FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: pawlack w Marzec 12, 2010, 09:39:02 am
-
Witam! Niedawno zakupiłem Abimex 95r. bez gazu z przebiegiem 181 tys. km. Autko ma następujący problem: zapala od strzała jednak podczas jazdy do momentu kiedy silnik nie osiągnie temp. 75 stopni po dodaniu gazu silnik w dość wyraźny sposób przydławia się (coś jakby się zalewał) po czym zaczyna normalnie przyśpieszać w pełnym zakresie obrotów. Po osiągnięciu 75 stopni problem przestaje istnieć i zaczyna przyśpieszać momentalnie po dodaniu gazu. Wymieniłem uszkodzony czujnik położenia przepustnicy, przewody WN, świece, podmieniłem map sensor, wyregulowałem zawory oraz wyczyściłem krokowca, komp zresetowany, troszkę to pomogło ale problem nadal pozostał. Dodam jeszcze, że silnik chodzi równo na wolnych obrotach jednak obrotomierz pływa w zakresie 900-1100 obr, a ECM nie zgłasza błędów. Czy byłby to objaw kończącej się cewki?
-
Spróbuj wyczyścić przepustnicę, o ile tego nie robiłeś :)
-
U mnie w abimexie dokładnie to samo bylo, potem juz wogole nie chcial odpalic (co prawda jeżdze glownie na lpg), więc rozbierałem to urzadzenie wtryskowe i czysciłem, przedmuchalem sprezarka, zlozylem na nowych uszczelkach i jest duzo lepiej,... mi puszczała uszczelka miedzy wtryskiem a kolektorem, nigdy wczesniej tego nie rozbierałem i pomogło, odpala od strzala i jezdzi i przyspiesza normalnie, jedyne co to ma lekka przydławke na 2gim biegu....
-
Co do przepustnicy to na bank jest czysta, wczoraj ją oglądałem przy okazji regulacji zaworów. Spróbuje jeszcze podmienić czujnik temp. płynu oraz cewkę, może to coś pomoże, a jak nie to zabiorę się za te uszczelki kolektora ssącego. Ogólnie rozmawiałem z kumplem, który był jego poprzednim właścicielem od nowości i mówił że jeździł z tym przez kilka lat i się tym nie przejmował.
[ Dodano: 19 Mar 2010 23:39 ]
Po dwóch wieczorach kombinowania udało mi się wreszcie rozwiązać problem. Wymiana uszczelek na kolektorze ssącym oraz urządzeniu wtryskowym, podmiana czujnika temp. oraz cewek z modułem praktycznie nic nie dała. Sprawdziłem rozrząd czy jest dobrze ustawiony i przy okazji zmieniłem pasek. Winowajcą okazał się trafiony komputer, po zmianie ECM problem jak ręką odjął, dodatkowo silnik zaczął ładniej pracować na wolnych obrotach po rozgrzaniu. Problem rozwiązany tak więc temat można zamknąć:)