FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: misiotaki w Marzec 14, 2010, 20:11:16 pm

Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Marzec 14, 2010, 20:11:16 pm
Witam. Od 8 lat mam Poloneza Kombi MPI 1.6.  Z zeszłym tygodniu padł mi silnik a konkretnie głowica. Licząc koszty naprawy doszedłem do wniosku że zrobię swap-a na 1.4........
Udało mi się wyrwać Poloneza Caro Plus z silnikiem Rovera za 650 zeta. Samochód próchno ale mechanika igła. NA dzisiaj mam już kombika wybebeszonego z mechaniki i elektryki. W przyszłym tygodniu mam zamiar robić przekładkę i w związku z tym mam parę pytań:

- silnik z Rovera ma filtr powietrza po prawej stronie ja natomiast chciałbym zachować oryginalny filtr z lewej strony jeżeli tak zrobię na ile mogę pogorszyć pracę silnika (dłuższy przewód dolotowy powietrza)?
-mam zamiar zainstalować pompę wspomagania oryginalną z rovera czy ta pompa będzie poprawnie współpracowała z przekładnią kierowniczą z poloneza?
-mam zamiar wszczepić tylko przednią część instalacji czy w takim razie tylne wiązki w plusach są takie same?
-czy pompa z mpi 1.6 (paliwa) jest taka sama w 1.4?

w przyszłości jestem zdecydowany zamontować silnik rovera 1.8 z serii k jakie w związku z tym czekają mnie dodatkowe modyfikacje? Czy będę zmuszony do wymiany komputera czy wystarczy podłączyć większe wtryski zachowując kompa z 1.4? Liczę na Waszą pomoc.
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Marzec 14, 2010, 20:28:33 pm
nie wiem jak na pozostalem pytania ale jezeli chodzi o filtr poweitrza to nic sie nie stanie jezeli dasz dluzszy dolot bo przeplywomierz i tak masz przy samym filtrze wiec nic ci nie robi czy bedzie to 20 cm czy 60 :D
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Marzec 14, 2010, 20:35:23 pm
Cytat: "Nikita"
nie wiem jak na pozostalem pytania ale jezeli chodzi o filtr poweitrza to nic sie nie stanie jezeli dasz dluzszy dolot bo przeplywomierz i tak masz przy samym filtrze wiec nic ci nie robi czy bedzie to 20 cm czy 60 :D


 :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:

Stracisz na wysokich obrotach lecz zyskasz na niższych , ale zmiany te nie będą jakoś drastycznie odczuwalne.

Zasada jest taka ,że krótki dolot - lepsza góra , długo dolot - lepszy dół .
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Michau w Marzec 14, 2010, 20:43:36 pm
Cytuj (zaznaczone)
-czy pompa z mpi 1.6 (paliwa) jest taka sama w 1.4?

TAK
Cytuj (zaznaczone)
-mam zamiar wszczepić tylko przednią część instalacji czy w takim razie tylne wiązki w plusach są takie same?

powinno pasować ;)
Cytat: "misiotaki"
-mam zamiar zainstalować pompę wspomagania oryginalną z rovera czy ta pompa będzie poprawnie współpracowała z przekładnią kierowniczą z poloneza?

Nie lepiej zamontować elektryczną pompę wspomagania niż kombinować z kołami pasowymi itp ;)
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Marzec 14, 2010, 21:12:42 pm
Cytuj (zaznaczone)
-mam zamiar zainstalować pompę wspomagania oryginalną z rovera czy ta pompa będzie poprawnie współpracowała z przekładnią kierowniczą z poloneza?

Wszystko bedzie ok. Jedynie co to musisz dorobić dłuższy wąż ciśnieniowy od pompy do przekładni ok. 50zł. Zapewne wyjdzie taniej niż adaptacja elektrycznej pompy.
Cytat: "misiotaki"
-mam zamiar wszczepić tylko przednią część instalacji czy w takim razie tylne wiązki w plusach są takie same?

plug&play
Cytat: "misiotaki"
czy pompa z mpi 1.6 (paliwa) jest taka sama w 1.4?

nie jestem pewny, ale plusowa pompa chyba nie wyrabia z roverkiem, ale niech się jeszcze ktoś wypowie.
Cytat: "misiotaki"
w przyszłości jestem zdecydowany zamontować silnik rovera 1.8 z serii k jakie w związku z tym czekają mnie dodatkowe modyfikacje? Czy będę zmuszony do wymiany komputera czy wystarczy podłączyć większe wtryski zachowując kompa z 1.4? Liczę na Waszą pomoc.

