FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: manieko58 w Maj 02, 2010, 17:02:30 pm

Tytuł: Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
Wiadomość wysłana przez: manieko58 w Maj 02, 2010, 17:02:30 pm
Witam czy ktoś z was zmieniał w poldoroverze zapłon kopułkowy na bezkopułkowy.Mój poldorover jest to 1.6 16v ale pracuje na kompie od 1.4.Prosze o jakieś wskazówki czy w wiązce od kompa jest możliwośc sterowania cewki elektronicznej z bezpośrednim wyjściem na 4 świece np takiej jaką ma poldek 1.6 na jednopunktowym wtrysku BOSCHA(akurat takową posiadam)?
Tytuł: Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
Wiadomość wysłana przez: manieko58 w Maj 09, 2010, 12:38:35 pm
Przeszkadzac to aż tak nie przeszkadza ale dostęp do jej wymontowania jest troche utrudniony a tak wogule ładniej by to wyglądało pod maską bardziej nowocześnie niż zapłon kopułkowy. Na razie to tylko spekulacje ale dzięki za podpowiedź co wykorzystac do przeróbki, musze zakupic książke na temat Roverów i wtedy zobaczymy. :)
Tytuł: Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Maj 09, 2010, 14:10:15 pm
Cytat: "manieko58"
Na razie to tylko spekulacje ale dzięki za podpowiedź co wykorzystac do przeróbki, musze zakupic książke na temat Roverów i wtedy zobaczymy.


zajrzyj tutaj :arrow: http://forum.roverki.eu/index.php
Tytuł: Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
Wiadomość wysłana przez: romoo w Maj 09, 2010, 17:35:20 pm
Zapłon  kopółkowy jest kilka razy lepszy niż bezkopółkowy z dzieloną cewką.

Jedynie pojedyncza cewka na każdy cylinder to jest  postęp.

Np  silnik bmw v8  - 8 cewek, laguna 4 cewki, volvo  4 cewki.
Nowe ople  4 cewki. itd.
Tytuł: Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Maj 09, 2010, 18:42:41 pm
Cytat: "romoo"
Zapłon kopółkowy jest kilka razy lepszy niż bezkopółkowy z dzieloną cewką.


Rozwiń swoją myśl , ja tam plusów zapłonu kopułkowego to nie za bardzo widzę .
Tytuł: Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
Wiadomość wysłana przez: romoo w Maj 09, 2010, 19:27:09 pm
Cewka podwójna to oszczędności producentów.

Niespalona mieszanka dostaje iskrę  w suwie wydechu  i wali jak z armaty zwłąszcza przy LPG.
Tytuł: Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Maj 09, 2010, 21:10:51 pm
ale przy rozdzielaczu masz słabszą iskrę.
Tytuł: Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
Wiadomość wysłana przez: romoo w Maj 09, 2010, 21:15:27 pm
Wprost przeciwnie,  faza pojemnościowa wyładowania jest tworzona w  podwójnej przerwie.
Tytuł: Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
Wiadomość wysłana przez: manieko58 w Maj 14, 2010, 21:33:40 pm
ciekawa stronka jimo#1921 musze troche czasu znaleźć to poczytam. A co do iskry na bezkopułkopułkowym jest mocniejsza, na kopułce traci na przeskoku z czasem styki śniedzieją a to już strata wyładowania. Ja nie zauwarzyłem zeby jakieś autko na cewce podwójnej strzelało na gazie , jak masz dobre przewody i świece to nic się nie dzieje.

[ Dodano: 03 Paź 2010 13:25 ]
Na komputerze od zwykłego 1.4 bedzie mi pracowac cewka bezrozdzielaczowa ,czy komputer ma wyjście na sterowanie takiej cewki jak ktoś coś na ten temat wie to prosze o rade bo myśle nad zmianą tego zaplonu