FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: Stingerek w Marzec 28, 2010, 21:00:54 pm
-
Jak wielu z was wie, polowanie na swójego czerwonego października rozpocząłem we wrześniu 2008 roku, dopiero w styczniu 2009 znalazłem "zdatnego" roverka.
Do dzisiaj wymieniłem w nim:
- hamulce kompletne
- zawieszenie z przodu
- sprzęgło
- nagrzewnicę
- linkę sprzęgła
- wszelkie filtry i oleje
Zdążyłem zakatować most i rozwalić do reszty skrzynię biegów
Pojawiło się kilka modyfikacji a kilka jest w drodze.
Zawsze chciałem mieć i marzyłem o "Czerwonym" Roverku w Caro , w pełnym czarnym ORI, na aluskach i z czerwonymi grokami i skajowymi boczkami...
Marzenie powoli się spełnia i oto efekty:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/th_IMG_8304.jpg) (http://s20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/?action=view¤t=IMG_8304.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/th_IMG_8303.jpg) (http://s20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/?action=view¤t=IMG_8303.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/th_IMG_8299.jpg) (http://s20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/?action=view¤t=IMG_8299.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/th_IMG_8302.jpg) (http://s20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/?action=view¤t=IMG_8302.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/th_IMG_8300.jpg) (http://s20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/?action=view¤t=IMG_8300.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/th_IMG_8305.jpg) (http://s20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/?action=view¤t=IMG_8305.jpg)
I taka fantazja :)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/th_IMG_8306-1-1.jpg) (http://s20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/?action=view¤t=IMG_8306-1-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/th_IMG_8306-1-2.jpg) (http://s20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/?action=view¤t=IMG_8306-1-2.jpg)
A w garażu leży i czeka na zamontowanie Ori, i skrzynia biegów.. :)
Następne etap - swap :)
-
no no Sebek szalejesz :D :D oby tak dalej :D czekam na kolejne mody :D
-
Całkiem niezły sprzęcior. Mam pytanko jak zamocowałeś te osłonę ręcznego z plusa? I co z jej kolorem, były jakieś plusy z czarną deską czy malowałeś?
-
Malowana czarnym matem :) w szpraju.
A przykręciłem ją JEDNĄ śrubką z boku tam gdzie orginalnie.
natomiast w miejscu gdzie jest orginalnie przykręcona konsola środkowa tam na dole, też chciałem przyłapać, orginalne śruby są za krótkie.. użyłem bardzo długich wkrętów... i przewierciłem przewód paliwowy :)
Dałem krótsze i się trzyma.
-
Dzięki za szybką odpowiedz. Też muszę sobie tak zrobić, bo przez te parę lat jazdy plusem w minusie mi tego brakuje.
-
hehe Poldek pierwsza klasa - na żywo wygląda gorzej ( zwłaszcza w lutym i wieczorem :P mam nadzieje że go niedługo zobaczę po wszystkich nowych modyfikacjach.
-
To prawda :) na żywo wygląda gorzej bo widać rdze :)
Ale ORI wszystko zakryje... dzisiaj zainstalowałem przednią dokładkę a jutro biorę sie za tył.
-
Orciari, uniwersalny sposób na pozbycie się rdzy druciarską metodą. Pięknie będzie gnić.
-
Orciari, uniwersalny sposób na pozbycie się rdzy druciarską metodą. Pięknie będzie gnić.
Coś Ty, pod spodem się obedrze do gołego i na to Hamerajta.
:?
-
Przed założeniem ori na doły, mam zamiar zasiuwaksować to takim specyfikiem do konserwacji podwozi wagonów kolejowych.
-
specyfikiem do konserwacji podwozi wagonów kolejowych
- się dziwie że nie wynaleźli nic "specjalnego" do konserwacji Poloneza :) a jak go maźniesz tym do wagonów to będzie jeździł jak po torach :P
-
:D smichy hihy ale szczepan jak pomaział tym stelaż pod winogron.. to po 10 latach jak stelaż przegnił to z ziemi wyciągneliśmy jego część posmarowaną tym siuwaksem....
Nienaruszoną.
-
co to za środek? Ile kosztuje i w jakim opakowaniu to sprzedają? Bo ja szykuje się do malowania Polda i konserwacji nadwozia i pasowałoby to zrobić profesjonalnie.
-
tego nikt nie wie, bo kolegi ojciec robi na kolei i przyniósł mu tego małe wiadereczko :)
-
Orciari, uniwersalny sposób na pozbycie się rdzy druciarską metodą. Pięknie będzie gnić.
dobrze że nie wynaleźli Ori na całe nadwozie ;)
dopiero jakość nadwozi PN by sie poprawiła :)
-
A jak chcesz jeszcze zakryć tylną klapę to mam na nią oryginalną blendę(czyli od Caro minuska taką pomarańczowo-czerwoną).
-
Jeśli chodzi o blendę to trafi już do "czerwonego października".
-
Dzisiaj kilka fotek:
No to tak wygląda z Orciari:
Brakuje jeszcze 8 elementów z czego cztery już mam a cztery muszę kupić.
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_8388.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_8392.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_8389.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_8390.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_8391.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_8387.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_8396.jpg)
A tutaj taki mały patent, cholernie się przydaje:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_8394.jpg)
Lusterko jest razem z lampką :) Nie jest to od malucha. Nie wiem od czego.
I taka tam upragniona kierka z upragnioną wersją logo:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_8393.jpg)
-
Fajnie teraz wygląda. Jak dla mnie to by mógł tak zostać. Same zderzaki i spojler już dodały mu uroku. Chyba też tak zrobię (mam podobny kolor to będzie tak wyglądał, nawet groki w tym samym kolorze). Spojler jest przykręcany czy przyklejany, bo troche mnie przeraża robienie dziur w klapie.
-
Spojler jest przykręcany (ma zatopione szpilki chyba M8)
Bierzesz gwóźdź... robisz w klapie dwie dziurki. Malujesz podkładem, smarujesz obficie silikonem, zakladasz spoiler i już.
-
No fura coraz lepiej wygląda :D oby tak dalej :mrgreen:
-
Się pozmieniało..... a pozmieniaaaaało się:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9325.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9322.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9320.jpg)
-
już niedługo też będę miał obszyte foteliki, co prawda zwykłe IG ale zawsze to coś :P
-
[ Dodano: 29 Wrzesień 2010, 15:13 ]
Autko dorobiło się wspomagania i zrobiło się trochę ciasno:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie033.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie032.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie027.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie025.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie023.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie019-1.jpg)
W silniku zrobiło się ciasnawo - ale pojawiło się kilka nowych bajerów : Na przykład strzeliła uszczelka pod głowice ale zacznijmy od rzeczy przyjemnych:
Nowa zdobycz, wreszcie ostatnie elementy układanki w komplecie:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie006.jpg)
W tym tygodniu jeszcze lądują na samochodzie. - już się nie mogę doczekać>
A teraz wracając na ziemię:
Trzy parafialne dyżurne poldoloty uziemione od weekendu
U mnie uszczelka, u szczepana rozruchornik i altek, a u basty - dyfer się rozleciał:
W związku z powyższym dzisiaj od południa zaczęto intensywne prace:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie012-1.jpg)
A ja małymi kroczkami zbliżałem się do zdjęcia głowicy (zostawiłem to na jutro bo nie chciało mi się gonić po torxa14 i uszczelki mają na miejscu to sobie w każdej chwili zakupię) autko przygotowane do zdjęcia głowiczki.
krok pierwszy: zdjąć puszkę filtra :)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie000.jpg)
Krok drugi - demontaż kolektora wraz z zespołem przepustnicy:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie001.jpg)
Krok trzeci - chłodnica, kabelki do świec
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie002.jpg)
Krok czwarty pokrywa wałków, obudowa i pasek rozrządu, paski klinowe , reduktor od gazu i pare innych głupotek
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie011.jpg)
Teraz zostąło tylko odkręcić głowicę i modlić się żeby śruby nie były porozciągane:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie017-2.jpg)
A dla ciekawskich :
Ma ktoś ochotę na Capuccino?
