FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Bomber w Marzec 02, 2010, 20:55:26 pm

Tytuł: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Marzec 02, 2010, 20:55:26 pm
Sprawa wygląda tak że mój GSI nie chodzi na wszystkie cylindry(konkretnie nie chodzi na 4 cylinder). Problem występuje TYLKO na benzynie. Na LPG auto chodzi na wszystkie 4. Co może być tego przyczyną? Świece(NGK) wymienione jakieś 1000km temu, tak samo kable(szare Ełk). Dodam że podmieniałem tą 4 świece na sprawną Iskrę-skutek ten sam.
Tytuł: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: ARTUROO w Marzec 02, 2010, 21:02:46 pm
pewnie coś z wtryskiem bo jeżeli na gazie jest dobrze to wyklucz sobie świece i kable sprawdz czy wtrysk pracuje
Tytuł: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 04, 2010, 00:22:40 am
Cyc mial kiedys podobny problem ,ale zdaje sie ,ze tylko na zimno - winny okazal sie czujnik temperatury plynu  ; albo cos zle pamietam ,

czy auto nie pali caly czas na jeden cylinder ,czy tylko jak jest zimny ?
Tytuł: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: Macki w Czerwiec 05, 2010, 00:03:05 am
Może wtryskiwacz padnięty? Albo przypchany albo prąd nie dochodzi, jakie masz błędy komputera?
Tytuł: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 05, 2010, 00:46:41 am
Odepnij wtyczkę z wtrysku 4 cylindra. Włóż w nią żaróweczke z podświetlenia deski/pokrętła wyskości świateł/ tzw. pchełkę. Zobacz czy świeci podczas kręcenia.
Tytuł: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Czerwiec 05, 2010, 07:19:55 am
Hehe no w szoku jestem Panowie. Temat założony 4 miesiące temu a tu jeszcze odpowiedzi padają:) Niestety, temat jak najbardziej aktualny. W wolnej chwili spróbuje rozwiązania Stingerka. Przy okazji dowiedziałem się że filtr paliwa był nie zmieniany od nowości. Z drugiej strony zbiornik paliwa ma rok czasu, więc jakiś specjalnie zasyfiony też pewnie nie jest...
Tytuł: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 05, 2010, 14:02:13 pm
Cytuj (zaznaczone)

Z drugiej strony zbiornik paliwa ma rok czasu, więc jakiś specjalnie zasyfiony też pewnie nie jest...

Jeżeli był kupiony NOWY w sklepie i poprzedni właściciel GO POPROSTU WŁOŻYŁ... to po roku... zostało z niego SITO !
Tytuł: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Czerwiec 05, 2010, 15:46:47 pm
Nie, nie-zbiornik był wkładany już pod moją banderą. Został jakoś tam zakonserwowany ale nie tak jakbym chciał-mało już z tej konserwacji zostało.
Tytuł: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Czerwiec 06, 2010, 20:50:23 pm
obadaj tak jak mowilem cewkę :)
Tytuł: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Czerwiec 06, 2010, 21:01:13 pm
SeBa, ale przecież Bomber pisze, że na LPG problem nie występuje. LPG jako bardziej wrażliwe na usterki zapłonu powinno dac tylko pogorszenie objawów.

Tak mi się skojarzyło z tym wtryskiem. Musisz sprawdzić czy przewody elektryczne dochodzące do wtryskiwacza sa ciągłe, tzn czy nie mają gdzieś przerw (jak też radzi Stingerek). Z takim samym problemem walczę u ojca w Nubirze, wiązka przewodów do wtrysków po 200 tys km ma conajmniej 3 przerwy (tyle już znalezione) i silnik chodzi jak traktor. Zastanawiam się nad odbudową całej wiązki od podstaw, bo nie chce mi się szukać tych wszystkich miejsc.
Tytuł: Odp: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: gruby0989 w Kwiecień 08, 2011, 16:46:09 pm
Witam mam identyczny problem  na gazie cyka równo na benzynie nie chodzi na 4 cylinder

wymieniłem :
świece
przewody
pompke paliwa i filtr (nowe)
czasami sie zdarza ze jak odpalę chodzi równo na wszystkie cztery ale przeważnie to nie pali na 4 co to może być ?? jak można sprawdzic miernikiem czy 4 wtrysk działa prawidłowo??
Tytuł: Odp: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: krzychumy4 w Kwiecień 08, 2011, 17:58:24 pm
jak można sprawdzic miernikiem czy 4 wtrysk działa prawidłowo??
Wyciągnij wtrysk podłącz pod wtyczkę i zobacz jak pracuje kręcąc na rozruszniku odłączając przewody zapłonowe od świec.