Radzę poczytać tematy w dziale artykuły tam jest napisane od przekładkach na większe k-series.
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: matucha w Marzec 14, 2010, 21:18:55 pm
Pompa od GSI jest na 100% identyczna, jak w 1,4.
Tytuł: Dzięki
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Marzec 14, 2010, 21:31:29 pm
Wielkie dzięki za odpowiedz. Nurtuje mnie jeszcze kwestia czy komp z poldorowera ma
immobilizer w sobie czy też jest wpięty w instalację bo chciałbym zachować oryginalne kluczyki z kombika bo mam komplet. Niebawem fotki. Pozdro
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Marzec 14, 2010, 21:48:04 pm
poldorover (komp) niema immo. Immo w plusach jest realizowane poprzez "oring" na stacyjce i oddzielną centralkę.
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Marzec 14, 2010, 22:07:37 pm
Cytat: "misiotaki"
Myślałem że to zwykły immo przelotówka.

No bo tak właśnie jest.
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Marzec 14, 2010, 22:37:53 pm
To super. Drążę dalej temat ........  POldorower ma takie samo przełożenie mostu jak Kombi van czyli 11:43. Ja wymieniłem niedawno mój most na 10:43 czyli na słabszy a szybszy. Mam teraz dylemat czy zostawić ten czy wrzucać ten z rovera. Teoretycznie ten co mam powinien być ekonomiczniejszy a poza tym silnik ma wystarczającą moc i moment obrotowy by sobie z tym mostem poradzić. Nurtuje mnie tylko kwestia wytrzymałości.........
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Multec w Marzec 14, 2010, 23:05:08 pm
Kombi Van i Poldorover maja 43:10 - 4,3.
W 1.6 było 43:11 - 3,9.
Rover ma bidny moment, ale z 3,9 sobie radzi. Nie ma efektu krótkiej jedynki.
Na 4,3 lepsze przyspieszenie, ale mniejszy vmax, natomiast na 3,9 gorsze przyspieszenie ale większy vmax.
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Marzec 14, 2010, 23:11:14 pm
No to mam trochę pracy ale nikt nie mówił że będzie lekko. Mam nadzieję że to będzie pierwszy kombik w roverze bo w 2,0 dohc już podobno jest.
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Marzec 14, 2010, 23:27:44 pm
Cytat: "TooSlow"
Żeby nie tworzyć nowego tematu podłączę się pod ten.
Mam 1.6 GLI i w zestawie dostałem jeden kluczyk. Po zimie i rozładowanym akumulatorze jak chciałem go uruchomić, to za uja nie dało rady na dłużej niż 2 minuty. Po prostu gasł i nawet gdy odpalił, to nie gasły światła awaryjne. Tzn. może zgasły na 2 sekundy tuż po odpaleniu, a potem znów włączały się. Czy jeżeli po prostu usunę centralkę alarmu (jakiś patrol, patriot, coś takiego) i centralny zamek ( firmy fox), to stary komp będzie działał czy nie? Dodam, że auto jest już rozebrane, wjechało na tych migających światłach do garażu i aku od razu odpiąłem.


wygaśnie za 3 dni

Ja miałem w poldku prestige i zgubiłem pilota, wystarczyło że od alarmu wypiąłem główną kostkę i auto działało normalnie tylko bez alarmu
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 14, 2010, 23:37:31 pm
Cytat: "TooSlow"
to stary komp będzie działał czy nie?
Bedzie, ten problem wystepuje tylko w GSI ktory ma wbudowany fabrycznie immo. Jak centralny z pilota dziala, to zostaw -odepnij jedynie odciecie i sygnalizacje ktora idzie na kierunki od alarmu
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Marzec 14, 2010, 23:38:00 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Zamienil stryjek siekierke na kijek