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie014.jpg)
Narazie koszty: 0zł
Przewidywane:
- uszczelki 180zł (głowica, kolektory)
- olej - około 130zł
- płyn około 30zł.
Jeżeli śruby będą za długie.. to kolejne 200zł w bonusie.
Dzisiaj kolejny dzień walki zakończył się dużym sukcesem i jedną małą porażką (obrobiony łeb śruby głowicy. dała się odkręcić ale jest do wyrzucenia.)
Kolejna porcja fotek:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie019-2.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie018-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie020-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie021-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie022-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie023-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie024-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie025-1.jpg)
Głowica umyta i przygotowana do szlifu, górna magistrala olejowa także, wszystkie popychacze rozebrane, wymyte i złożone.
A tu krajobraz po bitwie :)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie026.jpg)
Czari mari....
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie035.jpg)
Mam Orciari:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie036.jpg)
[ Dodano: 9 Listopad 2010, 17:08 ]
Bydle ożyło:
Uszczelka pod głowicą 0 - Ja 1 :)
Wygrałem bitwę ale nie tak łatwo było:
Najpierw było tak, cały podekscytowany:
http://www.youtube.com/watch?v=GI0xg3q9a8w
Potem myślałem że usunąłem wyciek...
http://www.youtube.com/watch?v=VE4GYMuXQ8E
No ale w końcu musiało się udać
http://www.youtube.com/watch?v=3fQY3ADqroU
[ Dodano: 2010-11-09, 23:28 ]
A tak skurczybyk wyglądał jak go kupiłem:
Pierwsza fotka i jedyne co zmienione to oświetlenie wewnątrz i postojówki :)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_5162.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_5159.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_5163.jpg)
A dalej było już z górki:
Atrapka ORI
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_6322.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_6318.jpg)
Skajowe boczki dla których ryzykowałem życiem (karpiu świadkiem)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_6310.jpg)
Groki standardy od Jurka :) (moje sprzedałem Kubie "Smar" )
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_6309.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_6311.jpg)
A resztę historii już znacię :)
Czerwone standardy... potem akupresury.. w między czasie ori w kawałkach.. i aluski :)
Na wiosnę.. taki będzie miał przód
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/vt2.jpg)
-
Kurde, za dobrze ten samochód wygląda :twisted: takie foty w końcu zmobilizują mnie chyba, by lepiej zadbać o swojego.
-
To jeszcze nie to.....
Na wiosnę będzie czarniutki......
Ori w kolorze nadwozia na błysk..
I będzie posadzony na takiej feldze:
(http://www.601.pl/gallery/news-mangels2.jpg)
-
Felgi ładniutkie, a klimę masz już kupioną? :wink:
-
Nieeeeeeeeeee!!!!!!!! Tylko nie "złe spojrzenie"
-
tia bad look my friend :twisted:
-
Jankes nic się nie bój :) nie będzie to mega badlook bo maska nie będzie przedłużana tylko wypełnione zostana te "zakola" nad światłami.
A klima... eh...... pomarzyć dobra rzecz. Jakby gdzies była.. to bym kupił.
-
Nie no spox, tak tylko napisałem ;) To jest rzecz gustu i w sumie twoje autko w moich oczach nie straci (ja bym po prostu do siebie nie robił), ale jak tobie pasuje to tylko robić, ma się tobie podobać.
Jak to mówią "to są twoi znajomi" - cytat z kabaretu Mumio - ostatnie sekundy skeczu http://www.youtube.com/watch?v=Erln0VyoFhA ale proponuje obejrzeć cały ;)
-
Seba napisz jeszcze takie info dla potomnych jak Cie cenowo wyszła wymiana tej uszczelki
-
Wreszcie auto wygląda tak jak chciałem :) Obleśne felgi zastąpiłem kołpaczkami na zimę.
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie068.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie069.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie070.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie071.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie072.jpg)
Remont uszczelki pod głowicą:
Uszczelka pod głowicę FAI zestaw z tulejkami - 120zł
Uszczelka pod kolektor wydechowy FAI - 21zł
Uszczelka dolna kolektora ssącego - 18zł
Uszczelka górna kolektora ssącego - 18zł
Szlif głowicy - 40zł (0.3mm)
Nasadka Torx E12 - 12zł -- do śrub głowicy
Olej 5L - 15W40 - Orlen Cośtam - 56zł - do płukania silnika
Filtr Oleju Kager - 11zł
Płyn Chłodniczy Tesco TopDrive - 26zł 5L
Razem: 322zł
Do tego należy doliczyć jeszcze olej właściwy który zamówiłem na alledrogo i filtr oleju.
Olej Castrol GTX Magnatec 96zł plus 15zł przesyłka 111zł + filtr oleju 11zł czyli 122zł
-
No startował jak motorówka :)
Dorwałem aparat:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_1280.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_1281.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_1282.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_1283.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_1284.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_1290.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_1293.jpg)
Teraz to jakoś wygląda ta moja ślicznotka.
-
A klima... eh...... pomarzyć dobra rzecz. Jakby gdzies była.. to bym kupił.
Napisałem to w kontekście tego malowania na czarno... Miałem kiedyś czarny samochód - latem było w nim jak w piekarniku... :mrgreen: :lol:
-
Wyobrażam to sobie... alejeszcze gorszy od czarnego latem jest ... uwaga tutaj niespodzianka - ŻÓŁTY ! :)
Ciemne szybki dadzą radę, te co mam obniżają WYCZUWALNIE temperature wewnątrz nawet jak stoi w pełnym słońcu
Dlatego jeszcze przednie trzeba zaczernic :)
-
Żółty nie jest taki zły. Moi rodzice mieli takiego 125p. Większym problemem był owady, które się do niego garnęły myśląc chyba, że to kwiatek. :D Może dach pomaluj na biało? Mieliśmy kiedyś Opla z białym dachem i poza odpornością na upał efekt estetyczny był całkiem całkiem... :)
-
Litania:
Oczywiście wiele pierdółek jest tu niewymienionych a to bezpiecznik, spinka, rurka, wężyk i takie tam żaróweczki
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Kosztorys.png)
-
Powiem szczerze, że to zestawienie bardzo mnie podniosło na duchu. :) (Ja jednak mniej wydałem). :wink:
-
na starym oleju jezdziles ~17.000 km ?:>
-
ZObacz przyjacielu co ile się olej zmienia w tym silniku. Przy zakupie olej był świeżutki było na nim zrobione około 1 tyś km. Tyel tylko że był to olej MIneralny zalany a ja wlałem syntetyka.
