FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: platinum w Luty 13, 2010, 14:25:10 pm
-
witam
przed zima dokonalem regeneracji alternatora (lozyska, regulator, komutator itp) zostwilem mostek diodowy no i teraz wskazuje na to ze mostek jest do wymiany, na luzie widac migotanie swiatel czy drgowych czy kontrolek
wymiana mostka to nie problem, tylko jak kiedys juz probowalem odlutowac stojan od mostka przy uzyciu zwyklej lutownicy transformatorowej ZDZ LT 75W to nie idzie (nie rozstopie lutu),
jaka do tego celu trzeba uzyc lutownice?
-
teraz wskazuje na to ze mostek jest do wymiany, na luzie widac migotanie swiatel czy drgowych czy kontrolek
Pierwsze słysze żeby taki objaw zmuszał do wymiany mostka.
-
na luzie widac migotanie swiatel czy drgowych czy kontrolek
Jakiej firmy dałeś regulator? Przyjrzyj się jego pracy, zostaw rozgrzany silnik na wolnych obrotach i podłącz miernik do akumulatora. Zobacz jak zmienia się ładowanie.
-
zadalem konkretne pytanie, czym odlutowac (jaka lutownice uzyc) uzwojenia stojana
a tu odpisuja ...............
tazke dzieki za takie rady
temat do zamkniecia
-
zadalem konkretne pytanie, czym odlutowac (jaka lutownice uzyc) uzwojenia stojana
a tu odpisuja ...............
tazke dzieki za takie rady
temat do zamkniecia
chłopie nie strzelaj focha ....
ludzie chcą tu sobie pomóc !
-
zadalem konkretne pytanie, czym odlutowac (jaka lutownice uzyc) uzwojenia stojana
a tu odpisuja ...............
tazke dzieki za takie rady
temat do zamkniecia
Ale Ty jesteś nerwowy. Człowieku - nikt nie wątpi w Twoje umiejętności naprawy i diagnozy, ale czasem warto spojrzeć na rzeczy prostsze do wymiany. Założyłem regulator Magnetti Marelli, który jako nowy był dziadostwem i miałem z kontrolek i świateł prawie stroboskopy. Stąd sugestia żeby się przyjrzeć jeszcze raz regulatorowi. Ale OK. Rób jak chcesz.
-
W przypadku uszkodzonego mostka prostowniczego miałbyś zupełnie inne objawy:
- jeśli uszkodzona byłaby któraś z diod wzbudzenia kontrolka ładowania mogłaby żarzyć podczas pracy.
- jeśli któraś z diod prądowych kontrolka świeciłaby nawet po wyłączeniu zapłonu.
Mostek masz sprawny.
-
OK
regulator napewno nie jest orginalny elomotowski, mozliwe ze jest to magnetti mirelli, jakos nie zwracalem uwagi na to, bralem to co dali w sklepie bo tylko jeden rodzaj mieli regultorow, a jakby to byl mirelli to i tak innych nie ma- wiec odrazu pies pogrzebany
chyba ze gdzies sprzedaja elomotwskie?
-
chyba ze gdzies sprzedaja elomotwskie?
Dwa lata temu kupiłem bez problemu. Tyle, że kosztował prawie dwa razy tyle co Marelli. W przeliczeniu na okres użytkowania i tak wychodzi taniej niż najlepsze Marelli.
-
Jest temat o oryginalnym regulatorze. Kosztuje 67zł.
-
ja za ten swoj dalem 35 pln
-
Zmierzenie miernikiem takim za 9zł z tesco nic ci nie da, z tego względu że zmiany napięcia są zbyt szybkie i miernik nie zdąży zareagować, ale skoro światła przygasają to jest to doskonały dowód na to że regulator kończy swój żywot.
Na twoim miejscu zabrałbym się do roboty... bo o ile ładowania nie będzie to pół biedy... najwyżej rozładujesz aku.... gorzej jak ładowanie będzie powyżej 15V...
-
najwyżej rozładujesz aku.... gorzej jak ładowanie będzie powyżej 15V...
iiitam, przy 18,6 V tylko żarówki sie przepalają :mrgreen:
-
iiitam, przy 18,6 V tylko żarówki sie przepalają :mrgreen:
I szlag trafia elektronikę. Sprawdziłem doświadczalnie.
-
iiitam, przy 18,6 V tylko żarówki sie przepalają :mrgreen:
I przeładowuje się akumulator, który można potem tylko do skupu złomu oddać.
Jeździłem troszkę 125p z alternatorem, który dawał 15 V to wiem z własnej praktyki...
-
wymienilem wlasnie regulator na elmota, poprzedni to byl jednak magnetti mirelli
teraz trzyma napiecie az za bardzo tzn mam dwa mierniki:) jeden to Made in China a drugi to Maden in Germany :D ale budowa ich jest identyczna, za oba jesli dobrze pamietam dalem po srednio 10 pln i tak bez obciazenia pierwszy pokazuje 14,72V drugi 14,44V- pod obciazeniem (swiatla dmuchawa itp) pierwszy daje ponad 14,6 a drugi 14,34V
mam jeszcze taki probnik diodowy do akumulatora/alternatora i przy 15,5 v zaczyna sie jarzyc dioda a wiec jakby akumulator zostaje przeladowywany
jakby brac srednia z tych pomiarow to wychodzi ladowanie znacznie powyzej 14,4 V a mam akumulator centra futura plus gdzie wyraznie jest napisane ze max napiecie ladowania to wlasnie 14,4V
-
platinum, kup lepiej Voltomierz analogowy za 10 zł z allegro. Ten nie oszukuje :wink:
-
albo pojedz do sklepu z akumulatorami albo warsztatu naprawy alternatorów niech Ci zmierzą ładowanie...jeśli przeładowuję zagotujesz akumulator i na dłuższą mete wykonczysz akusia...wiem z własnego doświadczenia
-
Cos napieprzylem w altku :P przed regeneracja zalatiwl 1 akumulator, teraz laduje pieknie, zmienialem mostki, obudowy, no wszystko co sie dalo. Zmajstrowalem altek - laduje 14,6...ma cos z escorta, ma cos z fiesty...najbardziej wkurza mnie kontrolka - dziala odwrotnie :P im bardziej laduje tym bardziej sie jarzy ale juz nie zalatwia akumulatorow :P
-
Bylem w zakladzie gdzie regeneruja alternatory- zmierzyli mi napiecie ladowania, wyszlo 14,81V- moj chinski miernik (taki zolty) z tesco pokazuje 14,8 V :)- takze chinski sprzet jeszcze nie taki zly:D
co do napiecia- gosc mowil ze to gorna akceptowalna wartosc napiecia i jezeli nie bedzie tendencji wzrostowych to mozna smialo jezdzic, bo np. standardowe napiecie ladowania w oplach jest wlasnie 14,8V