 Nie robie swapa dla dobrego driftu tylko ze względu na ekonomikę. Miałem w kombiku most 43:10 i wymieniłem go na 43:11 różnica w ekonomice spalania na silniku 1.6mpi była kolosalna jakieś dwa-trzy litry lpg na 100km


.
Cytat: "Elwood#1887"
Jak chcesz sprzedac komp i wiazke wtrysku od OHV to musisz zdemontowac immo - bez niego komp nie ruszy a silnik nie odpali

 Nie przeczytałeś dokładnie całego tematu. Ja zakładam do kombika silnik 1.4 wraz z instalacją z poldorowera w miejsce 1.6mpi. Pytanie moje było czy mogę zostawić kluczyki ze starym immobilazerem. Czy imobilazer w polonezie jest to całość włącznie z komputerem?
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 14, 2010, 23:42:16 pm
Cytat: "misiotaki"
Nie przeczytałeś dokładnie całego tematu.
Przeczytalem  :P  pisze tylko na wypadek gdybys chial sprzedac nie potrzebne juz elementy.

Cytat: "misiotaki"
Pytanie moje było czy mogę zostawić kluczyki ze starym immobilazerem. Czy imobilazer w polonezie jest to całość włącznie z komputerem?
Mozesz, immo jest 2 czesciowe -jedna czesc schowana pod deska rozdzielcza a druga w komputerze wtrysku, tyle ze przy roverze immo nie bedzie dzialalo wiec miej tego swiadomosc
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Marzec 14, 2010, 23:44:28 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Mozesz, immo jest 2 czesciowe -jedna czesc schowana pod deska rozdzielcza a druga w komputerze wtrysku, tyle ze przy roverze immo nie bedzie dzialalo wiec miej tego swiadomosc

To ja nie wiem co ja mam za poldka bo ma i silnik z rovera i immo i jeszcze w plusie....

[ Dodano: 14 Mar 2010 23:47 ]
Chyba  że ten transponder w kluczyku to pluskwa  :D
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 14, 2010, 23:52:59 pm
Cytat: "misiotaki"
To ja nie wiem co ja mam za poldka bo ma i silnik z rovera i immo i jeszcze w plusie....

Jakie masz to immo ? Fabryczne w kluczyku i silnik 1.6 GSI, czy na pastylke ktora trzeba dolozyc ?  -wtedy jest to immo jest dokladane  i odcina np pompe paliwa i  w roverze tez bedzie dzialac. Immo z 1.6 GSI nie zadziala poniewaz zbudowane jest tak ze w przypadku kiedy komp GSI nie polaczy sie z nim to odcina zasilanie czujnika polozenia walu i cos jeszcze, tak ze nawet jak zasilanie podasz osobno to GSI nie odpali ,a rover tak poniewaz nie podlanczasz tych przewodow pod rovera bo nie ma po prostu gdzie :) Ewentualnie jest jeszcze opcja ze immo z GSi oprocz czujnika walu odcina np + na zaplon, ale to musialbym w schematy popatrzec
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Marzec 14, 2010, 23:56:51 pm
Hmm być może masz rację bo kontrolki na desce w tym roverze z immo nie mam a transponder jest więc chyba auto miało wymienione kluczyki z jakiegoś innego poldka. Z tego co piszesz to jak w przyszłości będę chciał sprzedać kompa z mpi to razem z tym immo jako komplet?
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 14, 2010, 23:59:14 pm
Cytat: "misiotaki"
Z tego co piszesz to jak w przyszłości będę chciał sprzedać kompa z mpi to razem z tym immo jako komplet?
Tak, chyba ze jest juz zdjete, byc moze posiadasz tez akurat bardzo wczesna wersje GSI ktora podobno nie posiadala immo. Pisze podobno poniewaz nikt na forum nie potwierdzil ze taka wersje posiada, a chodza sluchy ze takowe byly  :)
Cytat: "misiotaki"
Hmm być może masz rację bo kontrolki na desce w tym roverze z immo nie mam a transponder jest więc chyba auto miało wymienione kluczyki z jakiegoś innego poldka.
Tak tez moglo byc ze po poprostu po jakims wlamaniu czy uszkodzeniu stacyjki ktos przelozyl sama stacyjke majac juz immo osobne, inaczej musialby przelozyc immo, komp od wtrysku i stacyjke
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Marzec 15, 2010, 00:06:15 am
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "misiotaki"
Z tego co piszesz to jak w przyszłości będę chciał sprzedać kompa z mpi to razem z tym immo jako komplet?
Tak, chyba ze jest juz zdjete, byc moze posiadasz tez akurat bardzo wczesna wersje GSI ktora podobno nie posiadala immo. Pisze podobno poniewaz nikt na forum nie potwierdzil ze taka wersje posiada, a chodza sluchy ze takowe byly  :)

