FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: fisher w Luty 20, 2010, 19:37:06 pm

Tytuł: Srodkowy wydech pytanie
Wiadomość wysłana przez: fisher w Luty 20, 2010, 19:37:06 pm
Nurtuje mnie pytanie skoro srodkowy tlumik w poldzie to przelot, wiec dlaczego nie wstawili tam kawalka rury? Ide w kierunku "odtykaniu wydechu i odciazaniu auta"  jest jakas roznica miedzy tlumikiem a rura?
Tytuł: Srodkowy wydech pytanie
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 20, 2010, 19:38:22 pm
fisher, środkowy tłumik jest przelotowy w CARO, ale przy starym układzie (125p, Borek, przejściówka, CARO MR91) środkowy tłumik jest komorowy :!:
Tytuł: Srodkowy wydech pytanie
Wiadomość wysłana przez: fisher w Luty 20, 2010, 19:41:47 pm
no ja mam +


czyli totalnie bez sensu jest tam wlozony ten wydech bo wkladajac rure nic sie nie zmieni :P
Tytuł: Srodkowy wydech pytanie
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 20, 2010, 19:48:29 pm
To nie jest bez sensu, radzę poczytać trochę teorii o układach wydechowych i różnych "szkołach" ich budowy.
BTW wywal wszystkie tłumiki i zobaczysz jak będzie Ci pracowało "mocarne" OHV :lol: jak ciągnik...
Tytuł: Srodkowy wydech pytanie
Wiadomość wysłana przez: fisher w Luty 20, 2010, 19:56:57 pm
no to tez pytam jaka bedzie roznica;)



Cytat: "BARTEK#1925"

BTW wywal wszystkie tłumiki



mialem wywalone wyszstkie tlumiki :D  w ohv i nie chodzilo ja traktor, mialo bardzo przyjemny ryk :) Lubilem to.  Osiagi rowniez poszly w gore
Tytuł: Srodkowy wydech pytanie
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 20, 2010, 20:03:10 pm
Cytat: "fisher"
Osiagi rowniez poszly w gore
a poprzesz to obiektywnymi pomiarami elastyczności/przyspieszenia/wykresem z hamowni przed i po :?: bo jeśli nie to zdaje się że zadziałała autosugestia - zrobiłem/przerobiłem więc musi być lepiej ...
Tytuł: Srodkowy wydech pytanie
Wiadomość wysłana przez: fisher w Luty 21, 2010, 09:56:24 am
nie jestem az takim prymitywem w tej dziedzinie zeby zadziala autosugestia. Auta nie hamowalem ale widoczna roznica bylo np v-max jakie mozna bylo osiagnac.


Ale mniejsza z Tym bo odbiegamy od sedna sprawy:


Czy tlumik srodkowy cokolwiek daje, czy rura zastapi go w 100% bez jakich kolwiek zmian charakterystyki
Tytuł: Srodkowy wydech pytanie
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Luty 21, 2010, 10:38:24 am
Każdy tłumik dusi moc silnika. Ich istnienie wywołane jest tylko wymogami prawa. Ale stara zasada mówi, że środkowy (pierwszy) tłumik tłumi wysokie szumy wydechu, a ostatni (krańcowy) niskie.
Dla tego ten pierwszy jest przelotowy, a drugi - zazwyczaj niewspółosiowy, łączący wejście i wyjście przez komorę tłumika, posiadającą absorber (tłumiki absorbcyjne).
Tytuł: Srodkowy wydech pytanie
Wiadomość wysłana przez: Mr.D w Luty 21, 2010, 13:17:23 pm
Może ten temat co nieco rozjaśni: http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17309&highlight=wp%B3yw
Tytuł: Srodkowy wydech pytanie
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Luty 22, 2010, 10:44:24 am
Miałem na początku rurkę zamiast tłumika. Nie sądzę żeby coś wiele to dawało, właśnie dlatego że ten tłumik jest przelotowy.
Rurka wciąż gdzieś jest, jak ktoś chętny to wygrzebię z gratów w piwnicy.
Nie mam porównania z tłumikiem - tłumik wsadziłem razem z DOHCem bo najpierw miałem dwururkę od 132, więc stwierdziłem że jazda tylko na ostatnim tłumiku to lekka przesada :)