FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: miki1305 w Marzec 23, 2010, 16:13:07 pm

Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: miki1305 w Marzec 23, 2010, 16:13:07 pm
Ponieważ, 1.5 zaliczył zgon to teraz trzeba coś pomodzić. Zawsze chciałem diesla, a że można podłączyć 1.6 td z VW z moim poldkiem, więc zrobię z niego poldogolfa. Po dwóch miechach poszukiwań trafił mi się dzwon do tego silnika. I teraz do was mam sprawę, jak ktoś ma jakieś zdjęcia komory silnika to poproszę. Za wszelką pomoc dziękuje. Temat będzie się trochę wlekł bo na razie zbieram materiały i kasę na silnik. A oto skrzynia fso i dzwon
(http://images37.fotosik.pl/270/1d1a29b7a6a74a84m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1d1a29b7a6a74a84)
Był cały komplet na sprzedanie, ale jak pojechałem po niego to silnika  już nie było a poldek poszedł na żyletki.
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: Pawel. w Marzec 23, 2010, 17:55:13 pm
ciekawy projekt, a moze pokombinować trochę i pokusić się o 1.9tdi :)
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Marzec 23, 2010, 18:05:22 pm
które przy pierwszym bucie zmieli skrzynię, most i pognie podłużnice. :roll:
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: snikers w Marzec 23, 2010, 18:33:42 pm
Cytat: "maciejowski"
które przy pierwszym bucie zmieli skrzynię, most i pognie podłużnice. :roll:

Bez przesady
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: miki1305 w Marzec 23, 2010, 21:54:20 pm
Raczej zostaje przy 1.6 td. Podobna moc, trochę większy moment. Skrzynia powinna wytrzymać.
Poza tym ten projekt ma na celu pozbycie się zbędnej elektroniki.
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: matucha w Marzec 23, 2010, 21:59:42 pm
miki1305, poczytaj na forum VW temat o tuningu 1,6TD. Naprawdę małymi nakładami można mieć osiągi lepsze niż na seryjnym 1,9TDI.
Podstawa to uszczelka pod głowicę od 1,9TDI - jeśli masz zamiar coś grzebać przy silniku to możesz zainwestować. W razie czego będzie na przyszłość  :wink:
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Marzec 23, 2010, 22:02:28 pm
Spokojnie ten silnik powinien wystarczyć. Auto z takim silnikiem (Passata kombi) miał przez lata mój kolega, (Tzn on miał 3 VW z takim silnikiem.) Twierdził, że można ustawić pompę na jazdę ekonomiczną lub dynamiczną i że on ma ustawione na dynamiczną - w takim przypadku średnie zużycie paliwa rośnie z 6 do 8 litrów. Niemniej autku nie brakowało mocy i jeździło się nim jak benzynówką. Nawet z 7 (!) osobami na pokładzie... :wink: (Oczywiście z zachowaniem różnych zasad eksploatacji, które ogólnie dotyczą aut z turbiną).
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 24, 2010, 12:06:17 pm
a ta skrzynia to na pewno z Poloneza ?
bo sprzeglo gumowe to ma DFa ,
jezeli skrzyniajest z DFa to potrzebujesz walu od DFa ,bo na takiej po zmianie sprzegla gumowego nie ma na czym wycentrowac walu ,
w druga strone pasuje ,a wiec to sprzeglo mozna zalozyc do skrzyni PNa i centrowanie pozostaje niewykorzystane
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: miki1305 w Marzec 24, 2010, 13:05:19 pm
Ta skrzynia to i tak nie będzie chodzić, bo z niej leci i nie wiem w jakim jest stanie. Tylko dzwon zakładam do swojej co ma 83 tys. Bo ta skrzynia to jest chyba oryginał co montowali w fiatach i za to tak wygląda.
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: czapla499 w Marzec 24, 2010, 13:08:49 pm
Nazywam się Maciek i też nie nawidze elektryki w samochodzie ... :D


A tak na serio mam escorta z 85roku diesel kocham go za to ze gdy go kupilem alternator napedzal pasek od pralki i oczywiscie spadl, samochod sie zagotowal a akurat jechalem do szpitala bo rozwalilem glowe o klape :D dobre co nie ...