-
nie wiem przyjacielu co ile, chetnie sie dowiem:>
-
instrukcja mówi 20tys km lub co rok dla pólsyntetyku :)
-
instrukcja mówi 20tys km lub co rok dla pólsyntetyku :)
:shock: to chyba nie dla roverka :lol: max. 15 tyś, ja zmieniam co 10tyś.(i w tej granicy powinno się zmieniać), z tego co wiem to większość osób które mają roverka tak robi :)
"Jak dbasz, tak masz" :mrgreen:
-
no to tak jak OHVka-zalecana wymiana co 15k, ja wymieniam co 10k....
-
Może trochę zaśmiecę forum bo jest to na PJ i temat dot. Poldka Seby ale tak dla porównania mój biały Atuś również pochłoną niewyobrażalną sumę pieniędzy!!! Aż się za głowę łapię skąd ja tyle wziąłem?
PS. Ja też jestem za tym żeby zmieniać olej co 10tysi, zdażało mi się nawet co 7-8tys. A jak teraz piszą w niektórych autach, że co 30tys. dla mnie to kpina i zmieniałbym co 10tys. max 15tys. km przy syntetyku.
118.820 V 2005r. OC(na rok) + rejestracja 268zl + 180zl
wymiana tłumika końcowego (z zielonego poloneza - sam) + spawanie 20zł + 2 wieszaki 8zł wymiana opona na letnie ’13cali 20zł wymiana filterka od gazu 10zł sam
montaż: dywaników, radia, gaśnicy, strumiennicy zamiast katalizatora, wykładziny
w bagażniku i na klapie bagażnika+trójkąt, wyścielenie materiałem tylnej półki.
118.846 VI 2005r. Wymiana paska rozrządu 32zł, paska wspomagania 15zł,
paska klinowego 12zł robota 50zł
118.905 VI 2005r. montaż kierownicy „Racing” śr.35cm 275zł ( - 150zł za sprzedaż kier. OMP)
119.310 VI 2005r. wymiana sprzęgła ( tarcza 89zł, docisk 75zł, łożysko 34zł) robota 150zł
Wymiana 3 końcówek drążków kier. + 2 sworznie dolne(oryginał) razem 120zł, robota 50zł, ustawienie geometrii 40zł
119.603 VI 2005r. wymiana tarcz hamulcowych 70zł 2szt. Sam
121.309 VI 2005r. wymiana filtra paliwa 28zł + guma od baku 13zł robota 10zł
ok.121.300 VII 2005r. PRZEGLĄD TECHNICZNY 168zł
121.320 VII 2005r. założenie alufelg ‘15cali + 2szt opon 240zł
121.330 VII 2005r. założenie końcówki wydechu Ulter śr.100mm (końcówka z zielonego Poldka) robota 24zł
121.373 VII 2005r. montaż gałki zmiany biegów 50zł
122.957 VIII 2005r. wymiana świec zapłonowych 18zł + kable zapł. 28zł sam
123.307 VIII 2005r. zmiana klocków ham. na Ferrodo 96zł, wymiana filtra powietrza 17zł sam
124.108 IX 2005r. wymiana amortyzatorów tył Monroe 2szt. 140zł +robota 40zł, zmiana zaworka gazu na manualny 15zł, ustawienie instalacji gazowej 25zł
124.113 IX 2005r. wymiana oleju Lotos 15W40 5l 45zł + filtr 11zł sam, wymiana płynu zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego ok.20zł sam
127.800 12 XI 2005r. zmiana opon na zimowe 2szt. 20zł, 2szt.na felgach (opony miałem), wymiana płynu chłodniczego Petrygo 5l 35zł + płyn do spryskiwaczy zimowy Tesco 7zł sam
128.300 27 XII 2005r. wymiana oleju w skrzyni biegów i w moście – olej 21zł, robota 20zl
128.660 5 I 2006r. wymiana 3 żaróweczek w podświetleniu wskaźników 1,80zł sam
129.475 14 I 2006r. wymiana regulatora napięcia(razem ze szczotkami alternatora) 41zł
129.700 16 I 2006r. wymiana pękniętego! wieszaka(wspornika) pompy wspom. 25zł + robota 50zł
130.060 30 I 2006r. wymiana filterka od gazu 10zł sam
130.540 16 II 2006r. Naprawa pękniętego zbiornika odpowietrzającego bak(klejenie puszki) poxipol 2szt. 15zł, robota 40zł
132.300 24 III 2006r. wymiana oleju Lotos 15W40 + filtr 11zł (olej miałem) sam, prostowanie tłumika końcowego + wieszak 2zł sam, wymian szczęk hamulcowych Lucas 57zł sam (niepotrzebnie były dość dobre)
25 III 2006r. zmiana kierunkowskazów bocznych na przeźroczyste 2szt.+ żarówki 30zł sam
132.670 1 IV 2006r. wymiana świec zapłonowych „Champion” 20zł sam, filtra powietrza 17zł sam, zaprawki dwóch lewych drzwi sam
ok.134.000 9 V 2006r. I rata OC 169zł HDI
ok.135.000 3 VI 2006r. wymiana wycieraczki przedniej lewej na karbonową 53cm 11zł (wcześniej w marcu wymieniłem parę ale okazały się beznadziejne 13zł)
136.895 16 VI 2006r. wykupienie AC od kradzieży 55zł na rok!!!
137.311 22 VI 2006r. wymiana filterka od gazu 1szt. 2zł!!! sam
137.328 23 VI 2006r. wymiana lewej krótkiej końcówki drążka kier. Delphi (oryginał) 40zł + robota 10zł + zbieżność 40zł, wymiana środkowego tłumika 41zł – sam
ok.137.000 VI/VII 2006r. wymiana wieszaka(wspornika) pompy wspomagania – znowu pękł!!! To chyba dlatego, że mechanicy go za mocno naciągali! Poluzowałem pasek i zobaczymy... wieszak 26zł, wymiana sam
137.536 14 VII 2006r. PRZEGLĄD TECHNICZNY 167zł
137.774 22 VII 2006r. wymiana żarówki (dwuwłuknowa) postojówka tył, prawa 1,30zł sam
138.703 3 VIII 2006r. planowana wymiana membran parownika Landi, okazała się niemożliwa(brak membran w hurtowniach) w związku z tym została zastąpiona wymianą na używany parownik BRC z jedną nową membraną I (od butli) i II (od silnika) używaną, ale jeszcze miękką. Kupno i wymiana od mechanika + ustawienie instalacji 230zł
140.040 5 IX 2006r. wymiana oleju + filtr sam – po namowie mechanika Łada Serwis zmiana oleju na z Lotos 15w40 na BP visco 2000 15W40 5l 78zł.
140.680 27 IX 2006r. wymiana filtra powietrza 18zł sam, świec zapłonowych Iskra-gaz 28zł sam,
28 IX 2006r. naprawa + klejenie chłodnicy sam – poxipol 9zł, Petrygo zimowy 5l 34zł
29 IX 2006r. kapie, ale mniej. Kupno nowej opaski i dokręcenie korka spustowego – przestało kapać.
141.450 14 X 2006r. wymiana filterka od gazu sam 4zł
ok.142.00 ok.1 XI 2006r. Po złapaniu gumy opona ’15 do wyrzucenia – zmiana kół na zimowe ‘13
145.310 15 XII 2006r. wyciek z chłodnicy przez ostatni miesiąc powiększył się (prawdopodobnie klej puścił), przez ok. 7tyś.km dolałem ok. 7litrów Petrygo! Ponowne klejenie chłodnicy, tym razem sylikonem wysokotemperaturowym(czerwonym) 18zł . wyciek mniejszy, ale dalej kapie. Dopiero po dodaniu preparatu do uszczelniania chłodnic w płynie Kleen-flo 12zł wyciek ustał.
