FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Roni w Marzec 14, 2010, 13:02:41 pm
-
Witam wszystkich , mam trochę problemów z moim cackiem , oststnio zdarza się że jak chce wyłączyć silnik przrkręcam kluczyk i nic silnik pracuje , dopiero na bieg i .... nie wiem co jest ...
Od jakiegoś czasu borykam się również z (miganiem) kontrolek czy światł mijania, czasem zapala się lampka akumulatora a dziś zapaliła się lampka silnika, choć silnik pracuje równo i ładnie , jeśli może mi ktoś pomóc z moimi problemami to dzięki wielkie.... pozdro...
-
prawdopodobnie padła kostka stacyjki.
-
U mnie problem rozwiązał patent z elektrody, też gasiłem z włączonymi światłami lub naciskając stop.
"Problem występuje w Caro plus.Dzieje się tak ,bo przekażnik systemowy jest zasilany przez lampkę ładowania z alternatora. Metoda naprawy:Odnalezć cienki kabelek kontrolki przy altrnatorze, przeciąc go i w to miejsce wstawić diodę katoda w stronę altrnatora,anoda w stronę inst.samochodu."
U mnie od kiedy wlutowałem diode problem bezpowrotnie przeminął
-
McPacky możesz zrobić fotkę gdzie ją wlutowałeś ? i co to za dioda ?
-
Na fotce niewiele będzie widać więc tak obrazowo opisze. W PN Plusie do alternatora dochodzą dwa obwody - wyprowadzenie 12V na akumulator i instalacje (grubsze kable zakończone konektorami oczkowymi, u mnie jest ich 4 może 5 i wszystkie dodkręcone są nakrętką do alternatora w jednym miejscu) i wyprowadzenie tzw obwodu wzbudzenia związanego z kontrolką ładowania (cienki czarny kabel zakończony wsuwką). Właśnie ten czarny przecinamy-cienki jest u mnie tylko jeden.
(http://img138.imageshack.us/img138/6750/diod.png) (http://img138.imageshack.us/i/diod.png/)
Rysowałem w pośpiechu ale to tylko pomoc dydaktyczna
Dioda prostownicza zwykła krzemowa, nie spodziewam się tu większego prądu jak 0,5A
(http://img52.imageshack.us/img52/9704/dioda.jpg) (http://img52.imageshack.us/i/dioda.jpg/)