FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: punisher w Kwiecień 14, 2010, 17:00:11 pm
-
Cześć. Od początku jak mam auto wiatak nagrzewnicy chodzi tylko na 2 drugim (najszybszym) biegu. Przełącznik ma wiadomo trzy pozycje a u mnie: zero OFF(nie działa wiatrak), jeden (tutaj działa 2 bieg szybki a powinien być wolny) i dwa (tutaj nie działa nic). Rozkręciłem przełącznik, przeczyściłem blaszki - nic nie dało możliwe że wytarte. Ale do przełacznika wchodzą trzy kabelki: czerwony, niebieski i niebiesko-czarny. Biorę miernik i tak:
Na niebiesko-czarnym i niebieskim jest 12V więc pewno zasuwa tutaj szybki bieg
Na czerwonym i niebieskim - nie ma prądu
Na niebiesko-czarnym i czerwonym - nie ma prądu
Czy tak ma być z kablami? Poprzedni właściciel nabroił na kablach?
Teraz przełącznik: od góry:
pierwszy pin z drugim: przycisk OFF - nic się nie dzieje więc w porządku
pierwszy pin z drugim : przycisk 1 - płynie prąd więc pozycja ON
pierwszy pin z trzecim: przycisk 2 - nie płynie prąd OFF - czyli to podejrzane
Czy przycisk też jest walnięty?
-
Weź ten przewód na którym jest +, zewrzyj go z jednym z tamtych przewodów, a potem z drugim, ja będzie działać tylko szybki bieg tzn., że silnik uwalony.
-
Jakkolwiek bym kable nie złączył to albo bieg drugi szybki działa albo nic nie działa
-
ja będzie działać tylko szybki bieg tzn., że silnik uwalony.
-
Wstaw włącznik- potencjometr od mr93 i będziesz miał wolniejsze biegi.
-
Potencjometr nie zadziała próbowałem pod deską kable rozłonczone to najprawdopodobniej przyczyna u mnie tak było........... :lol:
-
skoro działa tylko szybki bieg, a wolny nie (który przy potencjometrze nie jest potrzebny) to potencjometr jak najbardziej zadziała.
-
u mnie jak tak podłonczyłem to i tak nic się nie zmieniło nawiew działał na najwyższym biegu silniczek nie jest przystosowany............
-
u mnie jak tak podłonczyłem to i tak nic się nie zmieniło nawiew działał na najwyższym biegu silniczek nie jest przystosowany............
bo żeś masy silnika nie podpiął pod włącznik/potencjometr.
-
Podpiełem.....
-
może potencjometr był zepsuty - ten silniczek bez problemów działa z potencjometrem - identycznie jak od mr93 - miałem to i to.
-
Chłopaki jak nazywa się ten potencjometr od MR93 i w jakim miejscu auta jest zlokalizowany. Pewno będę musiał gościowi tłumaczyć na złomie skąd ma wyciągnąć. Występuje to tylko w MR93 czy też w caro plusach?
-
"Potencjometr" to prostu wyłącznik wentylatora bezstopniowy albo wielostopniowy. Łatwo go znaleźć bo klawisz jest taki sam, ale całość ma z 7 cm głębokości. Występuje wyłącznie w Polonezach Caro od MR 93 począwszy. W Plusach jest co innego.
-
Koledzy: Na allegro znalazłem taki regulator: http://allegro.pl/item982097950_polonez_atu_1_6_regulator_regulacja_nawiewu.html ale dziwne bo z modelu Atu poza tym używka kosztuje 40 PLN! regulator "sztywny"
Znalazłem też http://allegro.pl/item1002134249_polonez_regulator_plynny_nawieu_oraz_inne.html za 25PLN ale ten regulato jest "płynny". Więc który mam kupić na autozłomie bo oba mają duże tyłki i pewno z 7cm jak nic
-
Sorki za wprowadzenie niechcący w błąd. :oops: Pisząc Caro miałem na myśli oczywiście Polonezy z lat 93-97 czyli szerokie Caro i Atu przed Plusem. Dla mnie Polonez tak bardzo jednoznacznie kojarzy się z hatchbackiem, że zapominam o istnieniu Atu. :mrgreen: Czyli reasumując - obydwa z Allegro są ok.
-
OK, wybiorę się na szrot i zobaczę co jest. Dzięki za poradę.
A zastanawia mnie dlaczego taki głupi przełącznik kosztuje aż 25 lub 40 PLN skoro w nim pewno jest odpowiedni opornik lub coś podobnego co tylko obniża napięcie w instalacji. Tym bardziej że nie mam pewności czy to u mnie będzie działać bo na kablach płynie prąd taki jak podałem wcześniej.
-
Nie to nie jest opornik. Wewnątrz jest elektronika z tranzystorem mocy w roli elementu wykonawczego. Owa elektronika jest sterowana albo 4 - położeniowym przełącznikiem, albo potencjometrem. Polecam to drugie.