FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: kryspinpimp89 w Luty 16, 2010, 19:22:10 pm
-
Nie wiem czy to problem czy to normalne. Tak jak w temacie, a wiec tak. Stoję na światłach i mam temperaturę 90^C ruszam i jak szybko przyspieszam spada temperatura na wskaźniku.
(spada do ok 70^C) Czujniki wymieniłem parę miesięcy temu.
Ktoś się spotkał z czymś takim? Bo nie wydaję mi się to normalne. Wcześniej nie zaobserwowałem takiego zjawiska.
-
Ja tak mam. I też mnie to zastanawia. Jak dodasz gazu na postoju to też pewnie spadnie.
Mam 2 wytłumaczenia:
Za mała wydajność pompy - chociaż ja mam nówkę oryginał, więc dziwne.
Druga możliwość wg mnie - termostat " nie ma siły się otworzyć" , a większe ciśnienie mu pomaga i w związku z nagłym wymieszaniem z dużo zimniejszą wodą z chłodnicy tak się dzieje.
-
Może termostat diabli wzięli, kiedy auto stoi to nie ma przepływu powietrza przez chłodnicę, chyba że wentylator się włączył, a pracujący silnik temperaturę wytwarza, kiedy jedziesz ów przepływ powietrza studzi płyn w chłodnicy ale i w całym układzie bo termostat się nie zamyka. Poza tym może już wydajność pompy wody już nie taka jak kiedyś, a nie sączy ci właśnie w okolicach pompy wody?
-
Na postoju tak samo mam :)
Co do termostatu to działa. Sprawdzałem na przewodach, wyjmowałem i gotowałem w garnku aczkolwiek , muszę chłodnicę przysłaniać tekturką żeby w trasie mieć około 90^C
-
a może jest lekko zapowietrzony układ chłodzenia
-
Nie jest zapowietrzony,z reguły sam się odpowietrza. dla pewności odkręciłem czujniki oba i wlałem deko płynu do poziomu
-
a masa silnika..
-
Właśnie. Zakładacie, że temperatura faktycznie się zmienia a to może wina samego czujnika lub raczej wskaźnika, który reaguje na zmianę napięcia z alternatora lub inny defekt elektryczny
-
Mi to aż tak bardzo nie przeszkadza , mogę z tym żyć .
Mogę się pochwalić że mam dwa obrotomierze :P
-
Taa, i wskaźnik ładowania;) Bajer:) Jeżeli dzieje się to tak szybko jak mówisz, to ja też bym obstawiał że to efekt zmiany napięcia a nie naprawde temperatury - chyba sam czujnik by nie zdążył ostygnąć w kilka sekund o 20 stopni.
-
Zawsze mozna wymienic czujnik:))i zobaczyc tylko ze taka metoda a moze to to a moze tamto czasmi bywa kosztowna...
-
Ładowanie mam co prawda 14,4 a ostatnio żarzyła mi się kontrolka ładowania (?) hmm ..
-
i co? wiadomo co jest przyczyną tego wahania wskazań? bo mi ostatnio po wjechaniu w dość sporą kałużę tak samo temperatura spadła do 70 stopni. Na pewno coś w elektryce, ale czy instalacja czy czujnik?
-
Na razie każdy milczy :(
Mi to aż tak bardzo nie przeszkadza. Ale lepiej jak by było ok
-
pompa wody ma małą wydajnośc :P a jak dasz gazu zwiększa się przepływ i zanim zareaguje termostat temp spada :P
po wymianie pompy u mnie problem ustał
[ Dodano: 2010-02-26, 15:31 ]
sprawdz ładowanie na wolnych obr +na 3tyś powinno byc to samo jezeli nie to regulator wsio zakłóca (choć u mnie w df na 3tyś było 15,3 a na wolnych 13.8 i wskażnik nie reagował )
-
ja akurat pompę man nową, ładowanie też niedawno sprawdzane. dodam, że u mnie zrobiło się to raz albo dwa i już przestalo
-
Ten typ tak ma :D
-
Co do termostatu to działa. Sprawdzałem na przewodach, wyjmowałem i gotowałem w garnku aczkolwiek , muszę chłodnicę przysłaniać tekturką żeby w trasie mieć około 90^C
Ale spreżna może być rozwalona, termostat może się otwierać od temperatury albo od ciśnienia wody.
-
Wymiana regulatora napięcia na drugi stary , i problemu nie mam . Tamten na którym działy mi się takie rzeczy ma rok. Koszt 5 dych i dział tylko rok. hmm kiepsko z ich jakością Firma ELMOT
-
kryspinpimp89, a kupiłeś chociaż do Poldka ten wcześniejszy regulator?
-
kupiłem bo rok temu w starym szczotki zjechały się . Dzisiaj zakupiłem tylko szczotki i sobie prze lutuję i na starym regulatorze będę śmigał :)
A z ten wadliwy , spotka kara :D :P
Wrzucę go do Wisły , i dam mu kopa na rozpęd :P he heh