FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: pablo686 w Marzec 30, 2010, 15:03:27 pm
-
Pozwoliłem założyc sobie nowy temat, jeśli już takowy był (doładnie takiego nie znalazłem), to poprostu moderator niech go usunie....Mianowicie od pewnego czasu zauważyłem że w moim poldku GSI głośno pracuję pompa paliwa (można to określic mianem buczenia) przez cały czas od odpalenia i cały czas podczas pracy silnika, właściwie zauważyłem to od zeszłego roku po wymianie zbiornika ale tak bardzo nie hałasowała jak teraz. Samochód normalnie odpala na benzynie i na niej jeździ, w baku zawsze jest paliwo w granicach 1/2-1/4 baku. I teraz moje pytanie czy mam sie szykowac na wymiane pompy bo moze w kazdej chwili zamilknąc na amen???Dlaczego tak buczy?
-
Sprawdź na wyłączonych światłach. U mnie były takie jajca, że buczała jak obciążenie się pojawiało.
-
no bede musiał zobaczyc jutro rano...jak by co to napisze co i jak
-
tzn że to koniec jej kariery poprostu...
-
to znaczy że działa poprawnie, to że buczy ci głośniej od wymiany zbiornika to znaczy że kupiłeś rzemiosło za pewnie 150zł bo nie wierze żebyś kupił fabryczny. ale jak poldek ciągnie dobrze w górnym zakresie obrotów i idzie w odcinke to znaczy że pompa jest dobra. Narazie nic nie rób, jeździj tak jak jest.
-
Patrzę że temat znów ruszony a więc pompka cały czas buczy ale samochód jeździ,pali normalnie na benzynie (na wszelki wypadek już i tak mam odłożoną kasę na nowy wkład pompy 120 zł)...apropo zbiornika to czym różni się rzemiosło od fabrycznego??normalka że wykonaniem (pod spodem musiałem po trzech miechach malować zbiornik bo cała farba zeszła) ale co z grubszej blachy jest i w fabrycznej nie słychać buczenia??:))...jeszcze mi się przypomniało te buczenie może być spowodowane tym że jak wymieniałem filtr paliwa to trochę rurka paliwowa mi się przygięła ale paliwo podaję raczej normalnie??
-
Pompa Ci buczy dlatego,że sitko czyli smok pompy opiera się o ściankę w baku,pompę musiałeś podczas wymiany baku wkręcić w nieco inne położenie niż było i taki jest efekt,u mnie jest to samo w GSi,również po wymianie baku,zdiagnozowałem to dopiero po montażu dlatego też nie chce mi się już zdejmować baku tym bardziej,że u mnie nie buczy głośno :)
-
aha dobrze wiedziec, u mnie tez nie buczy głośno tylko poprostu obawiam się że się skonczy przez to buczenia...
-
regulator ciśnienia paliwa
-
Niestety jednak nie. Pompę wyłącza komputer, który włącza ją jak ma sygnał z silnika, że się kręci i potrzebne jest paliwko.
-
a jak przekręcasz w pozycje zapłon to masz sygnał z silnika że się kręci? podczas pracy silnika pompa pracuje ciągle bez przerw.
-
Po uruchomieniu zapłonu komputer włącza ją na jedną sekundę po czym wyłącza. Tak znalazłem w opisie tego wtrysku. Pompa działa cały czas jak pracuje silnik, a jak gaśnie to komputer ją po sekundzie wyłącza. Regulator ciśnienia nie ma tu nic do rzeczy. U mnie tego nie ma bo jakiś pacan podłączył przewód sterujący przekaźnikiem pompy do zasilania przekaźnika od dmuchawy. :evil: (Ten idący z komputera odciął).
-
a jak przekręcasz w pozycje zapłon to masz sygnał z silnika że się kręci? podczas pracy silnika pompa pracuje ciągle bez przerw.
Jak PWK generuje impulsy to pompa działa non - stop. Natomiast jeśli tego sygnału nie ma, to uruchamia ją na sekundę czy tam dwie.
-
Po uruchomieniu zapłonu komputer włącza ją na jedną sekundę po czym wyłącza.
To prawda.Mam zainstalowaną kontrolkę pracy pompy w swoim GSI,i po włączeniu zapłonu kontrolka,na moment się zapala,i zaraz gaśnie. To świadczy,że pompa na chwilę podała paliwo Kiedy następuje rozruch silnika,to już się świeci non stop do puki nie przejdę na LPG,bo już wtedy wyłącza ją,automatyczny wyłącznik,i wtedy już nie pracuje
-
Sprawdź na wyłączonych światłach. U mnie były takie jajca, że buczała jak obciążenie się pojawiało.
Co zrobiłeś że przestała buczeć? Odświeżam temat bo problem mam podobny, z tym że u mnie raczej piszczy....... czasami nic nie słychać ,czasami dosyć głośno.
Wymieniany bak i wkład pompy (bo stara się spaliła - też piszczała) Bak oryginał FSO - pompa zamiennik. Podejrzewam że piszczenie bierze się z jej "cięższej" pracy, np. przytkany powrót czy filtr paliwa. zmierzony pobór prądu pompy - 5,70 A przy wolnych obrotach, 6,40 A przy 3000tyś CZY TAK MA BYĆ?
-
U mnie cały czas buczy ale jak padnie to będę się martwił, bo już tak buczy z 1,5 roku a samochód jeździ normalnie na benzynie