FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Sierpień 25, 2004, 08:44:05 am

Tytuł: Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 25, 2004, 08:44:05 am
Czy planowanie głowicy jest obowiązkowym posunięciem??

Załóżmy że zachowam się dwa razy bardziej rygorystycznie niż podaje książka to czy mimo wszystko muszę planować po tym głowicę i po co to się robi jeśli głowica jest prosta??.
Tytuł: Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Sierpień 25, 2004, 09:32:38 am
Chodzi Ci o wymianę uszczelki pod głowicą zapewne, więc w takim wypadku szczególnie w Roverze planowanie głowicy jest konieczne. Teoretycznie może wydawać się prosta, ale niech się okaże, że jednak jest jakaś różnica i póŹniej można mieć przez to spore kłopoty i dodatkowe koszta. Planowanie głowicy nie jest drogie, a zdecydowanie warto je wykonać choćby dla samej pewności, że wszystko jest dobrze.

Pozdrawiam
Tytuł: Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 25, 2004, 11:17:17 am
Cytuj (zaznaczone)
Chodzi Ci o wymianę uszczelki pod głowicą zapewne,

Nie.
O co innego ale narazie jeszcze nie mówię co i jak :(.
Tytuł: Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Sierpień 25, 2004, 12:33:55 pm
Pewnie silniczek sie przegrzal i padla uszczelka pod glowica:?bo jesli tak to musisz ja planowac u nas koszt planowania glowicy to 40 zl a sprawdzenie szczelnosci 40 zl
Tytuł: Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
Wiadomość wysłana przez: Guciu1801 w Sierpień 25, 2004, 12:34:28 pm
koles, ktory planowal mi glowice powiedzial, ze sa dwa rodzaje planowania.. jest planowanie zeby ja wyrownac, warto zrobic, po zdjeciu, bo koszt nie duzy, praktycznie bez jakichkolwiek ubytkow materialu, a glowica sie swieci jak psu obroza i do tego masz pewnosc ze prosta, drugi typ, to tjunink, scinasz glowice o ok 1mm przez to masz wieksze cisnienia.. czy cos tam.. w kazdym razie jakis to tuning jest :)
Tytuł: Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Sierpień 25, 2004, 12:37:53 pm
Cytat: "guciu#1801"
koles, ktory planowal mi glowice powiedzial, ze sa dwa rodzaje planowania.. jest planowanie zeby ja wyrownac, warto zrobic, po zdjeciu, bo koszt nie duzy, praktycznie bez jakichkolwiek ubytkow materialu, a glowica sie swieci jak psu obroza i do tego masz pewnosc ze prosta, drugi typ, to tjunink, scinasz glowice o ok 1mm przez to masz wieksze cisnienia.. czy cos tam.. w kazdym razie jakis to tuning jest :)

Nie wszędzie możesz splanować głowicę aż o 1mm. Do każdego typu silnika ten parametr jest inny. Dla seryjnego Poldasa max to 0.62mm, ale już dla Poldo-Forda z silnikiem od Forda Sierry 2.0 OHC ta granica jest sporo dalej i max to nawet 2mm.

Pozdrawiam
Tytuł: Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
Wiadomość wysłana przez: Guciu1801 w Sierpień 25, 2004, 12:39:27 pm
no ja dokladnie nie wiem jakie to sa granice, dlatego sobie podarowalem. wystarczylo mi to co mialem. Pasowanie kolektorow i takie tam.
Tytuł: Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Sierpień 25, 2004, 12:41:35 pm
Ale po planowaniu wiekszym o iles tam to zawsze powinno sie zakladac uszczelke troche wieksza:?
Tytuł: Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Sierpień 25, 2004, 12:47:56 pm
Cytat: "Czaku#1802"
Ale po planowaniu wiekszym o iles tam to zawsze powinno sie zakladac uszczelke troche wieksza:?

Hmmm... jeżeli stosujesz się do granic jakie ma dany silnik to zakładasz normalną uszczelkę i jest dobrze.

Pozdrawiam
Tytuł: Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Sierpień 25, 2004, 13:00:03 pm
taa a przy roverku max to ... 0.2 mm ;>
Co do planowania aby wyrównać to wszystko zależy czy i jak bardzo głowica jest podgięta.
Tytuł: Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 25, 2004, 13:02:51 pm
To jak:?:.
Planować czy nie. Załóżmy że będzie prosta.
Tytuł: Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Sierpień 25, 2004, 13:02:55 pm
Cytat: "Woj-o#772"
taa a przy roverku max to ... 0.2 mm ;>
Co do planowania aby wyrównać to wszystko zależy czy i jak bardzo głowica jest podgięta.

No i to mnie wcale nie dziwi :) Przy takim stopniu sprężania to chyba normalne :) Tylko przy jakiejś większej awarii głowicy jest jednak niewielka rezerwa :(

Pozdrawiam
Tytuł: Rover - Planowanie głowicy - czy konieczne??
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Sierpień 25, 2004, 21:03:54 pm
Hmm w roverku ja bym nie liczył na oko i to że jest równa. Za dużo kasy można na to wywalic jak sie okaże że równa nie była (uszczelka (i) , i w gorszym przypadku śruby głowicy, robota, uszczelki/pasta uszczelniająca pokryw łozysk wałków rozrządu (byle nei czerwony silikon jakos nie wierzę że to coś zachowa prawidłoweodległości między czesciam a tu chodzi o łozysko slizgowe wałka rozrządu) itp itd.). No chyba ze bez wątplowści stwierdzisz (sprawdzisz) że jest prosta wtedy bym się zastanowił.