FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: punisher w Kwiecień 25, 2010, 10:29:57 am
-
Zastanawiam się nad teoretycznymi elementami gry drogowej hypermiling i stąd pytam jak sprawdzić jakie maksymalne ciśnienie przewidują producenci dla opon 180/75/13? Nie mam napisane na oponie Goodritch a nie mogę tego znaleść.
W PRL były rozgrywane zawody hypermiling polskimi autami z zmodyfikowanymi silnikami i karoserią, czy ktoś wie o tej polskiej niebezpiecznej i destrukcyjnej zabawie dla facetów z jajami?
-
Nie wiem jakie jest maksymalne ale 3,2 bez problemu Ci wyjedzie tylko będziesz mocno odczuwał wyboje i dziury.
-
dla takich opon dałbym maksymalnie 2.2
3.2 to se w głowę napompuj i sprawdź co się stanie :!: nie wolno mocno kół pompować.
BTW to że na manometrze masz 2,2 bara, to weź pod uwagę że przy obciążeniu ładunkiem i pasażerami oraz przy każdym "dobiciu" zawiasu ciśnienie robi się chwilowo wyższe, stąd ta tolerancja do 3,2 :!:
-
....
-
W jakiej instrukcji?
Instrukcja obsługi wydana przez FSO, dodawana do każdego nowo zakupionego samochodu:
ciśnienie w ogumieniu:
przód:
-165r13 -1,8bar
-185/70r13 -1,7bar
tył:
165r13 i 185/70r13 -2,0bar
Osobiście uważam, że wyżej wymienione wartości można podnieśc o 0,2bar, ale nie o 1 !
opona musi się troche uginać inaczej nie zużywa się równomiernie i przyczepnośc również jest gorsza.
wytrzymałośc jej również jest słabsza.
Takie duże ciśnienie powoduje również, szybsze, niepotrzebne zużywanie się elementów zawieszenia.
-
do 3,5 wytrzymywaly i tak nabijalem je do zabawy. jednak auto wtedy latwo podbic na nierownosciach i mocno zmniejsza sie przyczepnosc a komfort istniec przestaje. no ale zaczyna istniec prowadzenie, max cisnieniem przy ktorym daje sie niezle jezdzic to 2,6
165r13 strzelila mi przy 3,5 gdy zagotowaly sie hample. widocznie temp+cisnienie bylo mieszanka mordercza. pekla przez caly bok
-
ja zawsze walę 2.0 w Poldku, przy 1.7 - 1.8 miałem wrażenie że guma wygląda jakbym złapał kapcia (opony zimowe 165, letnie 195/55/15 daję 2.1) jako ciekawostka podam że w drugim aucie (Corolla) jest zamieszczona informacja w instrukcji, by w sytuacjach gdy stała prędkość będzie wynosiła ponad 175km/h podnieść ciśnienie do 2.5