FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: matucha w Marzec 09, 2010, 19:26:38 pm
-
jarzy, na forum jest katalog części i tam masz wszystko ładnie rozrysowane - w sensie co, gdzie idzie. Może wystarczy.
Tutaj:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=19020&postdays=0&postorder=asc&highlight=katalog+cze%B6ci&start=15
-
Dokąd wędruje linka sterująca ilością powietrza?
ztcp bezpośrednio do klapki na górze obudowy nagrzewnicy. bez wyjęcia całości nie wymienisz.
uprzedzając pytanie, musisz odkręcić 4 śruby z fatalnym dostępem.
2. gdy położę się na podłodze pasażera i sięgnę w głąb mam tam dwa zagięte o 90 stopni trzpienie, którymi można pokręcić. Jeden z nich wyglądał jakby chciał pasować poprzez łącznik z taką małą dźwigienką - toteż je połączyłem. Ale i tak w efekcie nie chciało to ze sobą współpracować. O co tu chodzi? to jakieś regulacje nagrzewnicy czy co?
sterowanie klapek (kierują powietrze przez nagrzewnicę, albo bokiem) powinny być połączone.
(http://img697.imageshack.us/img697/7474/p20011010480003m.th.jpg) (http://img697.imageshack.us/i/p20011010480003m.jpg/) (http://img693.imageshack.us/img693/9220/886174107.th.jpg) (http://img693.imageshack.us/i/886174107.jpg/)
-
@matucha#1931 dzięki za link - bardzo przydatny, ale dla posiadaczy trochę nowszych aut niż mój pikuś :-) Ale dziękuję za zainteresowanie
@maciejowski - teraz to mam wszystko jak na tacy.
Dziękuję bardzo - o to mi chodziło
-
z tym że domyślam się że ma to wylądować w DF . Górna nagrzewnicy jest inna w polonezie klapa powietrza otwiera się w przeciwnym kierunku . Dodatkowo jest inna nagrzewnica co akurat dużym problemem nie jest jeśli zostawisz wersję z DF z zaworem na nagrzewnicy. Przekładasz dolną cześć obudowy od poloneza dzięki temu zyskujesz nawiew nogi-szyba ale nie jest tak wesoło bo caro miało 3 otwory z każdej strony na nawiewy a DF tylko dwa ale to sobie akurat można zagospodarować . Najlepiej jest dorobić sobie liniki na wymiar kupując cięgna z lublina od zaworu nagrzewnicy tniesz na wymiar i doginasz sobie końcówki . tym bardziej że w polonezie nawiew zimne ciepłe ma końcówkę przy klapach zakończoną na płasko a fiat oczkiem . jedynie dolna linka od klapy nogi-szyba będzie odrazu ok .
-
Można założyć dół obudowy od starszego Poloneza - będzie miał po dwa wyjścia po bokach. Można też przykręcić mocowania od linki do klapy od 125p. :)
-
Dotarła dziś do mnie górna część obudowy od poloneza. jest wspornik i 3 linki
Plan jest taki (prostujcie jeśli źle mówię):
1. Linka od zaworu (ciepło - zimno).
wyrzucam oryginalną linkę fiatowską. Na to miejsce daję linkę polonezowską (pewnie trzeba będzie coś obciąć
2. linka od ilości powietrza.
Żeby nie bawić się w demontaż deski i całej nagrzewnicy połączę oryginalną linkę z fiata z linką polonezowską co ja mam przyczepioną do wspornika
3. klapa sterująca powietrzem szyba - nogi
Mogę ją sobie odpuścić i przekładać klapę ręcznie, albo dosztukuję coś z jakiejś linki (mam np. linkę od otwierania klapy w maluch)
Zagra to, czy strasznie cuduję?
-
Jak chcesz połączyć linki?
-
maciejowski moge prosic jakas dokladniejsza fotke numer 2?
-
Jak chcesz połączyć linki?
Tu raczej nie będzie problemu, bo kupiłem takie maleńkie łączniki do cienkich linek. Jedynie muszę dobrze pomierzyć, żeby te miejsce łączenia o nic nie zaczepiało.
-
maciejowski moge prosic jakas dokladniejsza fotke numer 2?
fotka z allegro, więc lepszej nie mam. :(
-
no tylko jeszcze musisz pancerze połączyć prócz linek .
-
no tylko jeszcze musisz pancerze połączyć prócz linek .
jakoś udało się bez...
po prostu do obu linek dorobiłem wsporniki pancerza, żeby nie chodziła całość, a jedynie sama linka.
Jedyne czego nie udało mi się ogarnąć to końca to regulacja ilości powietrza. Wygląda mi na, że we fiacie skok linki był mniejszy, bo teraz linka pracuje w pełnym zakresie, a na konsoli przesuwa się tylko w połowie.
Poza tym OK - nawet sterowanie powietrzem szyba-nogi działa na linkę 8)