Może być tak jeszcze że są zaśniedziałe styki w kopułce lub na palcu :P
Przeczyścić papierkiem ściernym styki jeśli już :P
Tytuł: Odp: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Kwiecień 08, 2011, 19:57:35 pm
heheh nie sądziłem ,że ktoś kopułkę i palec znajdzie w gsi
Tytuł: Odp: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Kwiecień 08, 2011, 20:48:57 pm
heheh nie sądziłem ,że ktoś kopułkę i palec znajdzie w gsi

Hehe - buba tygodnia ;)
Tytuł: Odp: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: gruby0989 w Kwiecień 08, 2011, 21:49:49 pm
to trzeba całą listwę wyciągnąć czy da się jeden wtrysk ?? ciśnienie na każdym cylindrze mierzone miał 10,5 atm
Tytuł: Odp: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: krzychumy4 w Kwiecień 08, 2011, 23:04:33 pm
heheh nie sądziłem ,że ktoś kopułkę i palec znajdzie w gsi

Ja tylko w Roverach siedzę więc wybacz :P
Tytuł: Odp: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Kwiecień 09, 2011, 00:11:49 am
Jak na benzynie nie działa jeden garnek to wtryskiwacz zapieczony albo niesprawny albo prąd do niego nei dochodzi.
Zacznij od włożenia żarówki do wtyczki wtryskiwaczy po kolei - jak na którymś nie zaświeci.. masz przyczynę.
Jak zaświeci...
Wyciągasz listwę , i do każego 12V impulsowo - jak któryś nie cyka - masz przyczynę...
Tytuł: Odp: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Kwiecień 09, 2011, 09:28:48 am
Ja tylko w Roverach siedzę więc wybacz
Akurat zapłon jest w Roverach bardziej archaiczny niż w GSI czy nawet GLI.
Tytuł: Odp: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Kwiecień 09, 2011, 09:34:18 am
Roverach wsadzanych do polda.
Zrób jak pisze Strngerek.
Tytuł: Odp: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: gruby0989 w Kwiecień 15, 2011, 17:41:57 pm
Więc dziś się zabrałem za sprawdzenie czy prąd dochodzi do wtrysków. I okazało się ze elektryka jest ok bo na każdym wtrysku żaróweczka zapaliła się, z ciekawości nawet odłączyłem ten 4 cylinder na który nie chodzi i odpaliłem auto nie widać różnicy pomiędzy podłączonym wtryskiem a rozłączonym cały czas kuleje :/ czyli może być wtrysk rozwalony . Mam pytanie czy lepiej jeden wtrysk wymienić czy całą listwę??? chodzi mi żeby za długo się nie bawić .  A i czy listwa z rovera pasuje normalnie czy lepiej oryginalną z gsi ??
Tytuł: Odp: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: gruby0989 w Kwiecień 16, 2011, 17:40:20 pm
Dziś kupiłem jeden wtrysk do gsi bo odpowiedzi od was to się nie doczekam :) macie jakiś sprawdzony pomysł jak wymienić ten 4 wtrysk bez większego demontażu ??
Tytuł: Odp: Nie pali na wszystkie gary
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Kwiecień 17, 2011, 20:53:10 pm
listwe wtryskową i tak musisz sciagnac cala i tak,dopiero jak wyciagniesz ja to masz dobry dostep do spinek od wtryskiwaczy i wymieniasz sobie uszkodzony wtryskiwacz (warto zerknac na stan pozostalych ,ewentualnie wyczyscic/przedmuchac) listwe wyciaga sie bez sciagania kolektora spokojnie,potem jest troche gimnastyki zeby poskladac to