Ale nie o to mo chodzilo, chodzilo o to ze jak juz sie takie cos odpali to bedzie chodzic aż sie paliwo skonczy. Już szukam takiego dzwonu bo teściu rozbil golfa 2 z takim silnikiem :) pzdr
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: Zak w Kwiecień 18, 2010, 15:17:20 pm
wszystko fajnie, ale skrzynia diesla ma inne przełożenia i most też, więc może lepiej zajrzeć do tej skrzyni :wink:
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Kwiecień 18, 2010, 16:57:27 pm
nieprzejmowal bym si etak tymi przelozeniami. ohv i tak pracuje w niskim zakresie obrotow. zwlaszcza gaznikowe..( a 1.5 kolega mial chyba gle?) pozatym 5ka w polonezi ejest dosc dluga wiec mysle ze diesel sobie dobrze poradzi..
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: miki1305 w Kwiecień 18, 2010, 20:31:11 pm
Pożyjemy zobaczymy! To ma jeździć, nie będę się tym ścigał. Poza tym w plusie silnik mi się rzadko buja powyżej 5 tys. i wystarczał do normalnej jazdy, więc i tu starczy.
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: Zak w Kwiecień 18, 2010, 20:54:59 pm
diesel do 5 :?
powodzenia.....
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: miki1305 w Kwiecień 18, 2010, 22:38:54 pm
Co w tym dziwnego taki zakres ma diesel gdzie od 4,5 tys zaczyna się czerwone pole. To nie ciągnik rolniczy, z resztom powinieneś wiedzieć skoro masz GLD. :wink:
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Kwiecień 19, 2010, 09:44:41 am
krecenei diesla do 5 to jak benzyniaka do 7..

niemowie o nowoczesnych sieslachco max moment maja przy 6500( specjalnei przekolloryzowane)
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 19, 2010, 13:58:48 pm
ale marudzicie z tym przełozeniem. Da na tyłek oponkę o 10 wyższą i po problemie
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 19, 2010, 15:14:11 pm
jakie przelozenia ma skrzynia do diesla 1.6d ?
wydaje mi sie ,ze bedzie miala standardowe ,ale informacji na ten temat brak ,
Vbieg wydaje sie nieodzowny ,wiec pewnie IV biegowych tam nie wkladali ,
a jak V stara to pewnie przelozenie  0.88 ,a nie 0.81 jak w nowszych ,
nie powinno byc tak zle ,nawet na seryjnym moscie,

w razie czego mozna sobie dodrobic V bieg na ciezsze przelozenie ,ale to moze drogo kosztowac w zakladzie slusarskim i w rzadko ktorym beda mogli wykonac
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Czerwiec 06, 2010, 23:08:16 pm
miki1305, polecam ci silnik o oznaczeniu kodowym SB 80KM, sam chalialem robic taka wydymke ale nie udalo mi sie znalesc dwona do skrzyni wiec odpuscilem.
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Czerwiec 06, 2010, 23:12:44 pm
A jaki to jest silnik? Od czego znaczy? Też VW 1600?
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Czerwiec 06, 2010, 23:14:27 pm
wv 1.6 TD z intercoolerem

