FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Witek2010 w Marzec 02, 2010, 20:50:21 pm
-
Ciągle czytam forum od 2 dni ale nie znalazłem nic o tym jak ściągnąc całą tapicerkę drzwi przednich żeby się dostać do głośnika ? i przy okazji zobaczyć blachę . wiem że raz na rok była ściągana i coś tam było robione antykorozyjnie ale ja nie mam pojęcia jak ściągnąc . Proszę o pomoc
-
Odkręcasz wszystkie wkręty (łącznie z trójkątną zaślepką lusterka), zdejmujesz podłokietnik, następnie wyciągasz plastik klamki, zdejmujesz korbkę (uprzednio wyciągając zawleczkę śrubokrętem płaskim). Potem łapiesz za miejsce gdzie boczek odstaje, łapiesz i wyrywasz, gdy już boczek wisi na górnej części podnosisz go do góry by rygiel schował się w środku i boczek zdjęty. Załatw sobie od razu kilka spinek do boczkow, bo pewnie pękną te co masz aktualnie.
Śruby są - dwie w podłokietnikach, dwie na górze w miejscu przetłoczenia na deskę, jedna w plastiku klamki, trzy od spodu (jedna dobrze widoczna). ;)
-
Te forum mnie zaskakuje a raczej ludzie służący pomocą za to wam dziękuję. Inne fora nie dorównują polonezowi :lol: Jutro zobaczę czy potrafię to zrobić jak coś to bedę pisał o problemach :D Może wiecie co zrobić jeśli znajdę tam zaczątki korozji (takie bąbelki) mam nadzieje że tak nie będzie. Jest jakiś środek specjalny chroniący czy coś w tym rodzaju?
-
Bąbli nie powinno być pod tapicerką, o ile jest tam sucho i lakier się nie poprzecierał. Ja bym się spodziewał jakiegoś nalotu na przetartym miejscu. Przeszlifować, pomalować np. podkładem i nie martwić się specjalnie...
-
Przeszlifować, pomalować np. podkładem i nie martwić się specjalnie...
Na gołą blachę? Nigdy. Jakakolwiek najtańsza podróbka minii. Ale nie zwykły podkład.
-
Było o tym na forum wielokrotnie. Na gołą, oczyszczoną blachę jest sens dać tylko podkład reaktywny - pod każdym inny rdza będzie swoje robić. Miałem pecha i niestety to przerobiłem u siebie na dwóch małych elementach. Po zastosowaniu "minii" nie widzę nawet zalążka rudej.
-
takie malo OT ale lekko powiazane z tematem
No to skoro juz mamy zdjety boczek to myslicie ze wlanie oleju, wysmarowanie smarem drzwi od srodka na dole zabezpieczy je przed korozja? Bo w koncu tam czasami dostaje sie woda, fakt jest odplyw ale... no wiecie jak to w praktyce jest
-
Może te pytanie jest głupie. Ale gdy ma się auto (polda) a blacharka w idealnym stanie czy posmarowanie woskiem od środka drzwi karesori coś pomoże zabezpieczy? Albo na całe podwozie umyć dokładnie wszystko potem wosk . Wg mnie wosk dużo daje przy kolejnym myciu samochodu bród odpada pod samym ciśnieniem bo jest tłuste i nie klei sie tak jak bez wosku
-
Pawel olej jak najbardziej byle nie przepracowany , musi być świeży , co do smaru to bym Ci odradzał , nałożysz smaru na doły drzwi , potem woda nie będzie mogła ściekać i to wszystko jeszcze bardziej zgnije .Słyszałem o przypadku kiedy to właśnie ktoś zakonserwował sobie drzwi w maluchu właśnie smarem i po kilka latach przy zamykaniu po prostu odpadł płat blachy ...
Witek2010 tak , wosk jak najbardziej chroni w pewnym stopniu karoserie przed czynnikami zewnętrznymi jednak stosowanie go do konserwacji środków drzwi mija się z celem . Na rynku są dostępne środki do konserwacji profili zamkniętych naprawdę w przystępnych cenach .
-
Jestem ciekawy co się kryje za tapicerką drzwi... raczej nie powinno być rdzy w sumie zadbane auto
-
Ja, gdy rozbierałem swoje boczki, nie zauważyłem żadnych problemów z rdzą wewnątrz profili drzwi, a to z tego tytułu, że miał co jakiś czas porządną konserwację, więc kolego Witek2010 - nie spodziewaj się czegoś w stylu kompletnie skorodowanych drzwi od wewnątrz, skoro także miałeś robioną konserwację. Od razu spójrz na ranty dołów drzwi od wewnętrznej strony w miejscu styku z uszczelką, bo u mnie rdza powoli robi swoje w tych miejscach.
-
Tak sie wlasnie kiedys zastanawialem. Do srodka drzwi dobry jest Fluidol.
Ale teraz pytanie, co zrobic kiedy chce wytlumic drzwi matami i tam jest Fluidol? :D Zmyc to? Wtedy nie bedzie konserwacji...
-
Mam jeszcze takie pytanie podobno rdzewieje te miejsce co się tam lewarek wkłada . Czy są jakieś zaślepki żeby zatkać tą dziórę? czy trzeba samemu coś wykombinować
-
Niektóre korki po winie pasują, albo po benie ekstrakcyjnej w butelce :)
-
Witek2010, Zabezpieczenie drzwi od środka to 5% miejsca gdzie można zabezpieczyć. a nawet jak drzwi przerdzewieją, to nic strasznego;
Najważniejsze zabezpieczyć:
podłużnice i inne profile zamknięte w całym samochodzie (belki, słupki, wzmocnienia, progi)
Oczyścić i pomalować cała podłogę, progi i nadkola od zewnątrz, a jak się ma więcej czasu to rozebrać cały środek i tam również wymalować.
jak sie dobrze zabierzesz, to w 1 dzień zrobisz, ale do tego najwygodniej przewrócić samochód na bok. trzeba róznież posiadać kompresor i pistolet. wydatek rzędu 150zł na preparaty i farby zwróci się tym, że przez wiele lat samochód nie zardzewieje.
-
Ściągłem dziś tą tapicerke na drzwiach no i blacha w idealnym stanie lekko kurzu jest. Mam zamiar to dokładnie oczyścić potem całą reszte drzwi ale czym to zakonserwować? Myślę że sam mogę to zrobić dokładniej i lepiej niż ktoś kto niby robi antykorozyjnie :D Wosk wydaje mi się standardem może jest coś takiego co by było trwalsze no i antykorozyjne bo szkoda stracić stan tej blachy jaki jest obecnie.
-
Witek2010, poczytaj forum, bo o zabezpieczeniach antykorozyjnych było dużo napisane.
-
wklei ktoś linka bo nic w szukajce nie mogę znalesc a juz nie wiem jak nazwac jeszcze by mozna
-
Wpisz fluidol.
-
niestety nic :(
-
Wpisz fluidol.
miałem wlasnie pisac :) Fluidol, taka pucha kosztuje około 30zł, a starczy na wszystkie drzwi, i jeszcze połowa zostanie. Nakladasz poprzez natrysk, badz pedzlem.
I to laduj w srodek drzwi. Tylko trzeba uwazac zeby nie zapchać otworów odprowadzajacych wode.
-
Fluidol-czytałem trochę o nim i wszystko jest ok oprócz tego że przykleja się kurz strasznie do niego
-
Jak nalozysz i zostawisz na caly dzien zeby sobie schlo w mijescu gdzie sie nie kurzy ,to nic sie nie stanie zlego :)