FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: kapsel w Marzec 08, 2010, 17:33:06 pm
-
witam.
tak sobie siedze i szukam na forum o swapie we fiatonie na 1.6 ohv.
wiem ze wszystko jest p&p ale jest jedno ale. chciałbym pozostawic fabryczny kolektor wydechowy z fiatona. a wiadomo on idzie do przodu i zawija się obok altka i idzie w dół. i tu jest problem z filtrem oleju. we fiatowskim ohv filtr oleju jest pod kolektorem ssacym. a w polonezie jest przykręcony do podstawki pod alternatorem. czy przypadkiem rura wydechowa razem z dwururką nie będzie haczyła o filtr oleju? coś mi się wydaje, że tak. ale nie jestem pewien. ktoś to kiedyś sprawdzał? poprostu chcę uniknąc dodatkowych kłopotów przy przekładce silnika.
-
nie da rady, załóż kolekturę od gsi :mrgreen:
-
albo zeliwo od poloneza + portki
-
żeliwo to zło, a rurę środkową i tak trzeba rzeźbić.
-
jak dajesz stare portki to dajesz tez stara rure ,a wlasciwie caly wydech stary ,
stary ,czyli stary typ ,
mialem seryjnego DFa z silnikiem AB
-
no, ok tylko trzeba mieć rurę z pn-a a nie od 115c.
-
chyba tak ,nie wiem ,nie widzialem rury od 115c ,
ale moze tylko portki sie roznia ,bo tak by bylo prosciej ,
i np. zamiast dwoch tlumikow z DF/Borek ,mozna zastosowac dwa ostatnie z Caro nie zmieniajac rury srodkowej ,czyli mieszanka Caro z portkami DFa ,
tylko ,ze autor zapewne chce zostawic caly wydech ,wiec najprosciej jest dac poprostu portki do zeliwniaka ,
jezeli zakladac kolektor z gsi ,to trzeba odrazu kupic pierwszy tlumik i rure ,by polaczyc to ze starymi tlumikami od DFa
-
no właśnie. chciałbym pozostawic fabryczny wydech, w szczególności, ze mam go praktycznie całego nowego i trochę mi szkoda się z nim żegnac. DF ma wcięcie w nadkolu na dwururkę. zakładajac, ze założyłbym kolektor od gsi to czy też bym musiał robic jakies wcięcie w nadkolu czy wejdzie bez żadnego problemu i przeróbek. właściwie to już zaczynam godzic się z wizją kombinacji wydechu. ale niema co. tłumiki muszą pozostac fiatowskie.
-
jezeli kolektor z GSI ,albo z GLI/GLE to nie musisz robic zadnych podciec ,
roznica jest taka ,ze do kolektora GSI musisz dokupic pierwszy tlumik i rure ,a do kolektora GLI/GLE mozesz zamiast dwururki dokrecic portki i jezeli oryginalna rura fiata jest dluzsza to uciac ja na wymiar i poloczyc portki ze srodkowym wydechem
-
aha. czyli bez lipy. ale myślałem nad tym by niezakładac pierwszego tłumika tylko przerobic rure tak aby można było przykręcać ją do kolektotra gsi. bo właściwie pierwszy tłumik jest mi niepotrzebny, bo fiat niejest aż tak głośny, a poza tym niechce by fiatonik za dużo stracił ze swojego dzwięku. w sumie i tak już bez łańcuszka niebedzie to samo. ale to jakoś już przeżyje.
-
Kombinujesz. Przykręć wszystko od 115 do silnika, łącznie z kolektorem. Jak już koneicznie chcesz GSI koniecznie to bez cięcia i spawania nie pozbędziesz się pierwszego tłumika, dlatego że kolektor GSI kończy się w tym miejscu gdzie w CARO-nie-GSI kończy sie dwururka. Poza tym jak założysz pierwszy tłumik, to długa rura jest też inna niż u Ciebie.
Jak nie chcesz pierwszego tłumika ale nie chcesz też rury w nadkolu, to kolektor wydechowy od silnika nie-115C, i dwurura od nie-Caro, która dochodzi prosto do długiej rury. Tyle że to rozwiązanie jest najbardziej bez sensu :)
Jak już koniecznie chcesz połączyć wydech z DFa począwszy od długiej rury z kolektorem GSI to musisz zespawać rurę wchodzącą w długą rure z jednej strony, a mającą z drugiej strony końcówkę kołnierzową i docisk, jak I tłumik/katalizator. I zaspawaj to dziure w nadkolu :)
-
wiem, że kombinuje. :P . i to w dośc zawiły sposób. ale właśnie tak myślałem by przerobic tak rurę by można było ja przykrecac do kolektora. a to, że będe musiał kombinowac z przeróbką długiej rury to wiem. no właśnie. i tą nieszczęsna dziurę w nadkolu się zaspawa. bo i tak już do niczego się nieprzyda. przynajmiej teraz wiem na czym stoję. tzn czym bedę jeździł. :D . a jaki wentylator chłodnicy proponujecie założyc na fiatowską chłodnice? myślałem nad wentylatorem z astry II. bo jest ladny, płaski i i szeroki. na dniach będe musiał jechac na szrot i go pomierzyc. może jakoś schludnie będzie wyglądac. wiem, że sposobów na wentylator jest wiele, ale niezawsze się ładnie prezentują.
