FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: punisher w Kwiecień 16, 2010, 14:21:20 pm
-
Mam pewno głupie pytanie ale dlaczego cały filtr powietrza z górą telepocze się na wszystkie strony przy obrotach silnika ok. 500 mph? Buda nawet się nie telepocze ale góra silnika owszem. Czy to normalne i czy w jakiś sposób uszkadza poduszki silnika? Podkręcenie obrotów na membranie gazowej do ok. 800-100 mph oczywiście usuwa tą przypadłość.
Kiedyś jak jeździłem Mercedesem W123 to tam chyba poduszka od silnika była uszkodzona bo chodziła cała buda i człowiekiem trząsło na każdym skrzyżowaniu, a to już było bardzo nieprzyjemne.
-
jak masz tak niskie obroty to nic dziwnego, podkręć na 800-850.
i nie mph, tylko rpm jak już, a najlepiej obr/min. :P
-
obudowa filtra stoi na grubej gumowej uczczelce, sprawdź czy nakrętki mocujące obudowę się nie poluzowały- powinny być z wkładką plastykową zabezpieczającą przed samoistnym odkręcaniem. na tych szpilkach powinny być rurki- dystane, jak ich nie ma to kręcisz, kręcisz a oporu brak- nagle sru i szpilka wyszła z gwintu.
-
Sprawdzilem obudowę filtra i uszczelki są OK i szpilki dobrze siedzą w gwintach, to wychodzi na to że wina zbyt niskich obrotów.
[ Dodano: 15 Maj 2010 23:24 ]
Update: Wystarczyło wyregulować zawory na 0.15mm i 0.20 mm i skończył się problem z trzęsącym się silnikiem przy niskich obrotach. Obecnie na zimnym silniku mam ustawione 500 obr/min i nic nie trzęsie, po zagrzaniu i długiej jeździe silnik ma 1000 obr/min. No i oczywiście spalanie spadło w doł.