cos takiego, dodam ze sam poluje na takiego na swapa do ibizy :P

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13410261
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: miki1305 w Czerwiec 07, 2010, 09:48:58 am
Wiem wiem, tylko nie wiem jak to jeszcze będzie. Miałem obronę mgr i nie miałem na to za bardzo czasu. Jest jeszcze taka sprawa, że muszę mieć miskę od audi lub paska bo w golfie jest jednakowa i będzie haczyć o staba. Poza tym w td filtr oleju jest prosto do dołu i może przysłaniać łapę. Najlepsze to by był Sb z audi 80 b3. Ale na razie nic sensownego nie znalazłem. :cry:
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: czapla499 w Styczeń 18, 2011, 16:18:49 pm
I co. Może odgrzewam, ale co z tym. Jeszcze takiego nie widzialem ale bardzo bym chcial bo benzyna już 5.15
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 18, 2011, 16:41:37 pm
a ropa po 4.7 - ale argument ,
swap sie przeciaga ,bo to nie jest szybka sprawa wcale ,
kolega ma/mial silnik Isuzu spiety ze skrzynia od Poloneza - wyjeto to jest z Poloneza ,
nie wiem jaki silnik ,czy to 1.7 czy jakis wiekszy ,
moge sie go zapytac ,czy jeszcze nie sprzedal i ile teraz by chcial - pewnie sprzedaje ze skrzynia odrazu ,wiec P&P
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: czapla499 w Styczeń 18, 2011, 16:56:13 pm
olej rzepakowy 1.8zl., zapytaj sie go chociaż jak to spią, no i ile chce tez bym sie dowiedzial.
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 18, 2011, 19:17:25 pm
rzepak byl po 1.7pln ale ze dwa lata temu i bankach po 1000l ,
to olej dodawany do mieszanek dla swin czy cos takiego - kumpel z wioski mi mowil ,
z dalekiego tloczenia ten olej ,ale moze bedzie dobry do napedzania
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: czapla499 w Styczeń 18, 2011, 21:28:40 pm
ja mam po 1.8 zjelczaly czy coś tam. Nie dziala mi literka przekreślone L :D
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: miki1305 w Styczeń 19, 2011, 09:31:30 am
Na razie nic sie nie dzieje, przyszła zima garażu ogrzewanego nie mam a teraz na dodatek woda w kanale. Z tego co do tej pory ustaliłem to najlepszy silnik to od audi 80 b3(będzie najmłodszy) można też wkładać od golfa ale:
-miska do wymiany na taką garbatą jak w audi bo w golfie jest płaska i będzie haczyć o belkę tylko tu też jest problem bo spust oleju wyidzie dokładnie w łapę silnika( ja mam silnik z golfa więc kupiłem miskę od  audi 80 b3 ale 1.8 i przespawam spust aby wyszedł jak w golfie (do 1.6Td pasuje miska z każdego od 1.6 do 2.0 z vw z tamtych lat)
-smok pompy olejowej musi być inny(dłuższy)
-mocowanie filtra oleju do bloku( w golfie idzie prosto do dołu i nie wiem jak wyjdzie z belką, w audi jest pod kątem 45 w tył samochodu więc mija ale jak zmienisz podstawkę to i przewód powrotu oleju do turbo
-łapy nie pasują ale można od audi wziąść i przerobić ale tylko jedną bo druga jest aluminiowa i duża
-wydech trzeba rzeżbić, trzeba dorobić kawałek od turba do tego złącza elastycznego
-elektryka, polonez ma tak skomplikowaną instalacię (gaźnikowe caro - ) że parę kabli zostanie na zapas. do silnika potrzeba tylko zasilania świeć przez przekażnik , przewódy do czujnika temp plynu, ciśnienia oleju(w 1.6 td są dwa czujniki temp płyny jeden na wskażnik , drugi do przekażnika świec(mają głupie gniazdka i lepiej wtyczki  skołowac będzie higieniczniej to wyglądać) i dwa czujniki oleju jeden do kontrolki drugi do brzęczyka
-dzwignia ssania też się przyda, można do niej podłączyć wyprzedzenie konta wtrysku
- bak potrzebny taki z powrotem paliwa jak ma gażnikowiec czy inne mają nie wiem( ja musze kupić nowy bo mój niecierpliwy staruszek chciał z niego spuscić paliwo kompresatorem i go trochę rozsadziło

Tyle na temat silnika, skrzynie mam połączoną oryginalnym dzwonem jaki tam kiedyś Fso wymodziło. Rozrusznik jest od fso tylko on pasuje do tego dzwonu. Sprzęgło mam z fso razem z kołem zamachowym przerobionym pod ten silnik( o dziwo chodzi i zapala. W wał trzeba kupić łożysko do audi też pasuje( ja chyba założe tulejke)

Układ chłodzenia chyba będzie z boscha, bo oryginalna chłodnica z audi jest za szeroka z 5 cm(mam nówke na sprzedanie jak by co) jest jeszcze jeden typ chłodnic ale wtedy to jest trochę wyższa i zaimie z połowę szerokości tej dziury z przodu (jak w starym caro) ale to jest chłodnica chyba do 1.3 i nie wiem czy się nie będzie przegrzewać

Na razie tyle jak zrobi sie cieplej to sie za to wezmę.
Tytuł: SWAP z 1.5 GLE na 1.6 td
Wiadomość wysłana przez: czapla499 w Styczeń 19, 2011, 10:26:46 am
czekam na relacje :D