149.300 14 II 2007r. przetaczanie tarcz hamulcowych 2 szt. 30zł . Powód: poluzowało się koło i bicie prawdopodobnie je pokrzywiło – usterka jest dalej lekko wyczuwalna.
149.950 26 II 2007r. wymiana oleju Lotos 15W40 + filtr 65zł , świec zapłonowych NGK 26zł, filtra powietrza 16zł i filterka gazu 4zł sam
wymiana tulejek rozrusznika 2,20zł sam z pomocą dziadka. Wszystko razem 9godzin!
ok.148.000 naprawa zamka drzwi kierowcy „sklepanie go” miał za duży luz przez co sprężynka się zsuwała (znowu spadła sprężyna, ale teraz już powinno być dobrze)
150.680 5 III 2007r. zmiana felg na alu ’15 i opon na letnie. Kupno tylnych 2szt. 40zł od znajomego, wyważenie i założenie 22zł, wyważenie kół przód 12zł ( 4szt. 185/55/R15 )
150.700 7 III 2007r.wymiana dwóch cylinderków hamulców tylnych (z jednego ciekł płyn ham., drugi wymieniony ponieważ różnica siły hamowania była zbyt duża) 2szt. 56zł + szczęki hamulcowe 56zł + linka hamulca ręcznego 20zł + płyn hamulcowy DOT-4 10zł (cylinderki Delphi, szczęki Lucas – części oryginalne) robota 70zł.
151.500 17 IV 2007r. wymiana klocków hamulcowych Ferrodo 80zł, tarcz hamulcowych 90zł, łatanie wydechu spoiwem wysokotemperaturowym, zaprawki dwóch lewych drzwi – wszystko sam
153.100 4 V 2007r. spawanie wydechu oraz wymiana tłumika końcowego+dospawanie końcówki wydechu do niego. To już czwarty tłumik w moim życiu( 2 przerdzewiały, 1był zbyt głośny i go wymieniłem, no i ten ostatni uszkodziłem), a końcówka Ultera wciąż ta sama – ma 7lat! Tłumik aż 90zł + spawanie i wymiana 60zł. Uszkodzenie powstało w skutek uderzenia tłumikiem o krawężnik podczas cofania.
153.700 14 V 2007r. Opłacenie OC HDI Samopomoc 289zł na rok
156.300 15-16 VI 2007r. Wymiana elektromagnesu 46zł i bendixu 35zł rozrusznika – sam
156.900 18 VI 2007r. Opłacenie AC na rok(sama kradzież) 40zł !!!
158.500 15 VIII 2007r. Pękł wąż płynu chłodniczego wchodzący do parownika lpg. Sklejenie pęknięcia taśmą, następnie kupno(na drugi dzień) węża 8zł. Zalanie układu chłodzenia wodą destylowaną.
158.840 25 VIII 2007r. Montaż centralnego zamka na 4drzwi 70zł (montaż sam) + 2 głośniki Boschmanna 77zł do drzwi przednich - 7 IX zmieniłem je na Pioneerki. Boschmanny grały gorzej od seryjnych Tonsili !!!
159.850 27 VIII 2007r. Zmiana paska rozrządu 28zł + robota 70zł, wymiana krzyżaka przy moście 50zł (krzyżak miałem)
159.950 8 IX 2007r. Wymiana oleju na Shell Helix 15W/50 75zł/4litry + filtr oleju 11zł, świec zapłonowych Brisk Silver 48zł/4szt. i kabli zapłonowych, filtra powietrza 17zł.
160. 030 15 IX 2007r. Wymiana płynu chłodniczego K2 Kuler 5l 23zł + uszczelniacz do chłodnic K2 6zł wymiana sam.
162.050 25 X 2007r. Wymiana chłodnicy(nowa Polcars) 230zł, wymiana sam.
162.400 5 X 2007r. Wymiana alufelg na koła stalowe z oponami zimowymi, sam.
162.400 6-8 X 2007r. Wymiana regulatora napięcia Elmot 40zł w celu usunięcia usterki tj. zaświecanie się kontrolki ładowania od 4000obr./min spowodowane napięciem 18V sam. Usterka występuje nadal. Naprawa stojana i wirnika alternatora + łozysko 160zł + pasek alternatora 11zł i paska wspomagania 10zł. Ponowna wymiana uszkodzonego regulatora napięcia na Magnetti Marelli 26zł. Wymiana uszkodzonej prawej piasty(zerwany gwint śruby koła)20zł + wymiana łożysk kół przednich 30zł.
165.400 19-21 XII 2007r. Planowany remont skrzyni biegów(głównie z powodu zużycia synchronizatora II-go biegu) wymiana synchronizatorów II, III, IV; tulejki głównej II-go biegu; dwóch wodzików; łożyska skrzyni; łożyska sprzęgła; docisku sprzęgła; uszczelek itp. i innych. Wymiana z częściami 580zł.
166.110 15 I 2008r. Wymiana filtra paliwa 18zł, zbiornika paliwa (przerdzewiał) - zbiornik 158zł, wymiana 80zł. Wymiana oleju(15zł) w moście.
166.500 23 I 2008r. Wymiana pękniętej klamki drzwi kierowcy. Klamka 37zł, wymiana sam.
168.740 4 III 2008r. Wymiana lewych końcówek drążka kierownicy Delphi (długiej i krótkiej) 70zł, tulejek stabilizatora 10zł, tulejek drążków reakcyjnych 10zł, łożysk kół tylnych 34zł, robota 220zł + ustawienie zbieżności 40zł.
169.200 8 III 2008r. Zmiana felg na alu z oponami letnimi, kupno dwóch opon 185/55R15 Vredestein 250zł, montaż frezowanych tarcz hamulcowych Mikoda 160zł.
170.880 2-11 IV 2008r. Polerowanie głowicy, zaworów, ukł. dolotowego i wydechowego; wymiana oleju i filtra Shell Helix 15W50, po 200km wymiana świec na Champion. 850zł
175.100 11 VI 2008r. Wymiana czujnika temperatury silnika (do ECU) 28zł.
175.360 16.VI 2008r. Wymiana prawej półosi napędowej - używana 50zł, nowe łożysko 15zł, cylinderek hamulcowy 26zł, wymiana 60zł.
178.780 7 VII 2008r. Wymiana kompletnego sprzęgła (Kożuchów 198zł) i koła zamachowego lżejsze o 20% (odchudzone koło 140zł) - wymiana 200zł + wymiana dwóch lewych(krótkiej 32zł i długiej 34,50zł) końcówek drążków kierowniczych Delphi 24zł + geometria 50zł.
178. 910 14 VII 2008r. Przegląd techniczny 162zł.
179.000 17-22 VII 2008r. Wymiana pękniętej nagrzewnicy na nową 147zł, robota 120zł + przy okazji wygłuszenie kokpitu. Wymiana sondy lambda.(od kolegi za piwo J )
181.000 VIII 2008r. wymiana oleju (Shell Helix 15W/50) 70zł, świec zapłonowych 26zł, filterka gazu. Montaż Blosa 300zł i filtra stożkowego 45zł, zmieniony dolot. Sam.