-
wentylator od Poloneza bedzie najlepszy
-
A to nie da rady fatoskiego "wisko" na pompe z Poloneza załozyc?
-
Moim zdaniem da. Rozkręcałem to kiedys na jakims szrocie, pod spodem jest normalne koło na normalną pompe od poldka
-
nie ma miejsca przy silniku Poloneza ,
i tak trzeba chlodnice glebiej wlozyc i wtedy da sie wymanewrowac wentylator od Poloneza,
a skoro i tak trzeba glebiej wciskac chlodnice to po co zostawac przy visco - to patent nie z tej ery i niech nikt nie wyskakuje z bmw ,bo widac jeszcze nie dogonili FSO w tym wzgledzie :P
-
a poza tym wisko u mnie wyleciał jakies 2m-ce temu wraz z wymianą pompy wody na polonezowską. KGB, chodzi ci o wentylator np od caro czy tylko od borka lub akwarium?
-
od borka - przeciez masz waska chlodnice ,ktora byla jeszcze w Caro MR91 i ciagle z tym samym wentylatorem ,
pozniej wentylator tez jest taki sam ,ale osadzony w innej obudowie , plastikowej ,a nie blaszanej
-
Ja zamiast tłumika wstawiłem poprostu rurę. Dławienie chyba mniejsze, odgłos całkiem miły, a robota u spawacza kosztowała 80 zł :
(http://marekd.chrobry.pl/wp-content/gallery/125p/img_1048.jpg)
(http://marekd.chrobry.pl/wp-content/gallery/125p/img_1052.jpg)
-
masz racje KGB, z tym wentylatorem. hmm. bisz, masz bardo schludnie zrobiona ta rurę z kolektorem. pozwolisz, że zaczerpnę sobie pomysł od ciebie? :D . bisz, powiedz mi natomiast czy pokrywę zaworów da radę zaadoptowac z fiata? mi się wydaje, że tak.
-
A co z odpowietrzeniem zrobisz? Odpowietrzenie silnika jest realizowane w Polonezie przez pokrywę zaworów właśnie.
-
ja mam dwa odpowietrzenia w silniku. jedna odme mam standardowo poprowadzoną z silnika do obudowy filtra powietrza, a drugą mam dorobioną przy wlewie oleju.
-
A ta od wlewu oleju to gdzie ma drugi koniec? :?: Mam nadzieję, że nie po prostu na dół na ulicę?
-
no właśnie ta druga idzie, jak to mój kumpel ujął "w jedno najlepsze miejsce, do atmosfery". czy to jakiś problem? wiem, że każde odpowietrzenie silnika powinno iśc do filtra powietrza gdzie zostanie zassane do komory spalania i spalone. przynajmniej tak mnie uczono.
-
czy to jakiś problem?
na przedlądzie będzie, ale silnikowi nie zaszkodzi.
-
eeee. panie kolego. czyli żaden problem. poprostu podoba mi się pokrywa z napisem 1500 i dlatego tak z tym się dopytuje. maciejowski, powiedz mi czy dobrze mi się wydaje, że ta moja pokrywa zaworów ma niefabrycznie dorobioną tą dodatkowa odmę przy wlewie oleju?
-
Czy wiesz o tym, że jedna kropla oleju niszczy bezpowrotnie 1000 litrów wody pitnej? Takie wyjście odpowietrzenia to nieporozumienie.
-
a tysiące litrów ropy naftowej co roku wpada do oceanów podczas katastrof tankowców. kolegoGrzech#1938, . nie ja dorobiłem tą odmę w pokrywie zaworów tylko poprzedni właściciel. ja bym ją zrobił z drugiej strony korka wlewu tak by była skierowana w stronę filtra. wtedy by można go połączyc z obudową filtra. a tak to raczej niema większych szans by doprowadzic ją do obudowy.
-
maciejowski, powiedz mi czy dobrze mi się wydaje, że ta moja pokrywa zaworów ma niefabrycznie dorobioną tą dodatkowa odmę przy wlewie oleju?
dobrze :)
fabrycznie szło z bloku w kancie lub w polonezie stąd:
(http://img696.imageshack.us/img696/7084/950728413.jpg)
Czy wiesz o tym, że jedna kropla oleju niszczy bezpowrotnie 1000 litrów wody pitnej? Takie wyjście odpowietrzenia to nieporozumienie.
:lol: :lol: :lol:
-
śmieszne jest twoje oburzenie na to, że kapsel, chce wypuścić odmę w atmosferę.