FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Stingerek w Marzec 24, 2010, 21:55:29 pm
-
Wyglada jak kawałek sprężyny zaworowej.
Zdejmij pokrywę zaworów, zobacz czy tam jest wszystko OK.
-
Tez mi to właśnie przypominało kawałek spreżyny ale nie miałem dzisiaj czasu na dokładniejsze oględziny. A mam pytanie właśnie odnośnie panewek jeśli maja wżery a na wale jest gładka powierzchnia to czy mogę je wymienić na nominalne (bo takie własnie teraz sa) czy musze robić szlif wału i zakładać odpowiednie do szlifu panewki? A i jeszcze jedno czy dam rade wyjąc wał bez wyjmowania silnika?
-
musisz silnik wywalić bo do wału przykręcone jest koło zamachowe chyba,że skrzynie wyjmiesz,ale to i tak na jedno wychodzi
-
Właśnie nie mam za bardzo "warunków" żeby wyciągnąć cały silnik co bardzo by ulatwialo dostep do poszczególnych śrub, ale skrzynie moge wyjac bezproblemowo;)
A jest moze jakiś ebook w którym bym mógł sobie przeczytać jak krok po kroku wyjąc wał? mam Murawskiego ale tam w zasadzie nic nie ma.
-
ja osobiście wolałbym wyjąć silnik i zrobić wszystko dokładnie a nie tak na wyrywke.ż wyjęciem silnika nie ma dużego problemu i nie potrzeba szczególnych warunków musisz tylko jakiegoś kumpla poprosić o pomoc przy wyjęciu już odkręconego silnika jeżeli nie masz wyciągarki
-
A mozesz mi podpowiedzieć jakiś sposób na wyjecie go bez wyciągarki?
-
odkręcasz cały silnik plus osprzęt i takie tam zdejmujesz maske przednią(dla wygody) wchodzisz z kolegą tak do komory silnika podnosisz go za kolektory stawiając na pas przedni (tylko połóż coś przedtym żebyś nic nie porysował) wychodzisz z samochodu trzymając silnik by nie spadł i sciągasz go na ziemie i tyle może to śmieszny sposób,ale ja z braku możliwości technicznych musiałem sobie tak poradzić
-
No powiem Ci że jak nie wykombinuje czegoś innego to też tak zrobie;) Ale skrzynie chyba i tak odkrecaliście przed wyjeciem silnika bo jak nie to macie w piernik siły ;)
-
odkręciłem naprawde wyjęcie silnika z poldka to pikuś
-
TO ja podam lepszy patent:
Bierzesz dwa paski klinowe stare jakies i wiążesz do uszu silnika.
Przewlekasz przez nie długa rurę taką żeby można było dźwignąć silnik na rurze z obu stron auta. I po ptokach ;)
-
panewki spokojnie wymienisz bez wyjmowania silnika :) , wyjmij skrzynie odkrec wal zawiez do szlifierza i Ci wszystko powie czy wal "wyda" na nominał . Przy skladaniu warto sobie załatwić pomoc kolegi bo wal jest dosyc ciezki i ciezko go przykrecic trzymajac go jedna reka . Robot moim zdaniem znacznie mniej niz wyrywac silnik :)
-
Gdzieś na tym forum spotkałem się z opinią, że miski się nie wyciągnie bez dźwignięcia silnika w górę, bo smok pompy olejowej przeszkadza. To jak to w końcu jest?
-
MichalSW, Zgadza się. trzeba odkrecic poduszki i podnieśc silnik troche. Ogólnie cięzko jest. jak dla mnie 2 razy szybciej i wygodniej jest wyjąc silnik, niz zrzucać skrzynie i się szarpać w kanale., no bo co to za problem-parę węzyków odpiąc i kabelków, wydech odkręcić 9 śrubek i motor wyciąga się. 40 minut samemu
-
Jesli chodzi o wyjmowaje miski to akurat można powiedzieć że jestem świeżo na temacie i powiem Ci ze tak jak to inni pisza trzeba odkrecić poduszki silnika i go podnieść na lewarku ja jeszcze odkreciłem sobie drązek stabilizatora ale i tak było dość cieżko wytargać miske dopiero jak odkreciłem smok i pompe oleju to juz sie udało bez wiekszych problemów
-
DamianK87, o dobrze mówisz o stabilizatorze zapomniałem-też trzeba odkręcić. To tylko potwierdza słusznośc wyjęcia silnika całego
-
Ok silnik wyjety ale pierwsze co mnie juz zaskoczyło to ustawienie rozrzadu,zrobiłem fotke tak ze jak ktoś moze niech to oceni i powie mi czy tak powinien być ustawiony
(http:// http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bcd18643eb6bd12f.html)
-
Na moje oko to znaki są grubo rozjechane O.o"
-
Na dużym kole powinno być albo okrągłe wgłębienie albo kreska. A przy prawidłowym ustawieniu jego miejsce jest tam gdzie myślisz - czyli na prostej wytyczonej między środkami osi obu kół.
Dodam jeszcze, że ja wymieniłem koła na typ plusowski, bo po założeniu nowego paska kółek nie udało się ustawić dokładnie jak trzeba, tylko duże było przesunięte o pół zęba.
-
Na dużym kole powinno być albo okrągłe wgłębienie albo kreska. A przy prawidłowym ustawieniu jego miejsce jest tam gdzie myślisz - czyli na prostej wytyczonej między środkami osi obu kół.
Dodam jeszcze, że ja wymieniłem koła na typ plusowski, bo po założeniu nowego paska kółek nie udało się ustawić dokładnie jak trzeba, tylko duże było przesunięte o pół zęba.
Dzieki za odp:) utwierdziłeś mnie w moich przekonaniach :) A wie ktoś ile moze kosztować taki remont oczywiscie bez robocizny, chodzi mi o szlif wału panewki itd bo zastanawiam sie czy nie kupić uzywanego silnika a remont sobie darowac
-
Drożej niż kupno innego silnika na pewno - kompletny silnik ohv to koszt 200-400zł w zależności od miejsca. Sęk w tym, że ciężko jest kupić na pewno dobry silnik... :roll:
-
Drożej niż kupno innego silnika na pewno - kompletny silnik ohv to koszt 200-400zł w zależności od miejsca. Sęk w tym, że ciężko jest kupić na pewno dobry silnik... :roll:
Wiadomo ze bedzie cieżko ale poldek ma mi jeszcze posłużyc przez 4-5 miesiecy góra, z reszta poldkiem robie trasy rzedu 20 km raz czy dwa razy w tygodniu wiec mysle ze zakup używki i tak mi sie bardziej kalkuluje niz remont