182.200 3 IX 2008r. Wymiana kabli zapłonowych 28zł i płynu chłodniczego Petrygo 5l 30zł.
182.400 IX 2008r. Zamiana tylnego tłumika na tłumik nierdzewkę z Fiat 125p/Fso Polonez + końcówka DTM. Dospawanie kolanka nad most 50zł.
183.500 IX 2008r. Wymiana elektromagnesu (55zł) rozrusznika – sam. Padł 3 miesiące po gwarancji – miał 15 miesięcy!!! Był marki Komax.
184.000 X 2008r. Z powodu bicia na kierownicy wymiana opon z przodu na Continental 195/50 R15, również tylne opony zostały oddane w rozliczeniu i założone zostały w tym samym rozmiarze 200zł. Wymieniłem również górny lewy sworzeń wahacza 15zł.
185.150 ok.27 X 2008r. Wydmuchanie uszczelki pod głowicą spowodowane nie dokręceniem głowicy. „Remont kapitalny silnika”: Wymiana pierścieni 92zł, uszczelek(głowicy, kolektorów,miski itp.) 47zł, poduszki silnika 7zł, przewodu paliwa 23zł, oleju z filtrem na Lotos Gas 15W/40 5l – 68zł, płynu chłodniczego Petrygo 5l+2l 45zł. Robota 400zł. Razem 682zł. Panewki były w idealnym stanie!
188 tyś XII 2008r. Wymiana dwóch czujników płynu chłodniczego uruchamiających wentylatory
189 tyś I 2009r. Zmiana tłumika końcowego na seryjny i stożka na fabryczną obudowę + nowy filtr powietrza 18zł.
190.800 2-3 II 2009r. Wymiana tylnego mostu na używany od PN Rovera 200zł, wymiana dwóch drążków reakcyjnych przy moście 53zł, wymiana oleju w moście 10zł, wymiana oleju na Shell Helix 15W50 74zł + filtr 11zł, wymiana płynu hamulcowego 10zł. Robota 120zł. + zamiana cylinderków hamulcowych z mostu Rovera (ciekły) na ostatnio zamontowane – w prawej stronie samych tłoczków. Dodatkowo wymiana spalonych przednich klocków hamulcowych na klocki Ferodo 98zł.
192 tyś. 28 III 2009 wymiana paska alternatora 13zł i wspomagania 12,50zł
192 tyś. 30-31 III 2009 wymiana starej zardzewiałej strumienicy na nową 56zł
193 tyś. IV 2009 Wymiana cieknącego filtru paliwa na filtr z modelu GLI nie udało się uratować metalowych przewodów i zmieniono je na gumowe razem ok.50zł
194.450 27 IV 2009 malowanie dwóch drzwi lewa strona, tylne prawe drzwi oraz noska 40zł
196tyś. WYMIANA SILNIKA! Prawdopodobnie pękł pierścień i tłok porysował cylnder – objawiało się to metalicznym stukiem.Zakupiłem kompletny silnik od Poloenza Caro Plusa przebieg 98tyś. km za 450zł. Wymiana silnika wraz z przestrojeniem starej tuningowanej głowicy kosztowała 500zł. Ponadto został wymieniony pasek rozrządu 36zł, olej + filtr 48zł, płyn chłodniczy na Borygo zielony 43zł + komplet uszczelek pod głowicę i kolektory, miski olejowej, simeringi wału tył, przodu silnika, wałka rozrządu łącznie za 113zł.
197.100 4 VI 2009r. Wymiana zaworku od gazu 30zł, uszczelnienie przewodów(nowe beczki i śruby) robota 50zł, ustawienie instalacji gazowej 30zł.
202tyś km 9 VII 2009r. Przegląd techniczny. 163zł
203tyś km. Uszczelnienie cieknącego simeringu wału i miski olejowej.
Sprzedałem we wrześniu 2009r. czyli po ponad cztero letniej eksploatacji.
WSZYSTKO (z ubezpieczeniem i przeglądami) 13 520zł
[ Dodano: 13 Lis 2010 21:35 ]
ALE ZAUWAŻYŁEM JEDNĄ WSPÓLNĄ ZALEŻNOŚĆ MIĘDZY MOIM A SEBY. JAK TAK DALEJ PÓJDZIE TO ON PO CZTERECH LATACH TEŻ BĘDZIE MIAŁ 13 600 ZŁ
-
ładnie jankes :)
to chyba nie dla roverka :lol: max. 15 tyś, ja zmieniam co 10tyś.(i w tej granicy powinno się zmieniać), z tego co wiem to większość osób które mają roverka tak robi :)
"Jak dbasz, tak masz" :mrgreen:
tak pusiu, co 20 tyś jak się jeździ na dobrym oleju - mój olej po 17 tysiakach wyglądał jak herbatka :)
-
lotosa to po 3tys trzeba zmieniac :lol:
-
No i szlag trafił moje nowe hamulcy....
Jutro znowu w kierat...
-
masz te swoje lukasy :P
-
Milcz !
Moja w tym wielka wina, bo nie wymieniłem sprężyn i zostawiłem stare i rozciągnięte.
http://allegro.pl/sprezyny-szczek-zestaw-polonez-lucas-i1283492414.html
-
Pamiętam jak czytałem w Auto świecie test Poloneza Plusa to tam podawano że producent wymaga wymiany co 10 tyś, co by pasowało do przeciążonych 3 panewek
-
a jaki ma przebieg? to pieknie :D
-
Alarm odwołany - usterkę usunąłem od razu :)
Pękła sprężyna trzymająca szczękę do tarczy - szczęka otarła się o bębęn zagotowała i wywaliło gumkę z cylinderka (tą na tłoczku) - 20 minut pracy i autko na chodzie :)
-
Stingerek polonia całkiem przyjemna. Choć zauważyłem że z tylnymi chlapaczami nieco poszedłeś na łatwiznę i nieco odstają, do tego ten ofroaud z tyłu nie wygląda za ciekawie - sam to mialem po zamontowaniu 3piórek (też masz?) jeśli tak to najtańszą modyfikacją jest skrócenie wieszaków resoru wtedy uzyskujesz seryjny lub nieco mniejszy prześwit od serii na 2piórkach ;)
-
Skrócenie wieszaków resorów powoduje nie tyle glebę, co obrót mostu wokół półosi i wymiana kości później to istna męka.
Druga sprawa to będę przerabiał resory na "carotruckowe" - jak już zrobię to się pochwalę. Będzie twardo i jakieś 4-5cm między oponą a błotnikiem.
-
No to teraz mam nową pompę wody :)
Stara wyzionęła ducha:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie088.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie089.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie090.jpg)
-
Taka ładna, że aż szkoda montować. :)
-
No - kijowo wyglada z takim brudnym silnikiem. Ale.... DZIAŁA :D jak narazie zrobiłem około 20km i nie cieknie... zobaczymy rano.
[ Dodano: 2010-11-24, 02:42 ]
Usterka 341 :
Święcąca lampka ładowania pomimo napięcia na klemach 14.2V na światłąch przy pracującym silniku.
Diagnoza: śmierć diod wzbudzenia
Przewidywana terapia: Wymiana mostka prostowniczego
Szacowany koszt: 40zł
Orientacyjny czas naprawy: 2 godziny.
