FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: FaZi w Kwiecień 13, 2010, 20:31:47 pm
-
Witam!
Na wstępie prosze moderatorów o nieusuwanie tego tematu. Niestety szukanie czegos interesujacego (o ile takie sie znajdzie) zajeło by mi z tydzien...
A wiec, znalalazlem na zlomie dawce, buda zgnita, silnik (only PB) w porządku (tak mowili goscie). Na placu smigał elegancko. Wszystko spoko. W koncu skonczyla im sie benzyna. Stał 2 dni, i przyjechalem po niego, zaholowalem do mnie. Kupilem 5l benzynki, nalałem. I proba. Jedno, druga trzecia, dupa... Przypomne ze przed skonczeniem sie benzyny palił spoko. Nie kupielm kota w worku, bo tez samochod jest narazie "za darmo". Jak bedzie wszystko ok to sie rozlicze. Zapewniali ze wszystko jest ok.
A wiec sprawdzalem swiece. Oczywiscie klucz połamałem, swiecy nie wykrecilem :/ I pierwsze pytanie:
- jaki jest numer klucza do odkrecenia swiecy? 16?
- jak poprawnie zdejmowac kabel WN ze swiecy. Trzeba ciagnac za kabel, bo inaczej sie nie da :| nie da sie zlapac za to okrągle, gdyz to siedzi głebiej w otworze.
- to po lewej na sciance komory silnika (tam gdzie OHV ma regulator napiecia) to jest ten wylacznik bezwladnosciowy PB? Wtyczka jest na nim odpieta. I taka byla. Moze tak zostać?
- po otwarciu puchy filtra powietrza, ukazało mi sie tam w srodku mokre od oleju (nie tak bardzo) . Czy to swiadczy o zlej kondycji silnika?
Na poczatku iskry nie ma. Nie wiem jakim cudem. Sprawdzalem, nie ma. O dziwo cewka działa.
Co sie moglo stać? Co moge sprawdzic? Prosze o porady.
-
Chyba 15 klucz
Pasuje łapać za to okrągłe podsadzić może czymś albo coś
Musi być tam podpięta wtyczka bo ten włącznik przekazuje prąd do pompy paliwa
Kopułkę przewody WN i świece przepatrz
-
Musi być tam podpięta wtyczka bo ten włącznik przekazuje prąd do pompy paliwa
bez tego pompa działa. slychać ją.
-
To na to wychodzi że te kable są jakoś połączone bo ten włącznik łączy je właśnie
-
Dobra, i tak mi to nie potrzebne. W OHV nie mialem to i tu nie bede mial.
Kopułkę przewody WN i świece przepatrz
pod jakim katem?
Dziwi mnie to ze wczesniej dzialal a teraz dupa :/
-
Czy na kopułce jest prąd miernikiem możesz sprawdzić np A przewody czy ten prąd przewodzą
-
Aha dodam jeszcze jedno. Ze spradzalem cewke pod katek iskry. Ominalem tak jakby rozdzielacz. Kabel od cewki przylazylem do bloku silnika, zeby zobaczyc czy jest iskra. I tez nie ma :|
i jeszcze jedno. Czy skrzynka bezpieczników Roverka (ta kolo kolumny kierownicy) jest identyczna jak od Diesla? Czy rozni sie czyms? Bo mam od Diesla razem z opisem. Bo w roverku nie mam opisanego co jest do czego...
-
skoro niema iskry na cewce to musisz szukac gdzieś wcześniej. sprawdz czy podłączony jest czujnik położenia wału. może jakimś cudem się odłączył. przy wymianie skrzyni u kolegi pawlack przecieliśmy kabel od CPW. i tez nie było iskry na cewce.
-
sprawdz czy podłączony jest czujnik położenia wału
ok, tylko powiedz mi gdzie jest on usytuowany :) bo nie znam JESZCZE tego silnika :)
przecieliśmy kabel od CPW
cpwk? I co to w ogole jest? :D bo czytalem o tym, kazdy pisal a nie wiem. To jest ten czujnik polozenia wału?
-
tak. CPW to w skrócie czujnik położenia wału korbowego. jest on usytuowany z tyłu silnika z prawej strony. tzn od strony kolektora ssącego. bierze on sygnał z koła zamachowego. powinno z niego wychodzic 2 kabelki w jednej izolacji. czujnik jest przykrecony na jedna lub 2 małe śrubki. nie pamiętam teraz. napewno łatwo go znajdziesz. :)
-
est on usytuowany z tyłu silnika z prawej strony. tzn od strony kolektora ssącego
chyba wydechowego? :) skoro z prawej to wydechowy :) czy na odwrót?
I dokad te kabelki od cpw idą? :) da sie jakos sprawdzic sprawnosc tego cpw?
-
ssącego. od strony pasażera jak kto woli. ogólnie to się łączy z wiązka silnika. jeżeli chodzi o sprawdzenie czujnika to najlepiej użyc do tego miernika uniwersalnego i sprawdzic jego rezystancje miedzy stykami wtyku do komputera. rezystancja powinna wynosic 1,476 ohma miedzy stykami 31 i 32.
-
no, odpaliłem!! :)
nie wiem jakim cudem. Wtyczka od tego wylacznika bezwladnosciowego byla wylaczona caly czas. i oni na tym zlomie odpalali tak. A ja juz nie moglem :/ przepatrzylem wszyyyystkie kable, i w koncu zwarłem "na ryja" ta wtyczke z tego wylacznika. A momencie zapalił :D Dodam ze pompa paliwa jest tam zrobiona osobno. Plus ze stacyjki i juz. Bez podpiecia tego bezwladnosciowego...
Ale, pali mi na 3 gary. Trzyma obroty ale chodzi jak traktor. Czasem sie na chwileczke wlaczy ten 4 gar i wylacza. Podejrzewam swiece. Musze je przepatrzeć.
-
Sprawdź wtyczki od wtryskiwaczy
-
Maxiu#1935, ok sprawdze :) jutro wszystko po kolei na spokojnie sprawdze. Ale jestem zadowolony ze w koncu zagadał :)
i na ktoryms zaworze czy czymś, slychac wyrazne stukanie. I wlasnie ktos tutaj opisywal takie cos, ze puka, a przy hamowaniu silnikiiem nie puka. Mam identycznie. Czy to ta słynna szklanka?