FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: jacek37 w Kwiecień 26, 2010, 13:57:50 pm

Tytuł: jak sprawdzić cewkę i sonde
Wiadomość wysłana przez: jacek37 w Kwiecień 26, 2010, 13:57:50 pm
witam
mam problem z polonezem atu 1.6 GLI wtrysk abimex. Gdy chce rano zapalić to muszę przekrećić stacyjkę aż zapalą się kontrolki i poczekąć 2 min, bo inaczej jak od razu po zadziałaniu pompy paliwa próbuję zapalić to dziwnie się zachowuję lekko strzela, zachowuję się jakby chciał złapać a nie może?
Zauważyłem równięż dziwne dzwonienie przy prędkości 50-70 km/h. czym to dzwonienie może być spowodowane może ktoś wie? ja podejrzewałem ze zapłon ale jak się go ustawia w abimexie.
Dlatego chciałbym sprawdzić rezystencje cewek i sonde również. mam przyrzad mierniczy
wytłumaczcie mi bo mam bardzo małe pojęcie o tym
czy to dzwonienie może być spowodowane złym czujnikiem wału obrotowego

[ Dodano: 26 Kwi 2010 14:01 ]
I jeszcze jedno
Gdy rano załapie i gdy ruszam to polonez nie może rozpędzić dusi przy dodawaniu gazu
 do przęłączenia na gaz na gazie normalnie trochę potrzyma na wysokich obrotach i działa jak należy
Tytuł: jak sprawdzić cewkę i sonde
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 28, 2010, 13:34:35 pm
a jak chodzi na benynie po nagrzaniu ?
dwonienie sam musisz okreslic skad dochodzi ,ale to nie bedzie czyjnik polozenia walu ,
mozejakas blacha sie trzesie ,np. osolona termiczna kolektora wydechowego ,albo blacha oslaniajaca rozrusznik od ciepla kolektora

niestety w ksiazce nie ma danych dotyczacych rezystancji uzwojen cewek ,
ale cewka nie ma za bardzo mozliwosci degradacji uzwojen - albo jest przejscie ,albo uzwojenie sie przepalilo ,
ozywisciemoga sie przytopic i polaczyc pare uzwojen,ale niestety musisz to sprawdzic porownujac ze soba obie cewki ,bo danych brak,
za to modul zaplonowy ma spore mozliwosci ulegania roznym usterkom ,
sprobuj odrazu przelaczac na gaz po odpaleniu ,albo i odpalic na gazie - obserwuj jak sie zachowuje silnik ,
mozliwe ,ze nie masz problemu z zaplonem ,ale z zasilaniem benzynowym
Tytuł: jak sprawdzić cewkę i sonde
Wiadomość wysłana przez: jacek37 w Kwiecień 29, 2010, 15:13:23 pm
Jak się przęłaczy na gaz od razu po zapaleniu to jest ok. nic się nie dusi jedzie
To co może być z tą benzyną
Patrzyłem to benzynka leci w trakcie chodzenia silnika nie ma przerw
Zmieniałem ostatnio filtr paliwa czyściłem wtrysk
wszystko ok.
Tytuł: jak sprawdzić cewkę i sonde
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 29, 2010, 16:43:05 pm
padajaca pompa paliwa ,zaciety regulator cisnienia (taka kopulka przy wtryskiwaczu)