[ Dodano: 2010-11-27, 04:14 ]
http://www.youtube.com/watch?v=7g0YVynx9RU
[ Dodano: 2010-12-04, 10:58 ]
Dzisiaj kupiłem sobie nowy termostat - Ponoć Orginał Gates - 35zł
I dostałem do niego wiadro uszczelek....
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie100-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie099.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie101.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie102.jpg)
Jak widać ma ten dzyndzelek zatykający otwór, ale on nie służy do tego zeby wodę puszczać.
Jego beczułkowaty kształt odpowiada za łatwiejsze odpowietrzenie układu po spuszczeniu płynu - dzyndzelek ten powinien być na górze - kiedy jest powietrze w obudowie dzyndzelek jest otwarty - jak dojdzie do niego płyn pod ciśnieniem to jest dociśnięty do obudowy i zamyka przepływ - coś tam na pewno puszcza ale nie jest to ilość która by odpowiadała za nagrzanie się chłodnicy :)
-
to chyba nie dla roverka :lol: max. 15 tyś, ja zmieniam co 10tyś.(i w tej granicy powinno się zmieniać), z tego co wiem to większość osób które mają roverka tak robi :)
"Jak dbasz, tak masz
No i ci się silnik rozleciał :D
Jak dbasz tak masz :)
-
Sporo aktualizacji bedzie teraz:
2 marzec 2011:
Trochę cięcia trochę piłowania... i oto efekty:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie053-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie052-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie051-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie054-2.jpg)
BEZ
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie055-2.jpg)
Z
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie056-1.jpg)
BEZ
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie059-1.jpg)
Z
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie058-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie057-1.jpg)
Z braku laku - sa pomalowane zwykłym lakierem i pędzelkiem - docelowo szpraj w czarnym macie.
Szablony gotowe.
nastawia sie piekarnik na około 160 stopni żeby silikon klejący klosze zamienił się w gumę do żucia - łatwiej się je rozkleja.
[size=9][ Dodano: 15 Marzec 2011, 10:19 ][/size]
Idzie wiosna - będzie gleba :) - zawias już prawie skompletowany.. w sobotę idzie na dół :)
[size=9][ Dodano: 15 Marzec 2011, 18:29 ][/size]
Lampki gotowe do montażu - przez noc się "skleją" i jutro będą montowane:
Koszt wykonania : Szpraj czarny-mat + silikon i kawałek blachy.
Wycięte szlifierką i dotartę, przyłapane na wkrętach do odbłyśnika:
Proszę bardzo:
Świeżo malowane:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie014-1.jpg)
Jeszcze bez krzyżyka:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie016-2.jpg)
Z krzyżykiem:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie017-3.jpg)
Z krzyżykiem i kloszem:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie018-2.jpg)
Bez krzyżyka z kloszem:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie019-3.jpg)
Jeszcze jedno z krzyżykiem:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie021-2.jpg)
Porównanie : Zwykła lampa vs czarna z krzyżęm
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie023-2.jpg)
Porównanie: Lampa z czarnym środkiem bez krzyża vs z krzyżem:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie024-2.jpg)
-
Szablon wykonałem z kartonu...... wkladałem wyciągałem i nanosiłem korekty.
[size=9][ Dodano: 16 Marzec 2011, 15:16 ][/size]
Spyphoto :)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie008-1.jpg)
[size=9][ Dodano: 16 Marzec 2011, 17:53 ][/size]
Lampki ukończone i zamontowane - prawdopodobnie trzeba je lekko wyregulować - konkretnie to podnieść :) bo troszeczke niżej świecą niż orginały ale mówie to tylko kwestia regulacji.
Porcja fotek:
Tak wyglada:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie020-2.jpg)
Postojówki lekko z góry:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie015-2.jpg)
Postojówki z przodu:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie013.jpg)
Światła mijania z góry:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie011-1.jpg)
Światła mijania z przodu:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie010-1.jpg)
Tak więc... brakuje jeszcze tylko ciemnych kierunków.. które są w trakcie realizacji. Docelowo w kierunkach będą polerowane klosze tak jak na tym zdjęciu:
(http://www.polskajazda.pl/foto/foto-zoom/karpiu198830092009188.jpg)
Tyle że to wymaga masy długotrwałej pracy.....
-
No to zgodnie z obietnicą aparat dorwałem i kilka fotek poglądowych.
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2334.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2333.jpg)
Po lewej moje autko z lampami z krzyżami - po prawej seria.
Jak widać moje lampy (po prawej) świecą troszeczkę za nisko i trzeba je podnieść:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2331.jpg)
Tutaj kolejna fotka z dachu mojego auta (po prawej moje lampy)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2332.jpg)
A teraz dwie z perspektywy kierowcy:
Lampy seryjne:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2335.jpg)
Lampy z krzyżami:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2336.jpg)
A tutaj kilka fotek poglądowych:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2345.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2344.jpg)
Światła mijania
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2343.jpg)
Postojówki:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2341.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2337.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2338.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2339.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2340.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2346.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2347.jpg)
Dużej różnicy jak widać nie ma.
-
No i pół dnia piłowania i są efekty :)
Tutaj jeszcze nie gotowe - przeszlifowane "wstępnie" :
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie022-2.jpg)
Po drugim szlifie:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie030-1.jpg)
Trzeci szlif i przed pastą tempo:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie027-1.jpg)
Trzeci szlif po paście tempo:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie029-1.jpg)
A tutaj już gotowe - poklejone i wysychają sobie.
Ten biały "rant" bedzie zamalowany szprajem w jedynym słusznym kolorze na jakiś 1cm od krawędzi kierunkowskazu :)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie031-2.jpg)
Już nie mogę się doczekać jak je jutro zamontuję.
-
[size=9][ Dodano: 19 Marzec 2011, 11:01 ][/size]
I są gotowe kierunki :) Troszeczkę parują, ale to kwestia udroznienia odpowietrznika.
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie034-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie035-2.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie036-2.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie037-1.jpg)
I jak ? :)
-
Cały dzień dzisiaj (w między czasie przekładaliśmy graty u kumpla w poldku - centralny zamek, ele szyby, ele lusterka z podgrzewaniem i tak dalej....)
I oto efekty.
Dywaniki wreszcie są szare - po sesji z karcherem i środkiem do prania typu Vanish odzyskały dawną świetność - jednak miejscami są plamy których niczym za chiny nie dało się sprać.
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie062-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie060-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie059-2.jpg)
Tutaj kolega szczepan pomaga pozbyć się pozostałości po blokadzie skrzyni biegów:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie061-1.jpg)
Podłoga po ekspertyzie zdrowiutka (opłaciło się dbanie) miejscami tylko rdzawy "kurz" schodzacy pod palcem. Niestety warstwa biteksogumy zrobiła się jak papier i trzeba będzie wymienić przed jesienią ale to dopiero jak wygłuszę całą podłogę filcem bo tenktóry był zamienił się w torfowisko.
Taka ciekawostka:
Linka ręcznego jest mocniejsza niż 8mm pręt ze stali:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie064-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie065.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie066.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie068-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie070-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie069-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie071-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie072-1.jpg)
:)
Uff.... jutro resory :)
-
Coś drgnęło....
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie086.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie088-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie087.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie089-1.jpg)
-
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2763.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2759.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2760.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2764.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2765.jpg)
A jako że miałem aparacik skorzystałem z okazji żeby pokazać jak wygląda czarny front:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2767.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2761.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2762.jpg)
A tutaj czerwony październik w pełnej krasie - tylko gleba......
