FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: xmaniekx w Kwiecień 27, 2010, 00:31:18 am

Tytuł: Pompa hamulcowa DF
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Kwiecień 27, 2010, 00:31:18 am
Witam,
Mam garść pytań związanych z tą pompką, bo sam takiej nie posiadam na stanie, a mam do zrobienia projekt z materiałoznawstwa - zaprojektować tłoczysko pompy.
Potrzebuję danych na jej temat, tzn.:
- do jakiej temperatury nagrzewać się może płyn w układzie?
- jakie maksymalne ciśnienia panują w układzie?
- jaka jest średnica tłoka i jaka jest średnica tłoczyska w takiej pompie?
Dane nie muszą być dokładne, ale przydałoby się, gdyby miały jakiś sens i przełożenie praktyczne.
Jeśli ktoś (może któryś z kolegów mechaników) mógłby zasugerować, co jeszcze brać pod uwagę przy dobieraniu materiału na taki element, to będę wdzięczny za sugestie.
zdr
Tytuł: Pompa hamulcowa DF
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 28, 2010, 00:11:53 am
plyn DOT4 ma temp. wrzenia cos w okolicy ~250C ,wiec mozesz przyjac 300C,
cis. to nie wiem ,przewody wygladaja na takie ,ktore spokojnie zniosa 10bar ,mozesz przyjac wiecej ,przeciez nie zgniecie go ,
srednica w pompie bendixa to akurat 19mm ,ale rozne pompy maja rozne srednice ,
tak sie przyjelo ,ze sa to srednice w mierze calowej ,czyli dokladnie 19.05 mm  = 3/4 cala

wypadaloby ,zeby material byl w jakims stopniu odporny na oddzialywanie materialow żrących ,bo taki standardowy plyn R3 to przyjemny nie jest ,
oczywiscie material musi byc tez odpowiednio twardy powierzchniowo ,moze przez hartowanie ,moze nie (stale stopowe) - cos wymyslisz
Tytuł: Pompa hamulcowa DF
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Kwiecień 28, 2010, 00:17:02 am
Cytat: "KGB"
plyn DOT4 ma temp. wrzenia cos w okolicy ~250C ,wiec mozesz przyjac 300C,
ok, ale to jest temperatura w zacisku przy dłuższym hamowaniu, a nie w pompie.
Tytuł: Pompa hamulcowa DF
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 28, 2010, 00:21:39 am
Cytat: "maciejowski"
Cytat: "KGB"
plyn DOT4 ma temp. wrzenia cos w okolicy ~250C ,wiec mozesz przyjac 300C,
ok, ale to jest temperatura w zacisku przy dłuższym hamowaniu, a nie w pompie.

zgadza sie ,jednak tu chodzi raczej o rzad wielkosci ,
material i tak bedzie taki sam ,czy to bedzie 150C czy 300C ,ale skoro takie sa parametry plynu to tak mozna zalozyc ,
dopiero wykonanie elementu bedzie zalezalo od tego jaki jest faktyczny rozklad temperatur
Tytuł: Pompa hamulcowa DF
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Kwiecień 28, 2010, 00:45:01 am
tłoki pompy wykonane są z aluminium lub duraluminium. mam przed sobą rozebraną pompę polonezowską. ciśnienie w układzie może osiągnąć ponad 100 kG/cm2. (ponad 100 bar)
Tytuł: Pompa hamulcowa DF
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 29, 2010, 21:01:14 pm
100bar - nie sadzilem ,ze az tak duzo ,
nigdzie takich danych nie ma ,a czasami przydalyby sie
Tytuł: Pompa hamulcowa DF
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Kwiecień 29, 2010, 21:39:28 pm
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=243