FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: timi0709 w Marzec 09, 2010, 20:55:44 pm
-
Witam!
Od jakiegoś czasu mam następujący problem z moim autem.
Silnik od jakiegoś czasu nierówno pracuje (oczywiście na benzynie) i go lekko "rzuca". Podczas jazdy gdy silnik nie jest jeszcze rozgrzany do odpowiedniej temperatury potrafi mi zgasnąć gdy rzucę na luz. Gdy się rozgrzeje nie gaśnie, ale gdy chcę utrzymać prędkość np.60km/h to czuć jest jak lekko szarpie. Dodam że na gazie silnik pracuje równiutko, nie gaśnie i nie ma żadnego szarpania. Sprawdzałem błędy to wymrugało mi 17-wtryskiwacz(-e) - zwarcie do plusa, do masy lub przerwa ale ten błąd wyskakuje zawsze gdy przełącze na gaz, sam ginie gdy odepne kleme od akumulatora. Dodam że wcześniej wszystko było dobrze czy to gaz czy benzyna-mimo że błąd był( ten błąd jest zawsze od kąd mam LPG)
Czy to mogą być zapieczone wtryskiwacze czy coś innego?
-
Masz emulator wtryskiwaczy ?
Jeśli nie... może problem dotyczy właśnie tego że komp uznaje jeden z wtrysków za uwalony i próbuje ratować się praca pozostałych zwiększając im czas otwarcia.
równie dobrze któryś z wtrysków może lać/lub nie lać :)
Kiedy ostatnio zmieniałeś filtr paliwa ?
W jakim stanie jest zbiornik, przewody i pompa ?
-
Emulatora nie mam instalacja gazowa I generacji na BLOSie. Filtr paliwa był wymieniany 4miesiące temu. Pompa jest jeszcze dobra, zbiornik i przewody również. Mi się zdaje że wtryskiwacze mogły się przypiec od jazdy na gazie, gdyż mało jeżdzę na benzynie, ale to tylko moja sugestia.
-
Zastanawiałem się już nad kupnem emulatora, ale wytłumacz fakt że wcześniej wszystko było dobrze z tym błędem i silnik pracował równo i nie gasł gdy był zimny. Syfu w baku nie mam zawsze mam zalane większą część baku.
Dziś rano zauważyłem że silnik na benzynie pracuje równo do momentu osiągnięcia 50*C, potem zaczyna go lekko rzucać.
A czy zastosowanie preparatu do czyszczenia wtrysków typu STP mogło by pomóc jeśli okazało by się że to wtryski?
-
Mnie to wygląda na walnięty czujnik temperatury cieczy (ten dla kompa, nie dla tablicy).
Silnik jest zalewany i dlatego go szarpie.
-
A w którym miejscu ten czujnik jest umiejscowiony? I jak go sprawdzić
-
Dziś rano zauważyłem że silnik na benzynie pracuje równo do momentu osiągnięcia 50*C, potem zaczyna go lekko rzucać.
Tak samo miałem.
Winny okazał się czujnik temperatury.
U ciebie jest on blisko termostatu (masz tam dwa, jeden od deski drugi dla kompa)
Odepnij przy nagrzanym aucie żeby sprawdzić który jest który.
Jak dojdziesz to to przy nagrzanym aucie odepnij ten dla komputera i zobacz czy problem ustąpi.
-
Sprawdzę to jutro i dam wam znać czy to wina czujnika.
[ Dodano: 11 Mar 2010 17:43 ]
Sprawdziłem dziś ten czujnik i jest sprawny bo podczas pomiaru rezystancji wraz ze wzrostem temperatury silnika pomiar oscyluje. Czyli czujnik jest sprawny.
-
Ja mam poloneza caro 1.6 rok 92 na LPG i beznynę. Mam podobny problem. Silnik pracuje nierówno przerywa i gaśnie na biegu jałowym. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia, dałem nową kopułkę, zawory wyregulowane i gaźnik czyszczony, świece też ma nowe, wąż wymieniony od serwa.
Na gazie mi nie odpali, zawsze muszę na benzynie odpalać jak jest zimno, te usterki są głownie na benzynie, wygląda to tak, że przy zimnym silniku wyciągam ssanie i po uruchomieniu silnika, i po chwilowym całkowitym zwróceniu ssania silnik nierówno pracuje i gaśnie, a na częściowym wyciągnięciu ssania silnik nie gaśnie, ale dalej nie pracuje równo. Wymieniłem aparat zapłonu - pomogło na chwilę, trochę chodzi lepiej, ale słyszę po lewej stronie silnika ciągłe słabe syczenie i wtedy zaczyna się praca nierówna silnika i nawet do całkwoitego zgaśnięcia silnika na wolnych obrotach. Jeszcze raz wymieniłem uszczelki i dalej to samo.
Pomocy.
-
spinacz, gdzieś Ci łapie lewe powietrze, możesz mieć uszkodzony zaworek zwrotny serwa.
BTW czy serwo działa normalnie :?: pedał na odpalonym silniku nie jest twarde :?:
AHA, mógł Ci spaść/pęknąć wąż od odmy w bloku do kolektora dolotowego.
-
a gdzie szukać tego węża, gdzie ta odma się znajduje
-
wąż od odmy w bloku do kolektora dolotowego :!:
czytamy ze zrozumieniem,
odma jest po prawej stronie silnika pod kolektorem dolotowym.
-
Umieszczona jest w pokrywie klawiatury zaworów , od strony ściany grodziowej , jest to gumowy wąż ze sprężyną w środku o długości około 10cm i średnicy 16mm