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_2768.jpg)
-
fajnie pieknie ale purchel na masce jest pierwsza klasa tuning
-
Auto przygoto wywane jest do malowania :) więc o purchle i blacharkę nie mam się co martwić - komplet elementów blacharskich leży i czeka w garażu (każdy w innym kolorze) przyjdzie czas - pomaluje.
-
Stingerek ale błotnik i nosek nie trzyma linii u Ciebie tak jak i u mnie;/
Ciężka robota będzie żeby to zrównać :P
-
Nie przesadzaj, to bardzo łatwe zadanie będzie - blachą przejmuje się najmniej.
-
Zagłówki byś obszył :P
-
zagłówki są w idealnym stanie :) nie chcę ich obszywać :)
-
Tylna kanapa w komplecie - złożona i zamontowana - troche problemów było przy naciąganiu ale jest super.
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie100-2.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie101-1.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie102-1.jpg)
-
Bardzo ładnie ! :one: Jaki jest przybliżony koszt obszycia takiego zestawu?
-
A podgrzewanie włożyłeś do foteli i kanapy ? :P
-
Bardzo ładnie ! Jaki jest przybliżony koszt obszycia takiego zestawu?
materiał plus robocizna 350zł
A podgrzewanie włożyłeś do foteli i kanapy ?
Nie bo nie kupiłem jeszcze.
-
No obszyte fajnie, osobiście moje jajka nie chciały by takich foteli raczyć w lato na słońcu, ale i tak efekt OK :)
-
to prawda - w słońcu może być ciężko.. ale co tam.. ważne że wygląda - i jest czysto - stary materiał ma w sobie tyle kurzu że jest aż ciężki. To będzie łatwiej utrzymać w czystości.
-
jak dla mnie tapicer spierdzielił robotę. za słabo naciągnięty materiał i wygląda to trochę jak pokrowiec. kolorystycznie ok. resprekt za obszycie akupresury, ale za wykonanie ocena niedostateczna
-
Ułożą się :) zobaczysz za pare dni
Naciągając tylną kanapę nierówno są powkładane druty (jeden wyżej drugi niżej) ponaciąga się za kilkadziesiąt kilometrów :)
-
w takim razie czekam na efekt końcowy i obniż te auto bo to wstyd tak wysoko nogę podnosić przy wsiadaniu :P
-
Obniżanie musi jeszcze poczekać - narazie inne problemy na głowę się zwaliły...
I staram się podjąć jakąś konstruktywną decyzją do tego o ile w dół...
Ja lubie glebę... i podoba mi się to... ale niemożność wjechania na jakiś krawężnik doprowadziła by mnie do szewskiej pasji.
Tapicer tylko szył - składałem ja sam :) więc jeszcze pewnie ze dwa-trzy razy je rozbiorę. O ile przód jest super o tyle tył jest troche "przekoszony" i trzeba poukładać dobrze ale gość powiedział że materiał musi się ułożyć tak samo jak gąbka podobnie było u kolegi z fotelami po jakimś tygodniu jazdy było już ok.
Co do obniżania - graty są gotowe tylko włożyć , niestety pogoda nie dopisuje. W między czasie dopinam Słonne i jakoś tak się wszystko "rozesrało" że może w przyszłym tygodniu się coś uda wymodzić.
Na tej fotce zobacz (tam gdzie jeszcze nie są zamontowane do auta tylko leża na podłodze) siedzisko naciągałem jako pierwsze, potem dopiero oparcie. Tak że siedzisko jest do rozebrania po raz wtóry i wyrównanie drutów poprzesuwały się przy naciąganiu.
Roboty na 15 minut.. ale dzisiaj już mi się nie chciało :)
-
A podgrzewanie włożyłeś do foteli i kanapy ? :P
Raz że to jest niezdrowe, dwa że swoje waży, trzy że w gruncie rzeczy zbędne- osobiście nie jestem zwolennikiem wrzucania do samochodu wszystkiego co tylko się da.
-
Niezdrowe to jest powietrze ktorym oddychamy - milo siaść zimą na ciepłe fotele - włączenie tego na czas odśnieżania auta i wylaczenie po wejsciu do srodka nie jest tragiczne.
A jak masz auto za ciężkie - to zedrzyj z niego lakier. wypruj ze środka i nie lej płynu do spryskiwaczy. będzie lżejszy.
-
A jak masz auto za ciężkie - to zedrzyj z niego lakier. wypruj ze środka i nie lej płynu do spryskiwaczy. będzie lżejszy.
Dobry pomysł. Same śruby mocujące różne rzeczy w kabinie ważą ze 3 kilo! ;)
-
100km z dwoma osobami z tyłu...
I kanapa ponaciąga prawie że:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie123.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie122.jpg)
-
Przednie fotele podobają mi się, ale kanapa z tyłu jakoś tak, no sam nie wiem, skojarzyło mi się z kanapą w radiowozach policji ;) najwyżej przykryjesz kocykiem ;)
a tak przy okazji, to Ty musisz mieć albo dużo wolnego czasu, albo tak wszystko szybko robisz, no chyba że masz do pomocy 40 rozbójników ;)
-
Twoje autko ogarnąłem w .... "miedzy sniadaniem a obiadem" a tylu mechaników zjeździłeś :D
A tak na prawdę.. to dzisiaj tylko:
WYmieniłem podświetlenie wnętrza na czerwone... u szczepana na bursztynowe.. rpzyciemnilismy szby, poodkurzałem swoj samochod.. szczepan swój... i pare innych pierdółek :)
-
WYmieniłem podświetlenie wnętrza na czerwone
tez takie miałem :D to każdy kto wsiadał to od razu krzyczał "oo burdelówe masz" :D
-
nie oświetlenie wnętrza właściwie :d a podświetlenie wszytkich przycisków i ideogramów :d kurcze :d ale walnąłem.
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie126.jpg)
Tak mnie schowek świeci :) roboty na 20 miut
-
Normalnie obrobiłeś sklep z diodami po prostu :)
-
aa no to inna para gaci :D czerwone przyciski a nawet zegary to ja też mam i jak mnie bardziej się podoba niż niebieskie :)
-
Niebieskie zbycz "oczojebne"
A nie obrobiłem sklepu tylko kupilismy w casto - pol metra (10x5cm op 3SMD) :) za 17zł
-
dla mnie jest za zimne... jakoś tak dziwnie jest w samochodzie...
-
Nom jak w szpitalu :) ale uwierz mi że kremowa tapicerka robi robotę i naprawde jest w aucie "ciepło" a zdjęcia w nocy musiałbym robić ze statywu.
-
Mnie się fotele i kanapa nie podobają. Owszem, czarne obszycie jest ok, ale to czerwone... jakieś dziwne, osobiście wolałbym coś materiałowego i bardziej stonowanego na miejsce tego czerwonego, poza tym, naciągnięcie materiału jak wspomniał seba nie zbyt powala na kolana. Przednie lampy jakieś dziwne, jak dla mnie zbyt czarne, kierunki są ok. Wiadomo ma się podobać właścicielowi :)
-
Mnie się fotele i kanapa nie podobają. Owszem, czarne obszycie jest ok, ale to czerwone... jakieś dziwne, osobiście wolałbym coś materiałowego i bardziej stonowanego na miejsce tego czerwonego, poza tym, naciągnięcie materiału jak wspomniał seba nie zbyt powala na kolana
To prawda , oczojebny czerwony przykuwa uwagę - kwestia gustu jesli chodzi o kolor. Natomiast w kwestii naciągnięcia...