 Ja mam poloneza kombi van z 1999 roku mpi i ma immo bo już wywaliłem całą elektrykę włącznie z immo i cewką więc było. Dzięki za pomoc bo jak będę wystawiał kompa na allegro to razem z immo. W to miejsce wszczepiam wszystko z poloneza caro 1.4 plus 1998. Więc zostawie sobie tylko kluczyki a transpondery wyciągnę bo ja mam 5 drzwi więc musiałbym kombinować. Szukam jeszcze schematu sterownika centralnego zamka bo mam sterownik chyba fabryczny ale tak było napchane w nadkolu kabli że po  prostu go wyciąłem przy kostce.
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 15, 2010, 00:16:08 am
Cytat: "misiotaki"
Szukam jeszcze schematu sterownika centralnego zamka bo mam sterownik chyba fabryczny ale tak było napchane w nadkolu kabli że po prostu go wyciąłem przy kostce.


Schemat jest w Morawskim z tego co pamietam- jak nie masz to sciagnij PDF-a z netu np z chomikuj.pl, z tym ze nie wiem czy fabrycznie centralny MPI byl w nadkolu -wyglada to bardziej na dokladany, ale czesc dilerow daewoo pewne rzeczy zakladala we wlasnym zakresie wiec moze akurat to "fabryka"
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Marzec 15, 2010, 00:45:02 am
nie chcę nic mówić ale moim zdaniem wiązka główna GSI i rovera jest inna bo nie ma przewodów zasilania cewki . Bo sygnał z kompa rovera z tego co pamiętam wchodzi pod deskę rozdzielczą i wychodzi po przeciwnej stronie koło serwa . Więc istnieje również duże prawdopodobieństwo że pozamieniali przewody w złączu pod maską .
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Marzec 15, 2010, 08:35:16 am
Wiązka silnika rovera jest tylko pod maską i nie wchodzi pod deskę.
jak się wyjmuje silnik z dawcy to wystarczy tylko odpiąc wiązkę (2 wtyczki koło filtra powietrza) większośc rzeczy w tych kostkach jest.
czujnik temp. płynu jest oddzielnie
zasilanie cewki, nie wiem jak w GSI, zostaje, a jeśli nie ma go w czystej postaci to zrobić po prostu + po stacyjce. sygnałowy wychodzi z roverowej wiązki.
dalej pompa paliwa-też wychodzi z wiązki silnika-dla uproszczenia montażu ten kabel ,poprzez bezpiecznik, podłaczyć bezpośrednio do pompy, omijając instalacje samochodu.
Ważną rzecza jest głowne zasilanie- trzeba poprowadzić grubawy kabel pomiedzy akumulatorem a głownym przewodem zasilającym w wiązce rovera. To wszystko połaczyć z przewodem idącym na zasilenie reszty samochodu. dodatkowo, a własciwie
obowiązkowo kabel alternator-akumulator.
Oczywiście kabel do rozrusznika (głowny) wyciągnąc z 1.4, bo akumulator po przeciwnej stronie będzie.
wszystkie inne bajery jak czujnik ciśnienia oleju, kontrolka ładowania są w opisywanej roverowej kostce na końcu wiązki.
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 15, 2010, 09:25:25 am
Cytat: "diodalodz"
nie chcę nic mówić ale moim zdaniem wiązka główna GSI i rovera jest inna bo nie ma przewodów zasilania cewki
NA 99% jest taka sama od strony samochodu, a rozni sie od strony silnika- po prostu czesci pinow nie wykorzystujesz jezeli nie ma takiej potrzeby. Przykladowo dwa ostatnie piny w 12 pinowym zlaczu to pompa paliwa , w roverze i GSI jest tam wpiety czujnik wstrzasowy odcinajacy pompe a w Boschu jest zwora zeby pompa mogla pracowac ale przy innym silniku trzeba je polaczyc razem, wyprowadzenie jest juz za przekaznikiem pompy w centralce i z tej kostki idzie bezposrednio na pompe wiec nie ma sensu ciagnac jakis dodatkowych kabli skoro wszystko juz jest. Zreszta 1.4  w plusach bylo chyba dosc malo wiec nie sadze zeby przerabiali wiazki pod konkretny motor, zwlaszcza ze jest tam doprowadzone wszystko co potrzeba zeby podpiac kazdy inny silnik i prawdopodobnie bylo takie zalozenie w plusie
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Marzec 15, 2010, 13:26:08 pm
misiotaki, jest już karawan z roverem, sam widziałem 8)
Tytuł: Powoli do przodu...
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Marzec 27, 2010, 16:36:28 pm
Witam. W wielkich bólach ale powoli posuwam się do przodu. Wszczepiłem przednią nową instalację ot atu  plus 1.4. Trochę musiałem pokombinować bo kolejność pinów w kostkach inna i brak kabli do wycieraczki i spryskiwacza. Czeka mnie podmiana głównego drążka kierowniczego bo widzę że inny kształt. Nie wiem czy silnik z rovera da się wyciągnąć i wsadzić razem ze skrzynią biegów żurawiem - ktoś próbował? Pozdrawiam.
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Marzec 28, 2010, 16:20:08 pm
hehe kolejny karawan z roverem trzeba bedzie pomyslej o czyms wiekszym :)

