FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: barilla6 w Kwiecień 05, 2010, 10:51:43 am

Tytuł: błotnik lewy
Wiadomość wysłana przez: barilla6 w Kwiecień 05, 2010, 10:51:43 am
Mam pytanie czy z poloneza błotnik lewy przedni  trudno jest wyjąć bo dziura jest poprostu zardzewiał nigdy to nie było odkręcane bo samochód posiadam z fabryki proszę o opis jak to odkręcić???
Tytuł: błotnik lewy
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Kwiecień 05, 2010, 10:54:12 am
ale chodzi o przedni? Nie tak trudno. 2 sruby sa na slupku (kolo zawiasów drzwi przednich). Reszta jest jak otworzysz maske. Kilka srub na klucz 10. Musisz tez czesciowo zdjac przedni zderzak bo pod nim sie znajduje chyba 1 sruba. A nie wiem czy przy chlapaczu tez nie ma jednej sruby. Musisz popatrzec. (Jak cos zle mowie to mnie poprawcie, mowie jak jest u mnie :D)
Tytuł: błotnik lewy
Wiadomość wysłana przez: matucha w Kwiecień 05, 2010, 11:07:21 am
Zderzaka nie trzeba zdejmować, wystarczy się pod nim położyć :)
Trzeba jeszcze odkręcić  nadkole.
Tytuł: błotnik lewy
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Kwiecień 05, 2010, 11:45:22 am
no moze sie zdazyc ze kilka srub poukrecasz :D ale powinien zejsc latwo. Dodam ze przed zlozeniem, przesmaruj srubki smarem, zeby nie bylo na przyszlosc placzu  :)
Tytuł: błotnik lewy
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Kwiecień 05, 2010, 17:37:51 pm
jedna śrubka jest też na dole za chlapaczem przykręcona do progu, chyba najtrudniejsza do wykręcenia.
Tytuł: błotnik lewy
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Kwiecień 05, 2010, 18:47:02 pm
Nie ma tragedii. Dwie śruby masz na słupku. Jeśli to Plus, to musisz odkręcić dolną osłonę deski lub schowek (zależy która strona). Dostęp od środka, śruba zwykła (chyba na klucz 10). Drugą śrubę masz na słupku od dołu, dostęp z zewnątrz (na imbusa). Żeby wykręcić musisz zobaczyć czy lepiej przy otwartych drzwiach czy przy zamkniętych (ściągałem błotnik, ale nie pamiętam). Kilka śrob masz na fartuchu od góry. Klucz 10-tka. Jedna śroba mocuje pas podreflektorowy z błotnikiem (śruba na klucz 10 chyba). Masz jeszcze boczne mocowanie zderzaka do błotnika (tu nie kojarzę ale dostęp jest łatwy - jak zobaczysz to będziesz już wiedział). Do tego musisz ściągnąć nadkole (dobrze zalej odrdzewiaczem bolce do mocowania nadkola - tu możesz rzeczywiście je ukręcić). Ostatnia śruba mocuje błotnik na dole do progu. Tu może być ciężko.
Chyba tyle. Dla wygody dobrze jest jeszcze popuścić pas podreflektorowy, bo błotnik wchodzi tam na zakładkę i bez odpuszczenia pasa trzeba się trochę nagimnastykować, żeby wyjąć błotnik. Ale robota nie jest trudna jako całość. Przy okazji, mając ściągnięty błotnik, sprawdź w jakim stanie masz dolny zawias drzwi. Jak masz luz, to wymień, bo potem i tak trzeba błotnik ściągnąć. A tak to masz za jednym podejściem.
Tytuł: błotnik lewy
Wiadomość wysłana przez: xprot w Kwiecień 05, 2010, 22:59:24 pm
Cytat: "MichalSW"
Dostęp od środka, śruba zwykła (chyba na klucz 10). Drugą śrubę masz na słupku od dołu, dostęp z zewnątrz (na imbusa).


odwrotnie. na imbus od srodka na 10 od zewnatrz.
Tytuł: błotnik lewy
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Kwiecień 06, 2010, 06:23:58 am
To dziwne, bo ja mam imbus od zewnątrz. Ale pewnie już ktoś coś tam grzebał.
Tytuł: błotnik lewy
Wiadomość wysłana przez: Bossman w Kwiecień 07, 2010, 21:45:38 pm
Ja tam na słupku mam obydwie na imbusa 6 bodajże i z tego co pamiętam to chyba jest błotnik jest złączony ze zderzakiem
Tytuł: błotnik lewy
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Kwiecień 07, 2010, 22:03:15 pm
U mnie od zewnątrz, przy krawędzi drzwi, u dołu była śruba na klucz 10, a wyżej, ta która ma taką luźną blaszkę do regulacji, był imbus. A od środka to już nie pamietam co tam było.