FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Buszek w Marzec 19, 2010, 08:24:35 am
-
Sprawdź mase przy pływaku .
-
Buszek: jak się najszybciej tam dostać? Od której strony? Gdzie to jest?
-
U mnie się zastał pływak. A dostęp do niego jest od górnej strony baku. Słuchaj może odżałuj te 15zł na książkę? :?: - Nie będziesz musiał zadawać tylu lamerskich pytań czyli takich o rzeczy, które powinien wiedzieć każdy użytkownik...
-
Brak masy przy pływaku spowoduje że wskaźnik przesunie się na maksimum (chyba że się mylę ?)
Raczej zapiekł/zastał się pływak.
Można się do niego dostać od bagażnika, odkręcając dekiel.
-
Książkę Morawskiego już zamówilem jest w drodze
[ Dodano: 20 Mar 2010 20:10 ]
Odkręciłem pokryweczkę pod kołem zapasowym, dostałem się do śrubek pływaka i pompy paliwowej. Ostukałem młoteczkiem zbiornik w okolicy pływaka. Nic nie pomogło, wskazówka ani drgneła. Przeczyściłem styki pływaka/pompy wskaźnik zaczął elegancko działać. Problem rozwiązany, dzięki za sugestie.
-
Żeby nie zakładać nowego tematu pozwolę sobie się podpiąć :D
Powiedzcie mi proszę co może być przyczyną takiego zachowania:
mało benzyny - wskaźnik na zero, rezerwa się nie świeci
20 litrów paliwa - wskazówka skacze jak wściekła. Raz na zero, raz na pół (to akurat by się w miarę zgadzało). Tylko, że nie przesuwa się powoli, ale skacze bardzo szybko.
Czyli - masa na czujniku w baku, czy sam czujnik?
Wymieniany był bak, ale czujnik przełożyłem stary. Masa raczej OK, ale kto wie?
Podpowiedzcie coś, bo u mnie akurat aby dostać się do czujnika muszę zdejmować bak, bo w miejscu koła mam butlę z LPG i z tej strony dostępu nie ma :(
-
Czujnik. Ja mam to samo. Jeździsz na LPG i czujnik przez ileś tam lat pracował tylko w pewnym zakresie i się wytarł. Po prostu od 0 do 1/3 pokazuje 0 i przez to tak skacze, gdy paliwa jest ok. 1/3 baku.
-
Ostatnio przerabiałem podobny problem po wymianie baku , posiedzieliśmy nad tym z kolegą Multec i rozkminiliśmy . Pływak jest przymocowany do takich 2 nóżek które chodzą po plastiku owiniętym drutem (potencjometr) , u mnie po prostu się te nóżki odgięły trochę i czasami nie dotykały , co owocowało właśnie szybkimi ruchami wskazówki.
Przy okazji skalibrowałem sobie pływak ze wskaźnikiem na desce i jak na razie jest OK .
-
A co jeśli wskaźnik działa dobrze (no oprócz tego, że trochę sobie podskakuje przy ostrym hamowaniu/przyspieszaniu), ale Żyd nie ma ochoty się świecić, nawet jak jest poniżej 7 litrów benzyny? Samochód nie posiada LPG ani innych wynalazków.
-
Rozumiem ,że żarówka na desce sprawdzona , do pływaka dochodzą 2 kable , 1 od pływaka 2 od rezerwy na początek sprawdź czy nie zaśniedział bądź się nie przerwał .
Jak wszystko jest git , to musisz wytargać pływak , i tam są te 2 nóżki , jeden lata po potencjometrze a drugi właśnie jest odpowiedzialny za rezerwę , będziesz musiał podgiąć albo ów języczek albo blaszkę od rezerwy , na pewno jak rozbierzesz to zobaczysz .