FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: alonzo w Marzec 08, 2010, 15:13:20 pm
-
Panowie, sprawa jest pilna i potrzebuję pomocy.
Wstawiłem silnik 1,6 DOHC typ 125A, pojemności 1608. I teraz mam mega problem, bo nigdzie nie mogę znaleźć tłoków do tego silnika. Czy ktoś wie gdzie mogę kupić nowe tłoki do tego silnika. A może w innych modelach o poj. 1,6 również były, lub są takie same tłoki - którymi te mógłbym zastąpić...
-
jeżeli sie nie myle (lecz głowy nie dam) dla tegoż silnika podchodzą tłoki z poldka 1.6 o średnicy tej samej 80 mm, na allegro ci tego pełno
-
pasuja od poloneza 1600, tyle ze nalezy je poddac dodatkowej obrobce- zalozenie ich na zywca spowoduje kolizje tloka z zaworami przy pierwszej probie uruchomienia
-
Mega dziękówka panowie!! :)
Jeszcze apropo tej obróbki: na czym ona powinna polegać ?? Jak powinienem ten tłok zmodyfikować??
Jeszcze jedno pytanko - posprawdzałem już allegro - faktycznie... :) Tyle, że garb się różni - ma zcięcie tylko z jednej strony - nie będzie to przeszkadzać ??
-
no właśnie na tym polego modyfikacja, trzeba wyfrezować "kieszenie" na zawory. musi to zrobic frezer znający się na rzeczy- musi wiedzieć po której stronie tłoka frezować pod zawór ssący- większą kieszeń. albo Ty musisz mu wskazać. żeby kupować tłoki musisz wiedzieć jaki szlif wyjdzie Ci w cylindrach.
-
a nie miałbyś jakiś namiarów na kogoś kto by wiedział jak to machnąć i znałby się na tych tłokach, żeby bez mojego wskazywania machnąć to jak należy??
-
zwróćże Waść uwagą ile nas kilometrów dzieli.
-
:) fakt.
Ale nie ma problemu - kupuję tłoki od Poloneza 1600, wysyłam kurierem :) naturalnie wraz z gratyfikacją, lub robię przelewik :)
-
Chlopie wez stary tlok na wzor zanies do warsztatu obrobki silnikow i oni beda juz wiedzic co maja zrobic z tym nowym tlokiem zeby bylo dobrze jak powiesz o co chodzi -tj o wykonanie glebszych podciec pod zawory na wzor starych
-
oki oki :) mega dzięki!
Czyli poprostu, tylko ten "garb" odpowiednio wycieniować trzeba...? Reszta powinna być "w sam raz"...?
-
a widziałeś oryginalny tłok? nic nie kombinuj tylko zrób tak żeby był jak oryginał. tu nic nie oszukasz.
-
Jeszcze, korzystając z uprzejmości kolegów chciałbym również zapytać o uszczelki. Rzecz w tym, że ten dohc, który mam jest bez uszczelek...
-
uszczelki trafiają się na aledrogo. uszczelkę pod głowicę kupuj najlepszą, na inną szkoda kasy. uszczelki pod głowiczki można kupić oryginalne z silikonem po ok. 25zł.
-
koniecznie orginałki?? bo z tym chyba może być problem... Czy może być od jakiegoś innego modelu??
-
kupuj oryginalne jeśli można kupić, mnie też chcieli sprzedać tańsze od innego modelu ale nie pasowały.
-
Nie kombinuj człowieku, tylko kup w sklepie takie od tego silnika. Of kors musisz znaleść sklep który ma to w ogóle w katalogu, a nie twierdzi że fiat nie miał modelu 132, ale to insza inszosć.
-
uszczelki można wyciąć z kręgielitu - u nas arkusz kosztuje ok 60 zł ale na kilka uszczelek kupisz 1/4 i wystarczy za ok 15-16 zł, duzo zabawy z odrysowaniem i później wycinaniem ale kilka złotych da się zaoszczędzić - kupuj ten ok 0.5 mm max.
Ew złóż głowiczki na paście - DIRKO produckcji Elring -tubka kosztuje ok 20 zł - naprawdę super uszczelnia :)
-
koledzy mam polonezoskie tloki do mojego kawdraciaka blok juz po szlifie tloki podfrezowane na zawor,problem jest taki ze po zlozeniu wszystkiego okazalo sie ze tlok od poldka jest nizszy od ori i nie dochodzi on teraz tak wysoko jak powinien....... Co robic czy frezowac blok???
z gory dzieki za wasza pomoc.......