FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: ivan0206 w Kwiecień 13, 2010, 20:27:28 pm
-
Witam.Mam problem ze swoim altkiem.Nie ładuje poprawnie bo po uruchomieniu silnika od napięcia około 13V rośnie aby po 10 sekundach dojść do około 17V i w tych okolicach skacze +- 0,5V.Wszystko dzieje się na wolnych obrotach.Po zapaleniu świateł spada do 13V :/ Furę mam od znajomego i zadzwoniłem do niego zapytać czy u niego też to się robiło.Powiedział że kiedyś odkręcał tą nakrętkę która trzyma kabelki od aku itp i ukręcił kawałek śruby.I żeby zmieścić te kabelki na pozostałość śrubki wykręcił tą "kontrę" która powinna być nakręcona na tą śrubkę żeby śrubka nie wpadała do wewnątrz alternatora :/ Teraz ta śrubka kręci się wokół własnej osi i wpada do środka :/ I powiedział że wtedy coś pogrzebał i problem ustał ale teraz pojawił się ponownie u mnie.Wymieniać cały alternator czy rozbierać? Pozdrawiam
-
Porządne zamocowanie wszelkich połączeń i będzie po sprawie.
-
ivan0206, również możliwe jest to że regulator napięcia mówi do widzenia.
-
Dzisiaj pojawiły się kolejne problemy z prądem :/ Przekręciłem kluczyk a na zegarach NIC - żadne kontrolki nie świecą.Poruszałem kabelkami przy altku i działają.Ale teraz nie świeci mi się kontrolka ładowania po przekręceniu zapłonu.Tamte konektory męskie na nim są jakieś poluzowane więc pewnie ma on sporą przeszłość za sobą.Powiedzcie czy można utrafić porządny alternator w "sklepie z częściami używanymi" i jak to będzie się miało do jego jakości? Czy ludzie oddają fury ze sprawnymi alternatorami?
-
Powiedzcie czy można utrafić porządny alternator w "sklepie z częściami używanymi" i jak to będzie się miało do jego jakości? Czy ludzie oddają fury ze sprawnymi alternatorami?
czasami jest tak że ludziska pozbywają się aut bo nie maja co z nimi zrobić kiedy kupią nowy samochód. Ja od zawsze na szrotach się zaopatruję i z reguły wszystko działa. :wink:
W mojej okolicy można alternator do poldka wziąć za 30-40zł profilaktycznie warto do niego zaglądnąć przed założeniem (wymienić łożyska, sprawdzić szczotki) to groszowe sprawy są, a można trafić naprawdę zdrowy alternator :mrgreen:
-
Za alternator dałem 35 PLN w bardzo dobrym stanie na szrocie nic w nim nie wymieniałem i ani myślałem rozkręcać. Sprawdź też regulator napięcia kosztuje na szrocie chyba 12 PLN elektroniczny
-
Takie skoki napięcia to zapewne regulator napięcia do wymiany i po sprawie...a z tymi używanymi to różnie bywa może śmigać jak nowy ale może się posypać po krótkim czasie...zależy od zasobów finansowych jak ma się kasę to ok 160 zł i ma się nowy alternator
-
ojciec grzebał wczoraj przy autku bo ja siedzę w pracy, przeczyścił styki z tyłu alternatora powymieniał stare konektory.Nastąpiła duża zmiana - nie ładuje ani troszkę! Aku przy wyłączonym silniku ma 12.6 a jak się uruchomi to napięcie jest 12.3 więc domyślam się że samochód odpala jedynie na akumulatorze a alternator wysiadł.Dodatkowo to napięcie teraz jest bardzo stałe nie zmienia się wogóle i to chyba też przemawia na tym że alternator zdechł.Padła też kontrolka ładowania, domyślam się że przez to ogromne napięcie wcześniej (przypomnę prawie 18V).Powiedzcie mi co posprawdzać:styki, masy itp poczyszczone, pasek sprawdzony.I jeszcze pytanie laika - czy regulator napięcia to taki srebrny radiator na dole altka? Pozdr
-
Wyjąć kabelek od wzbudzenia, dotknąć do masy i sprawdzić, czy wtedy się zaświeci kontrolka ładowania. Jeśli tak, to padł regulator, a jeśli nie to padła kontrolka, nie masz wzbudzenia i nie ładuje.
-
a ten kabelek jest przykręcany śrubką razem z kablem akumulatora czy na wsuwce? ;) po przekręceniu kluczyka na zapłon ta kontrolka również się nie pali.
Czy jedna żaróweczka może być odpowiedzialna za całe ładowanie?
-
a ten kabelek jest przykręcany śrubką razem z kablem akumulatora czy na wsuwce? ;)
Na wsuwce i idzie nie do alternatora, tylko do wiązki samochodu.
Czy jedna żaróweczka może być odpowiedzialna za całe ładowanie?
Tak, tylko jedna żaróweczka może być odpowiedzialna za całe ładowanie.
[ Dodano: 15 Kwi 2010 18:04 ]
Dodam, że sprawdzania żarówki dokonujemy właśnie po przekręceniu kluczyka na zapłon.
-
Problem rozwiązany - kupiłem nowy elmotowski regulator napięcia i alternator działa jak nowy :) Mogłem odrazu to wymienić bo to nie droga zabawa a ile nerwów zaoszczędzone. Dzięki ogromne za pomoc.Pozdrawiam