[ Dodano: 28 Mar 2010 16:26 ]
Cytuj (zaznaczone)
-czy pompa z mpi 1.6 (paliwa) jest taka sama w 1.4?
nie wydala przynajmniej moja, jak masz cale auto to przekładaj pompę,

Cytat: "misiotaki"
-mam zamiar wszczepić tylko przednią część instalacji czy w takim razie tylne wiązki w plusach są takie same?

wiązki się różnią trochę, ale wszystko paśi bez problemu, mi się udało bez jakiego kol-wiek kłopotu,

Cytat: "misiotaki"
-mam zamiar zainstalować pompę wspomagania oryginalną z rovera czy ta pompa będzie poprawnie współpracowała z przekładnią kierowniczą z poloneza?

 tylko dokręć dobrze potem kolo pasowe, zęby nie było kłopotów ale o tym więcej na forum

Cytuj (zaznaczone)
- silnik z Rovera ma filtr powietrza po prawej stronie ja natomiast chciałbym zachować oryginalny filtr z lewej strony jeżeli tak zrobię na ile mogę pogorszyć pracę silnika (dłuższy przewód dolotowy powietrza)?

masz cale auto przekładaj wszystko.
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Kwiecień 01, 2010, 17:03:26 pm
W dół- sanki są inne niż w OHVce - dłuższe, a kontownik przy belce pod chłodnicą zwrócony do przodu.
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Kwiecień 01, 2010, 17:10:12 pm
Dzięki dla ścisłości czyli zakładam stabilizator tak że gdy jest w płasczyznie poziomej od frontu to końcówki mają być wygięte przy zwrotnicach do dołu. Pod bciążeniem drążek będzie poniżej belki.......
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Kwiecień 01, 2010, 18:44:08 pm
tak. sanki oraz ich przednie mocowanie (ucho do holowania) trzeba założyć z rovera i wszystko jest dobrze.
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Kwiecień 01, 2010, 20:03:38 pm
Dziękuje Wam, już się z tym uporałem. Problem wyskoczył mi od strony układu kierowniczego. Otóż ramie wspornika drążków kierowniczych od strony pasażera ma ogranicznik skrętu (kosz sprzęgła większy?) w postaci wkręconej śruby wadzi mi o belkę zawieszenie i nie dobija do odbojnika. Wadzi konkretnie główką śruby może główkę uciąć? Ciekawi mnie to bo wszak samochód miał kiedyś stłuczkę ale nie w takim stopniu aby przesunęło podłużnice.W tego wnioskuję że ramię przekładni też założyć to z ogranicznikiem........