Jeżeli wypowiada sie tu ktoś ktokolwiek kiedykolwiek wymieniał tapicerkę na fotelach to wie dlaczego tak jest i co trzeba zrobić żeby to poprawić. Do ludzi "niewtajemniczonych" powtarzam - musze z tym pojeździć, jak złapie kształt taki jak ma mieć, dopiero wtedy będą naciągane tylne siedziska po raz wtory.
Przednie lampy jakieś dziwne, jak dla mnie zbyt czarne, kierunki są ok
I dobrze :) takie właśnie miały być -- czarne :)
Wiadomo ma się podobać właścicielowi
o to to to to to :)
-
Prace trwają:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie141.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie139.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie145.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie144.jpg)
Jak skończe to będę chyba łokciem tyłek podcierał :D
-
trochę pasty trochę samozapracia... cała masa cierpliwości ale wszystkie dziewczyny w okolicy przez najbliższy tydzien będą zawiedzione....
Palce mam zniszczone... ale warto było:
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie004-2.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie005-2.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie006-2.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie007-2.jpg)
-
Fajny, tylko ogarnij rdzę i pomaluj ramki wokół okien ;)
-
Skończone felgi
Pomalowane słupki A i C na czarny mat
Pomalowano orciari na czarny mat
Pomalowano ramki okien
:)
Gotowy do wyjazdu na słonne
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie016-3.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie017-4.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie018-3.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie020-3.jpg)
-
Pierwsze trzy zdjęcia jeszcze przed pomalowaniem Ori :)
-
Mroczny Fighter a nie Czerwony Październik <mysli>
-
Красный Октябрь
-
nie jest zły ale ta rdza bije w oczy :) weź sobie chociaż to wyczyść, zapodkladuj i zaprawki porób ;)
-
czerwony paź... dzierz ]:->
-
Stingerek a ty masz coś go zglebowanego czy seria?
I jak poleruje się tak kierunki żeby były gładkie...?
-
Nie jest zglebowany - zestaw leży w garażu i kwiczy narazie.... nie ma czasu - ale spokojnie wszystko w swoim czasie.
A kierunki poleruje się.... bardzo łatwo tylko że trzeba ogromną ilość cierpliwości i odpowiednie narzędzie :
(http://domtechniczny24.pl/bilder/%C5%9Bciernica%20listkowa%20trzpieniowa.jpg)
O grubości 100.
Włożona w wiertarkę z regulacją obrotów (ustawić na średnie)
Wiertarka w imadło
I samym kloszem kierunkowskazu delikatnie muskać o samą krawędź ściernicy - jeśli przytrzymasz za długo lub za mocno - plastik się przetopi i zdeformuje , a twardy przetopiony plastik bardzo trudno się potem obrabia.
Następnie po uzyskaniu jak najgładszej powierzchni - bierzemy papier 1500 i polerujesz (idzie bardzo szybko 2-3 minutki i już) a potem 2500 i to samo... 3-4 minutki...
Po tym klosz wyjdzie ci mleczny :) ale jak dojdziesz już do tego etapu to się odezwij... to ci powiem co i jak żeby taki nie był :)
-
uuuu to galancie roboty przy tym jest
Tak mniej więcej ile czasu to zajmuje?
-
tak mniej więcej to trzeba na jeden kierunek poświęcić około 1-2 godzinek.
-
No nic mam dwa stare kierunki to wieczorkiem zobaczę jak to będzie szło a potem już na kierunkach docelowych :D
-
Moim zdaniem nie ma sensu babrać się z tymi felgami.
Zarzucić tutaj Borbet typ A w 15 calach i wtedy dać środek na czarno i rant w polerkę.
-
dla mnie fotele to bajer...
-
Zastanawia mnie gdzie dostać taki papierek do polerowania kierunkowskazów ? . Pozatym to bardzo ładnie prezentują się fotele , dobrze że jest na nich kolor czerwony bo z daleka przykuwa dużą uwagę , no i Oricari , jeszcze poprawić blacharkę i czego chcieć więcej :)
-
astanawia mnie gdzie dostać taki papierek do polerowania kierunkowskazów ?
W sklepie budowlano-remontowym spytaj o ściernicę do wiertarki.
-
Jak dla mnie miażdży cycki ten Poldi.
Moim skromnym zdaniem walnąłbym ori w kolor ale to tylko taki szczególik.Akupresury RESPECT <spoko>
Pozdro.
-
Dla mnie brakuje mu lekkiej gleby:D
-
Bardzo ładny. Przód mi sie bardzo podoba - lampy i grill... no i orciari dodaje tego rasowego wygladu. Ciekawi mnie tylko jakby wyglądał z tylną blendą czarną i ciemnymi lampami - albo ciemna linia gdzie są kierunki i wteczny, i ciemny ten pomarąńczowy pasek na blendzie.
-
Też się nad tym zastanawiałem jakby to wyglądało...
Gleby nie będzie raczej :) poldek stracił by swój urok :) lekko zadarty tyłek być musi - może być twardziej... ale na pewno nie niżej.
-
Ja to bym się na miejscu stingerka za blacharkę wział a nie myślał o tym czy lampy tylne czarne będa "Fajne " czy nie. Blacharka to etap na którym wielu poległo.
-
michau Stingerek sam dobrze wie za co ma sie wziąć... blache w każdej chwili może ogarnąć z tym że im później tym może być trudniej :P
-
jemu brakuje ładnej felgi i będzie git :p
-
Ja to bym się na miejscu stingerka za blacharkę wział a nie myślał o tym czy lampy tylne czarne będa "Fajne " czy nie. Blacharka to etap na którym wielu poległo.
Tak to prawda. Jednak musicie mnie zrozumieć :) Jakoś nie mam drugiego auta pod ręką (a bez auta jak bez ręki)
Musze najpierw nabyć środek lokomocji - a poldek na wiosnę (wiem wiem - powtarzam to już rok do roku) idzie do rozbiórki.
Kawałek po kawałku na długie miesiące - zobaczymy co z tego wyjdzie.
A co do felgi... nie ma szans na żadne inne :) zostają te co są.
Na szczęście problemy z blachą dotyczą tylko i wyłącznie poszycia - od poczatku dbam o "spód" konserwacje, zaprawki, spawanie czyszczenie i pilnowanie sie opłaciło...
A części blacharskich "zewnętrznych" mam pół hektara - nawet pod kolor-- więc to nie problem.
Czerwony Październik ma być Czerwony a nie "Malinowy" albo "Różowy" tak jak jest teraz.
Niektórzy kupują fotele pod kolor auta... ja pomaluje samochód pod kolor foteli.
-
michau Stingerek sam dobrze wie za co ma sie wziąć... blache w każdej chwili może ogarnąć z tym że im później tym może być trudniej :P
właśnie... ja jak kupowałem były tylko drzwi z mallutkimi dziurkami błotniki z malutkimi purchlami... jedną zimę przejeździłem z tym ,drzwi zjadło, błotniki tez masakra... roboty było od groma...
-
Blachą na szczęście nie muszę się martwić,... maska drzwi klapa czy blotniki... tego mam na tony.