tylko trochę dodam gazu. Czy u Ciebie jest podobnie?
Poglądowo nagram filmik zaraz rano i wstawię, żeby było wiadomo o co biega.
-
Ja ci powiem tak..gdy odpale nawet palił ladnie na -20 chodzi idealnie a po 4 sek zaczyna tak jakby jecen gar troche przerywac..troche mi atko buja...ale gdy sie troszke rozgrzeje to jest oki...nie zapala mi sie check engine,tylko raz sie zapaliła i to z innego powodu.Odczytaj kody bledow z kompa moze tobie to pomoze. A tu link jak moj chodzi po 5 min od odpalenia http://www.youtube.com/watch?v=cfvYgjM1JPc
-
Tu http://www.youtube.com/watch?v=VeTB28h39b4 masz mój - niestety trza się wsłuchać. Wariacje zaczynają się od połowy filmu a więc po jakiś 2 minutach od odpalenia. Bardziej ten efekt w sumie czuć niż słychać. Ten głuchy stuk to wydech, którym nieco w krawężnik przysadziłem. Dziś w sumie było delikatnie, efekt nasila się w mocno wilgotne poranki. Postaram się nakręcić drugi filmik ale spod maski za parę godzin.
Jako bonus http://www.youtube.com/watch?v=wcKwdfTywN4 Dzisiejszy poranek na obwodnicy - start z drugiego biegu przy około 30km/h. Niestety była to trasa pod słońce więc...
-
Czytałes błedy??Wpierw myslałem ze masz przewody do sprawdzenia ale jak po zniknięci kontrolki chodzi normalnie to odczytaj błedy z kompa. a co do 2 filmu to troszke przesadziłes bo silnik zimny ale zbiera sie ładnie nawet ;)
-
I tu jest zagwózdka totalna - błędów... BRAK - pisałem nawet o tym kiedyś. Stąd właśnie męczę się z tym już kilka miesięcy i nie wiem kaj łapy wsadzić. Będę wymieniał chyba po kolei bo kończą mi się pomysły.
[ Dodano: 28 Lut 2010 10:30 ]
co do 2 filmu to troszke przesadziłes bo silnik zimny ale zbiera sie ładnie nawet ;)
Jeśli z nawiewów leci mi ciepłe powietrze to uznaję, że mogę :) Wskaźnik mi trochę oszukuje - powinno być w granicach 70.
-
A podmieniałes kompa??robiłes reset??
-
Reset było robiony - kompa jak na razie nie podmieniałem. Dziwne jest to, że ta przypadłość nie występuje jeśli go lekko pogazuje po odpaleniu. Nie mam tu niestety nikogo żeby się w podmianki pobawić.
[ Dodano: 01 Mar 2010 12:58 ]
Mimo moich dobrych chęci Poldi stwierdził, że dziś się na mnie wypnie. Wcześniejszej usterki nie stwierdzono :roll: Czyżby mi sugerował, żebym nie jeździł nim jak jest poniżej 10 stopni na dworze?
-
Moze użadzenie wtryskowe siada albo kabe zapłonowe..jak masz troche kaski to jedz do jakiegos mechanika co zna sie na poldkach.Skoro nikt nie podsowa pomysłow to musi byc ich brak..Ja np nie mam pieniązkow na mechanika by zrobic mojego ;(
-
Moze użadzenie wtryskowe siada albo kabe zapłonowe..jak masz troche kaski to jedz do jakiegos mechanika co zna sie na poldkach.Skoro nikt nie podsowa pomysłow to musi byc ich brak..Ja np nie mam pieniązkow na mechanika by zrobic mojego ;(
Wszystko co proponujesz powodowałoby cyrki w każdym zakresie obrotów a to się dzieje tylko do max 2500. Powyżej zachowuje się jakby miał turbinę. Mam kilka pomysłów więc będę to robił etapami. Jak minie - dam znać.
-
Hmm jeszcze raz zobaczyłem twoj filmik...check engine sie zapaliło to musi być jakis bład.jak wygladaja twoje swiece??bo ja mam tak ze odpalam zimnego.chodzi płynnie przez 6-7sek i zaczyna go troche bujac jakby cos go przerywalo na 1 sek nawet na nowych swiecach tak mam tylko ze jak juz rusze lub zlapie troszke temp to jest oki.a swiece wraz z km robia sie coraz bardziej czarne mam nawet taki temat odnosnie tych swiec
-
W sumie świec dawno nie oglądałem bo wymieniam co sezon na wiosnę. Rzucę okiem jutro korzystając z ostatniego dnia urlopu. Foty dam jutro.
-
Mam pytanie czy w abimex-ie gdy nie dotykam gazu to przepustnica powinna byc całkowicie w 100%zamknieta??
-
Przy odpalonym silniku na luzie nie będzie w 100% zamknięta, będzie ją uchylał silniczek krokowy.
-
Ja gdy miałem urządzenie wtryskowe w rekach bo musiałem krokowy wymienić a torksy sie zjechały(wiertarka i rozwiercanie) po wyciągnięciu krokowca i tak sie nie zamykała całkowicie przepustnica.nie szło nawet jej zamknąć całkowicie próbując pchnąć palcem
[ Dodano: 06 Mar 2010 17:03 ]
Problem z obrotami można powiedzieć rozwiązany.Odpiąłem czujnik prędkości (vvs?). obroty schodza troszke wolno ale schodza.mysle ze po resecie bedzie juz oki.tylko musze paliwa kupic bo sucho ;P 1 problem doprowadzający mnie do szału rozwiązany ;)