FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Mariusz# w Luty 12, 2010, 20:59:35 pm
-
czy jeżeli spaliny przedostają się do układu chłodzenia to pomiar kompresji będzie dawał wynik słabszy na tym cylindrze z którego walą czy raczej nic nie wykaże?
-
spaliny do ukladu chlodzenia :?: masz na mysli bombelkowanie w zbiorniczku wyrownawczym :?: wynik kompresji moze byc co najwyzej nieco zanizony
-
tak mam na myśli przedostawanie się spalin do układu chłodzenia. zaraz wrzucę filmik jak to wygląda bo nie wiem co jest przyczyna tak twardego węża na wysokich obrotach rzędu 4 tys
a z tą próbą szczelności to o czym Daro mówisz o wodzie wapiennej?
co do pomiaru 12, 11.8, 11.8, 12
próba olejowa 12.5,1 2.2, 12.2, 12,2
czy to normalne żeby robił się taki wir że aż wszystko w zbiorniku fruwa?
MOV00206.MP4 (http://wyslijto.pl/plik/lkqz8fm0yd)
-
na pierwszy rzut oka wyglada ze zawory sa nie szczelne :D znajac zycie to wydechy sa do roboty ale to chyba standart w Roverku :D skoro weze sa twarde to to znaczy ze cos nie halo. wyjmij termostat i zobacz czy bedzie tak samo
[ Dodano: Pią 12 Lut, 2010 ]
szkoda ze nie mam w czym odtworzyc MP4 :roll:
-
a zapomniałem dodać że mówimy tutaj jeszcze o ohvce. termostat nowy wymieniony a twardy jest tylko wąż od termostatu do chłodnicy ten na dole jest miękki co wraca nim płyn do układu
MP4 odtwarza np winamp
-
no to bracie wyjmij termostat i zobacz czy bedzie tak samo. moze byc jeszcze tak ze chlodnica jest zawalona syfem i nie robi dobrego obiegu
[ Dodano: Pią 12 Lut, 2010 ]
P.S nie posiadam Winampa bo mam za slaby sprzet :D
-
cały układ chłodzenia nowy łącznie z chłodnicą nagrzewnicą przewodami zbiornikiem korkiem została tylko pompa
ciśnienie i twardy wąż zaczyna się robić dopiero w chwili otwarcia termostatu jak obieg jest tylko przez silnik wąż jest miękki.
sytuacja ta jest o tyle dziwna żę poprzedni wąż strzelił i boje się teraz że jak gdzieś bende dalej jechał sytuacja może się powtórzyć.
-
skoro wczesniej strzelil wąż to cos nie halo. pozostaje sprawdzic pompe wody. moze nie robic obiegu. w najgorszym przypadku uszczelka pod glowica
-
jakby pompa nie robiła obiegu to chyba by wężykiem górnym do zbiorniczka nie wracał płyn a tym samym chłodnica by się nie nagrzewała i łapał szybko temperaturę ponad normę a tu wszystko jak narazie działa jak należy. o to chodzi że uszczelkę złożyłem dosłownie z miesiąc temu przejechałem nim z 50 km i wąż pieprzną.
-
sprobuj bez termostatu
-
A korek na zbiorniku wyrównawczym czy tam chłodnicy jest na pewno ok, czyli puszcza jak ciśnienie cieczy chłodzącej przekroczy jakąś tam wartość? Kiedyś kumpel nie wiedział czemu węże twardnieją, zmienił uszczelkę pod głowica, termostat, węże chłodnicze i dalej nic powodem był właśnie za szczelny korek chłodnicy.
-
fakt dzvonec, dobrze mowi. nie pomyslalem o tym
-
mam 2 na podmianę nowy i stary nie dają efektu zarówno na 1 jak i 2 to samo się dzieje
-
no to pozostaje tylko ten korek. sprobuj nagrzac silnik do temp. optymalnej na odkreconym korku
-
jest tak że im cieplejszy silnik tym wąż robi sie twardszy pracując na wolnych obrotach
odkręcam korek wąż robi się miękki
ale jak dodam gazu nawet bez korka ( niezależnie czy on jest czy go nie ma) to wąż robi sie tak samo twardy i mięknie po zmniejszeniu obrotów
tak jakby się naprężał im wyżej silnik chodzi i wracał spowrotem do swojego pierwotnego stanu jak silnik zejdzie do biegu jałowego.
-
A zaciągnij delikatnie noskiem, co to się dzieje w zbiorniczku , czy czuć spaliny.Bo jak czuć to poszła uszczelka pod głowicą i dlatego masz takie objawy. Możesz mieć jeszcze niedokładnie odpowietrzony układ i robi się gdzieś czop z powietrza. Sprawdż termostat czy jest dobry , gotując go w pojemniku jakimś i obserwując jego działanie. Czasami i nowy może być walnięty. Chociaż może i chłodnica jest przytkana , nawet nowa.
-
czy może ktoś kiedyś rozbierał pompę wody ?
kolega multec podpowiada że jest tam podobno w niej jakiś zawór redukcyjny który odpowiada za ciśnienie jakie pompa wytwarza, czy może ktoś to potwierdzić
i jeszcze 1 sprawa na Allegro są pompy ale różną się tym osadzeniem koła talerzowego w w tej trzpień jest wystający (wygląda mi ona raczej na rzemiechę)
http://www.allegro.pl/item904171838_pompa_wody_polonez_fabryczna_kv4.html
a w tej na równi
http://www.allegro.pl/item922354657_pompa_wody_polonez_801205.html
która to ta właściwa ? czy to nie robi róznicy
-
Zawór od regulacji ciśnienia to raczej w pompie oleju a nie wody
-
Ojciec mi to zasugerował. :P W sumie też nie za bardzo pamiętam, żeby coś było, ale dokładnie się nie przyglądałem. Widocznie coraz gorzej u Niego z pamięcią...
-
Mariusz właśnie rozebrałem tą pompę bo miałem oryginalną w garażu i nie ma tam żadnego zaworka .
-
Mariusz#1926, powąchałeś zbiorniczek wyrównawczy po odkręceniu korka i dodaniu gazu :?: jak ktoś wcześniej zasugerował :?:
-
To jest zaworek/otwór w obudowie który cieknie jak jest pompa uszkodzona.
-
wąchałem narazie zostaje tak jak jest
Daro podpowiedział żeby nadmuchać sprężarka w cylinder 10 atm powietrza i zobaczyć czy nie bombluje w zbiorniku wyrównawczym i tak z każdym po kolei.
[ Dodano: 2010-02-17, 07:10 ]
panowie czy to normalne aby przy przedostającej się kompresji do układu chłodzenia podczas gdy na nagrzanym silniku jest z....e ciśnienie w układzie, ciśnienie to znika po ostygnięciu silnika?
czy mimo to że silnik wystygł nadal ciśnienie to powinno być w układzie? skoro komprecha się przedostaje do układu.