FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: fazer151 w Luty 13, 2010, 20:07:45 pm
-
Witam pękło mi podszybie od otworow wywietrznika na szybe do otworow wywietrznikow na twarz nie było mnie 3 tyg i pękło to chyba od mrozu można to jakos zrobic??
-
o co Ci chodzi? O wwywietrzniki na twarzy czy na szybe? :| uzywaj znaków interpunkcyjnych bo ciezko zrozumiec.
-
wymiana deski :?: pokaz jakies foto jak to peklo. i czy w ogole chodzi o podszybie :roll: bo podszybie to tylko ta czesc ktora jest pod sama szyba a wywietrzniki/kratki na twarz to juz czesc deski rozdzielczej
-
pokaze jutro
-
Ja chyba wiem o co mu chodzi. Masz plusa tak??
Poszło pewnie tak od tych kratek na co leci wichura na szybe w okolicach środka do okolic zegarów i tych dwóch kratek nawiewu na środku.
Przyczyna: deska zamarźnięta a w nagrzewnicy od dołu gorąco. Różnica temperatur niszczy zazwyczaj to miejsce w plusowskich deskach. I idzie pęknięcie. Wymiana deski.
Sposób na uniknięcie: trzymać w garażu jak ja :mrgreen: Jak kto nie ma to nie wiem :)
-
Plusów wada. Nie widziałem jeszcze takiego z całą deską :)
Można to naprawić.... :) Flock :D
-
Nie zrozumieliście mnie :) Miałem na myśli to że jest to cholernie częste. I w każdym jakiego widziałem deska (albo raczej jej poszycie) było pęknięte. NIe wiem czy to od temperatury naprężeń. W zwyczajnych Caro nie widziałem pękniętej.
-
Ja sie z bliska za bardzo plusowskim deskom nie przygladalem, ale w mr93 deska to kawał blachy zalany w piance. I ta blacha pęka od naprężeń przez nagrzewnicę? To dobrze że mi się jeszcze polonez na pół nie przełamał... Kojarze raczej pękniecie w starszych deskach, z borków, z głośnikiem pośrodku, ale tam przez dziure na głośnik konstrukcja pewnie jest osłabiona. U mnie w mr93 kiedyś pęknięta była sama plastikowa listewka przy szybie, jeszcze za czasów poprzedniego właściciela - wymieniłem na całą i jest ok.
-
Blacha nie pęka. Pęka zewnętrzna warstwa. A deska MR93 jest zbudowana bardzo podobnie do Plusowej.
-
Ja chyba wiem o co mu chodzi. Masz plusa tak??
Poszło pewnie tak od tych kratek na co leci wichura na szybe w okolicach środka do okolic zegarów i tych dwóch kratek nawiewu na środku.
Przyczyna: deska zamarźnięta a w nagrzewnicy od dołu gorąco. Różnica temperatur niszczy zazwyczaj to miejsce w plusowskich deskach. I idzie pęknięcie. Wymiana deski.
Sposób na uniknięcie: trzymać w garażu jak ja :mrgreen: Jak kto nie ma to nie wiem :)
dobrze zrozumiałeś nom i tak jutro zdjecie dodam ale wymieniać deski mi sie nie chce
a garażu nie mam
-
U mnie w Abimexie jest pęknięta - w te mrozy co były najwyraźniej plastik nie wytrzymał... Pękła dokładnie w tym samym miejscu co w borkach... (Czeka mnie wymiana).
-
Fazer
Wymień sobie na wiosnę to nic jej grozić raczej nie będzie ta deska trzyma się na chyba trzech, albo czterech śrubkach od strony schowka/konsoli. I trzech ampulach na podszybiu pod zaślepkami pomiędzy kratkami nawiewu na szybe. To szybka i łatwa robota. Ale tak jak mówie na wiosne to nie będzie jej z jednej strony walić mrozem a z drugiej gorącym. Dorwij jakąś ładną tylko :wink:
-
Karpiowi też pękła na daszku od zegarów.
Ale tu nie pęka "deska" tylko jej poszycie, a raczej ta śmieszna skóra. Problem w plusach jest poważny bo deska jest całością, i pęka właśnie albo na daszku albo na środku (największe naprężenie materialu) tak to sobie ja tłumaczę że w minuskach to naprężenie jest mniejsze. :) Albo jakość materiału lepsza.
Jakbym miał już zmieniać deskę zamiast kupna nowej, starą obiłbym skórą, taniocha.
-
Moja też pękła na daszku i na środku w tamtym roku podczas mrozów. Ale na szczęście mam drugą i na wiosnę wymiana lub obicie skórą
-
(http://img69.imageshack.us/img69/4304/zdjcie0112a.th.jpg) (http://img69.imageshack.us/i/zdjcie0112a.jpg/)
-
To samo dzieje się również np w Porsche - czytałem u nich na forum dokładnie taki sam temat. Nie ma się co dziwić, że pękają skoro na desce stojącego w słońcu samochodu potrafi być i 50 stopni, a zimą -27 u nas było. Przy takich różnicach temperatur to materiał musi być wyjątkowo odporny na kurczenie i rozciąganie.
-
ale smiesznie Ci poszlo :D ewidentnie naprezenie od sruby ,taki urok materialu,wszak auto cale pracuje ,gdzies te przeciazenia musza sie na czyms odbic
-
ale smiesznie Ci poszlo :D ewidentnie naprezenie od sruby ,taki urok materialu,wszak auto cale pracuje ,gdzies te przeciazenia musza sie na czyms odbic
nom najgorsze to ze jak były minus 20 i codzienie nim jezdilem to nic a pojechałem na 3 tygle do hiszpani wracam a tu zonk ale cóż ważne że nie odpada :D kropelke w szczeline dam i wsio :D
-
W moim Atu Plusie też pękła dosłownie miesiąc temu podczas -20 stopniowego mrozu, dokładnie przez środek daszka nad zegarami piękna szczelinka się pokazała. Ale to nic, i tak mam swój tajemny plan co do deski, może do moich pierwszych Czerniewic w życiu uda mi się zrealizować. :twisted:
kropelke w szczeline dam i wsio :D
Nie rób tego! Będzie jeszcze gorzej wyglądało z plamami od kropelki na desce :)
-
Jakby ktoś chciał, to mam deskę w idealnym stanie do odsprzedania. Gdyby ktoś miał propozycje, to proszę pisać.
-
W moim polonezie caro plus też pękła deska, mógłby ktoś opisać co trzeba odkręcić żeby ją wymienić , gdzie są jakieś zatrzaski? Przymierzam się do jej wymiany a nie chce niczego pourywać.
-
Pod szybą masz 3 śruby oraz na dole , musisz odkręcić schowek , konsole środkową oraz ten plasticzek przy kierownicy dookoła przycisków .