FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: punisher w Kwiecień 14, 2010, 18:18:39 pm
-
Najprawdopodobnie poprzedni właściciel wykręcił/zgubił specjalnie/niespecjalnie śrubę bypas w parowniku (instalacja LOVATO) odpowiadającą za wolne obroty. Instalację mam przykręconą na ekonomię sam regulowałem i już kiedyś zauważyłem że coś mi się nie zgadza a potem skumałem że jej nie ma. Motor na zimnym sinliku i potrafi mi zgasnąć na pierwszym skrzyżowaniu jak nie przypilnuję. Chętnie bym wykorzystał tą śrubkę do biegu jałowego do regulacji. Została po niej dziura (aby powiększyć kliknij raz, potem na większym zdjęciu znów jeszcze raz)
(http://img688.imageshack.us/img688/9851/img0055qp.th.jpg) (http://img688.imageshack.us/i/img0055qp.jpg/)
Czy ktoś mi powie co powinno być w miejscu tej dziury? Sprężynka potem śruba? Jaki aktualnie parownik ma status tej śruby? (brak czyli wykrecona do góry na maksa - czyli obejście rozszerzone na maks)? Gdzie takie coś dokupić?
-
wydostaje się tamtędy gaz . A śruba się zgubiła pod wpływem ciśnienia , po prostu ją wystrzeliło . jutro mogę ci zrobić foto jak ma wyglądać taka śruba .
-
OK, chętnie kolego obejrzę Twoje zdjęcia tej śruby to duża pomoc dla mnie, dzięki. Spróbuję dorobić a może gdzieś kupię? rozumiem że tam też jest jakaś sprężynka oprócz śruby? Prosty gwint który wkręca i wykreca ją?
-
i gdzie sobie ta srubke wkrecisz ?
to jest wersja bez baypasu i tyle
-
wersja bez baypasu? To powiększ zdjęcie i zobacz coś czarnego jest w środku.
Produkowali wersje bez baypasu? Jakoś nie chce mi się uwierzyć bo widziałem sporo parowniów i żaden nie był taki. Instalcja to Lovtec
-
JA widzialem wicej parownikow Lovato i tylko 2 szt mialy baypas ,
sam uzywam dwoch Lovato pneumatic (jeden przerobiony na elektronic :P ) i oba bez bajpasow ,
to czarne w srodku to brud - jezeli mialbys tam otowor po srubce to przy sprzyjajacyhc warunkach mialbys ladne ognie na masce - ale nie jakies malowane badziewie ,a piekne prawdziwe :mrgreen:
-
KGB: OK, no to widocznie tak jest jak mówisz i masz rację. Szkoda tylko że to wersja bez baypasa bo przydałaby się dodatkowa regulacja biegu jałowego bo czasem mam z tym problem i auto gaśnie a jak podkręcę go na czułości błony to więcej spala.
-
to mu podnies obroty srubka od przepustnicy ,
baypas wcale nie jest takim dobrym rozwiazaniem
-
moge zapytac co konkretnei robi i zaco odpowiada ten bypass i jak t odziala..?
-
puszcza gaz bokiem ,
czyli na wolnych obrotach moza puscic pewna mala dawke gazu ,jezeli ma sie problem z wyregulowaniem wolnych obrotow membrana (w sensie ma sie za uboga mieszanke)
-
puszcza gaz bokiem
dzięki temu można uzyskać niezłą kulturę pracy na wolnych obrotach i rozsądne spalanie .
Z moich obserwacji wynika że bardzo jest przydatny w silnikach ok 2.0 l mniejsze niż 1.3 go nie potrzebują .
-
Ja uważam że bypas by mi się baardzo przydał i osobiście chciałbym go bardzo mieć, bo z wolnymi obrotami jest kiepsko na zimnym silniku . Wiem że mogę podkręcić śrubę membrany ale wtedy spalanie rośnie
-
Z tego co widać na zdjęciu jest to reduktor podciśnieniowy. Lovato podciśnieniowe nie miały baypasu, za to elektroniki tak.
-
Rozumiem