FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: bisz w Marzec 29, 2010, 15:00:33 pm

Tytuł: Katalizator, rover, 125p
Wiadomość wysłana przez: bisz w Marzec 29, 2010, 15:00:33 pm
Witam. W zaciszu naszych garaży będzie powstawał kolejny fiaton z motorem z rovera. Dawca został już zakupiony za niewielkie pieniądze, więc teraz pytanie.
Czy wywalać katalizator czy nie. Chodzi tutaj konkretnie o dwie kwestie. Pierwsza to zysk w mocy?

Druga to czy nie wyjdą problemy podczas przeglądu, bo słyszy się że dana marka auta występuje z katalizatorem to znaczy żę na przeglądzie musi on być? Tzn czy katalizator jest przypisany do silnika czy do marki samochodu, a jak wiadomo fabryczne 125p nie miały... Zatem ?
Tytuł: Re: Katalizator, rover, 125p
Wiadomość wysłana przez: Multec w Marzec 29, 2010, 15:07:03 pm
Cytat: "bisz"
Pierwsza to zysk w mocy?


Nie spodziewaj się zbyt wiele.

Wywal kata i tyle.  :)
Tytuł: Katalizator, rover, 125p
Wiadomość wysłana przez: Van w Marzec 29, 2010, 15:58:09 pm
fabrycznie nie miał więc nie ma :P jakby co silnik był z rovera 94 :) te też nie miały. wywal ale wiele się nie spodziewaj
Tytuł: Katalizator, rover, 125p
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Marzec 29, 2010, 18:52:21 pm
Katalizator mają obowiązek posiadać wszelkie auta z datą pierwszej rejestracji po czerwcu 1995 roku. Czyli żaden FIAT 125p nie musi go mieć. :D Katalizator owszem nieco tłumi, ale nie jest to jakaś zawrotna ilość KM.
Tytuł: Katalizator, rover, 125p
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Marzec 29, 2010, 20:20:59 pm
a jak jest z filtrem par paliwa w roverze - tzn. czy występował tylko z katalizatorem, bo ja diagnoste czarowałem że silnik oryginalnie nie miał kata, a on mi że jak jest ten filtr to kat musiał być... no i wciskał mi, że ja w borku musze mieć kata bo mi nie przejdzie przeglądu więc stacja kontroli straciła klienta :mrgreen: jeżeli filtr paliwa występował z katem to lepiej też go wywalić...
Tytuł: Katalizator, rover, 125p
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Marzec 29, 2010, 20:41:57 pm
hałasował będzie i dzwonił (taki charakterystyczny metaliczny dźwięk) , zastąp kata chociaż strumiennicą albo tłumikiem od GLE.
Tytuł: Katalizator, rover, 125p
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Marzec 29, 2010, 20:56:19 pm
Cytat: "graczol1"
(...) no i wciskał mi, że ja w borku musze mieć kata bo mi nie przejdzie przeglądu więc stacja kontroli straciła klienta :mrgreen: jeżeli filtr paliwa występował z katem to lepiej też go wywalić...

Niezły pomysł... Przecież jak produkowali borka, to w Polsce nikt nawet nie śnił o katalizatorach...
Tytuł: Katalizator, rover, 125p
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Marzec 29, 2010, 20:57:43 pm
dodam, że ten diagnosta jeździ goolfem 8)
Tytuł: Katalizator, rover, 125p
Wiadomość wysłana przez: Grejfrut w Marzec 29, 2010, 21:18:48 pm
Cytat: "graczol1"
dodam, że ten diagnosta jeździ goolfem 8)


koneser  :mrgreen:
Tytuł: Katalizator, rover, 125p
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Marzec 29, 2010, 22:46:14 pm
Filtr par paliwa i katalizator nie były wydawane w komplecie. Np. mój nie ma nawet króćca na kolektorze ssącym, a katalizator oryginalnie miał.
Tytuł: Katalizator, rover, 125p
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Marzec 29, 2010, 23:54:45 pm
Cytat: "Stingerek"
hałasował będzie i dzwonił (taki charakterystyczny metaliczny dźwięk) , zastąp kata chociaż strumiennicą albo tłumikiem od GLE.


To nie jest dobra opcja... Średnica tłumika GLE jest dużo mniejsza niż średnica rury idąca do katalizatora...

Ja u siebie kata wywaliłem, żadnej poprawy osiągów nie odczułem, ale dodatkowe 150zł w portfelu za sprzedanego kata już odczułem  :P
Tytuł: Katalizator, rover, 125p
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 30, 2010, 08:19:12 am
Cytat: "Stingerek"
tłumikiem od GLE

Po co. Przecież były tłumiki dedykowane do rovera w miejsce kata. Tak jak pisał Van z poldolota z 94r.