FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: franca w Kwiecień 21, 2010, 22:36:39 pm
-
Witam. Mam taki problem. Posiadam instalację LPG (chyba II gen.) z parownikiem Stefanelli. Samochód aktualnie spala przy delikatnej jeździe 17,5L LPG /100km. Chciałem więc spróbować wyregulować ten reduktor i zobaczyć co będzie ze spalaniem. I tu pojawił się problem. Na większości parowników są dwie albo trzy śrubki a u mnie jest jedna. Taka mosiężna śrubka ze sprężynką. Przy kręceniu ją jest mniej wiecej tak. Dokręcając auto schodzi z obrotów. Odkręcając wchodzi na coraz wyższe do pewnego momentu a potem przy dalszym wykręcaniu znowu zaczyna schodzić. I tu moje pytania. Co reguluję tą śrubką? I czemu jest tylko jedna?
-
Masz śrubę na wężu gazowym czy krokowca ?
-
Krokowca.
-
Wywal. Wsadź śrubę.
-
nie chce mi sie szukac - wklej zdjecia parownika z obu stron i ewentualne zdjecia tych srub
-
Oto zdjęcia:
(http://img205.imageshack.us/img205/9268/50090509.jpg)
(http://img443.imageshack.us/img443/5536/44713999.jpg)
(http://img443.imageshack.us/img443/585/11861325.jpg)
(http://img19.imageshack.us/img19/2886/31930436.jpg)
-
o rzesz w morde - jeszcze tego modelu nie widzialem ,
dobrze ,ze jest jedna śrubka ,bo nie bylo by wiadomo co krecic ,
sila rzeczy wychodzi ,ze ta sruba jest od napiecia membrany - szkoda ,ze jest pod katem prostym,
zeby zubozyc mieszanke ,to musisz ta srubke wkrecic
-
Jak wkręciłem ta śrubę tak żeby nie gasł to i tak było spalanie ok 18L... Nie wiem co zrobić. Jutro wyciągnę parownik i rozkręcę. Zobaczę co i jak w środku i jak tam membrany. Uważacie że było by sensownie założyć zwykły register zamiast krokowca? I czy tą śrubką na 100% reguluje membranę?
-
jaki masz komputer gazowy ?
moze parownik juz zdechniety i dlatego tyle pali - bez rozkrecenia parownika sie nie obedzie ,musisz sprawdzic w jakim stanie sa membrany
-
Sterownik mam: STEFANELLI CITY TELGAS 5000
(http://img443.imageshack.us/img443/4246/hpim7839.jpg)
Najchętniej to bym go podmienił na taki z którym mogę się połączyć jakimś prostym interfejsem do lapka. Bo tu nie raczej będzie to ciężkie bo w internecie nic o tym nie moge znaleźć.
-
no wlasnie ciezko z takimi ,
napisz lub cyknij jaka masz centralke (przycisk) w kabinie ,
wtedy bede wiedzial czym to mozna zastapic ,
a w miedzy czasie zobacze czy nie mam programu do tego sterownika - tylko musze lapka odpalic ,
jak bede mial to ci podesle
-
Rozebrałem reduktor. Membrany w stanie prawie nienaruszonym. Jak by miały z 5 tyś przejechane. Co do centralki to mam taką zwykłą z przełącznikiem benzyna-gaz. Mam spróbować z tą śrubą zamiast krokowego? Nie będzie sterownik od gazu szaleć?
-
mozesz probowac z registerem ,ale docelowo i tak trzeba by bylo uruchomic komputer ,
sonde lambda masz sprawna ?
-
Lambda raczej sprawna. Przy podpięciu pod kompa oscyluje między 0-1V
-
to w porzadku ,jutro bede wiedzial ,czy mam ten program do stefanelli
update :
niestety nie mam zadnego programu do Stefanelli ,sam sie zdziwilem ,bo mam do roznych wynalazkow ,a do tej firmy nic
-
To mam zmienić elektornike? Jeśli tak to na jaką?
-
zawsze mozesz podjechac do gazownikow i oni powinni miec program ,tylko kwestia tego ile za to zaplacisz ,
nie wiem czy ten twoj sterownik ma emulator wtryskiwacza ,
przelacznik masz reczny ,z wybranymi pozycjami ,wiec najtaniej byloby zmienic na Stag XL ,
jezeli ma byc emulator wtryskiwacza to Stag 100 ,choc emulator w abimexie mozna sobie zrobic z przekaznika za 3pln ,
a opcja najtansza wogole to zdjac krokowca i zalozyc register ,czyli zrobic I gen ,
po ustawieniu zawsze mozna obserwowac jak zachowuje sie krokowiec i porownac jego otwarcie z przeswitem registra - jakby sie zgadzalo to mozna spowrotem zalozyc krokowca ,tylko czy jest sens robic na sile takie ruchy ,skoro moga niewiele wniesc (cos na wzor dzialania miniLambdy ,albo staga 2L - czyli porazka)