[ Dodano: 01 Kwi 2010 20:06 ]
Boże jak ja jestem brudny.......
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Kwiecień 01, 2010, 22:28:18 pm
Obetnij te ramię od wspornika.
Ja nie mam ograniczników i bardzo sobie chwale- lepszy skręt jest.
a same ramiona ograniczników potrafią przy mocnym ugięciu koła zahaczać o drążek kierownicy nawet.
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Kwiecień 02, 2010, 08:24:44 am
Witanko z rana, praca już wre. Pozostało mi wrzucić z kombika starą skrzynię biegów,wał. We wtorak wkładam silnik wraz ze skrzynią biegów mam nadzieję że wejdzie cały jak pisaliście bo przeraża mnie skręcanie tego w tunelu. Wczoraj skończyłem zawieszenie i hamulce. Dzisiaj przekładam półkę na akumulator, musze polakierować wszystkie podstawki pod filtr powietrza komputer etc. Idę działać pozdrowionka.

[ Dodano: 02 Kwi 2010 12:06 ]
Mam nadzieję że pompa paliwowa z 1.6 mpi faktycznie wydoli bo przeraża mnie docieranie poprzez butle lpg do tego badziewia. Przewód paliwowy wymieniam, boję sie że za blisko kolektora wydechowego pozatym kombik ma filtr paliwa pod podłogą i solennie mnie zawsze zagrzewała wymiana tego elementu.

[ Dodano: 03 Kwi 2010 08:09 ]
Witam ponownie. Pierwszy zgrzyt. Lakieruję metalowe rurki z układu chłodzenia i zauważyłem że mają delikatny osad z oleju to samo dotyczy łączników gumowych. Zastanawia mnie to bo od kupna zrobiłem na tym silniku przeszło 2000 km i nie zauważyłem ubytków oleju. Ciśnienie w układzie chłodzenia też było normalne , olej przed wymianą jak i po wymianie poprawnego koloru bez śladu zawartości oleju. Brak przedmuchów do skrzyni korbowej. Czyżby to pozostałość po jakiejś poprzedniej naprawie typu uszczelka pd głowicą? I tak nastawiam się na to że to silnik przejściowy ale...... CO o tym myślicie?

[ Dodano: 03 Kwi 2010 08:23 ]
olej przed wymianą jak i po wymianie poprawnego koloru bez śladu zawartości oleju.  Sorki- bez zawartości wody

[ Dodano: 06 Kwi 2010 22:10 ]
Dzisiaj go odpaliłem,hurra jutro montuję wał dogładzam komorę silnika i do lakiernika. Pozdrawiam wszystkich.

[ Dodano: 07 Kwi 2010 21:58 ]
http://www.youtube.com/watch?v=Vob4yCM1Daw

[ Dodano: 22 Lip 2010 23:09 ]
Dla zainteresowanych fotki (data na fotkach nie ustawiona poprawnie)
http://fotoforum.gazeta.pl/k/poldek.html
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Grudzień 25, 2010, 21:05:00 pm
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_Kombi/117039
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: damian6819 w Grudzień 26, 2010, 10:33:01 am
elegancko :)
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Grudzień 26, 2010, 11:37:05 am
misiotaki, fajne to Twoje kombi, tak inaczej wygląda, wyróżnia się z tłumu, ale to nie pierwsze kombi K16, fajnego ma mateo#1939 :) w orciari.
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: misiotaki w Grudzień 27, 2010, 13:25:10 pm
Dzięki za słowa uznania, zgadzam się to nie pierwszy karawan z tym silnikiem, widziałem go - fajnie zrobiony. Dla mnie k16 1,4 to połowa drogi. Przygotowuję się teraz do 1.8 lub 1.8 vvc. Na razie zbieram dokumentację jako że pracuję w uk mam zamiar zakupić tam całego roverka vvc sciągnąc do polski  i na żywca rozpracować elektrykę i wykorzystać jako dawcę. Pozdrawiam.

[ Dodano: 27 Gru 2010 13:38 ]
Jeszcze dużo pracy
Tytuł: Polonez Kombi swap na rover
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 30, 2010, 15:50:08 pm
Nie wydaje mnie się. Gdyby w 135-tce były większe zawory to byłaby raczej 145tka. Myślisz, że skąd VVC bierze tą moc jeśli ma mniejszy od 135tki wznios wałków?  :wink: