FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: fisher w Luty 20, 2010, 19:37:06 pm
-
Nurtuje mnie pytanie skoro srodkowy tlumik w poldzie to przelot, wiec dlaczego nie wstawili tam kawalka rury? Ide w kierunku "odtykaniu wydechu i odciazaniu auta" jest jakas roznica miedzy tlumikiem a rura?
-
fisher, środkowy tłumik jest przelotowy w CARO, ale przy starym układzie (125p, Borek, przejściówka, CARO MR91) środkowy tłumik jest komorowy :!:
-
no ja mam +
czyli totalnie bez sensu jest tam wlozony ten wydech bo wkladajac rure nic sie nie zmieni :P
-
To nie jest bez sensu, radzę poczytać trochę teorii o układach wydechowych i różnych "szkołach" ich budowy.
BTW wywal wszystkie tłumiki i zobaczysz jak będzie Ci pracowało "mocarne" OHV :lol: jak ciągnik...
-
no to tez pytam jaka bedzie roznica;)
BTW wywal wszystkie tłumiki
mialem wywalone wyszstkie tlumiki :D w ohv i nie chodzilo ja traktor, mialo bardzo przyjemny ryk :) Lubilem to. Osiagi rowniez poszly w gore
-
Osiagi rowniez poszly w gore
a poprzesz to obiektywnymi pomiarami elastyczności/przyspieszenia/wykresem z hamowni przed i po :?: bo jeśli nie to zdaje się że zadziałała autosugestia - zrobiłem/przerobiłem więc musi być lepiej ...
-
nie jestem az takim prymitywem w tej dziedzinie zeby zadziala autosugestia. Auta nie hamowalem ale widoczna roznica bylo np v-max jakie mozna bylo osiagnac.
Ale mniejsza z Tym bo odbiegamy od sedna sprawy:
Czy tlumik srodkowy cokolwiek daje, czy rura zastapi go w 100% bez jakich kolwiek zmian charakterystyki
-
Każdy tłumik dusi moc silnika. Ich istnienie wywołane jest tylko wymogami prawa. Ale stara zasada mówi, że środkowy (pierwszy) tłumik tłumi wysokie szumy wydechu, a ostatni (krańcowy) niskie.
Dla tego ten pierwszy jest przelotowy, a drugi - zazwyczaj niewspółosiowy, łączący wejście i wyjście przez komorę tłumika, posiadającą absorber (tłumiki absorbcyjne).
-
Może ten temat co nieco rozjaśni: http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17309&highlight=wp%B3yw
-
Miałem na początku rurkę zamiast tłumika. Nie sądzę żeby coś wiele to dawało, właśnie dlatego że ten tłumik jest przelotowy.
Rurka wciąż gdzieś jest, jak ktoś chętny to wygrzebię z gratów w piwnicy.
Nie mam porównania z tłumikiem - tłumik wsadziłem razem z DOHCem bo najpierw miałem dwururkę od 132, więc stwierdziłem że jazda tylko na ostatnim tłumiku to lekka przesada :)