FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: punisher w Maj 02, 2010, 21:50:20 pm
-
Witam. Chciałem zamienić niedziałający stary regulator/włącznik wiatrak nagrzewnicy. Mam stary 3 pinowy (bieg 0, 1 i 2), kupiłem nowy 4 pinowy APE 10-12V (bieg 0, 1, 2, 3 i 4) mający podświetlenie diodowe w przycisku. Jak podłączyć kabelki: czerwony, niebieski i niebieski- czarny?
Podłączyłem przewody w nowym 4 pinowym tak jak w poprzednim starym włączyniku 3 pinowym i od góry dałem kabelek: czerwony, niżej niebieski i niebiesko-czarny. Wiatrak ruszył z kopyta i z regulatora posypała się iskra i zaśmierdziało plastikiem więc momentalnie go odciąłem od prądu. Rozebrałem obudowę nowego przełącznika i widzę że pękła lekko obudowa małego czarnego walcowatego elementu elekronicznego i być może leciutko poszerzył się kondensator bo jego plastikowa koszulka przerwała się. Dlaczego są 4 piny a w starym są 3?
-
bo tutaj jest sterowanie tranzystorem mocy .
układ potrzebuje plusa po stacyjce , masy , plusa silnika wentylatora, minusa wentylatora .
w twoim układzie trzeba odszukać przewód od silnika czarny który idzie pod śrubę mocująca nagrzewnicę do góry ściany grodziowej odkręcić go w to miejsce dać nowy przewód do przełącznika , przewód odkręcony doprowadzić również do wyłącznika i wybrać jeden z przewodów idących z silnika (od szybszych obrotów) z tego co pamiętam koloru czerwonego .
-
punisher, usmażyłeś regulator.... :evil:
i może jeszcze powiesz, że nie było naklejki na obudowie, albo z tyłu tam gdzie wystają piny "krótkiej instrukcji" jak to podłączyć....
Tematów jak podłączyć reg. obr w miejsce seryjnego włącznika 3 pozycjowego, było już chyba ze 3 jak nie lepiej....
-
Maxiu: pewno że nie było naklejki na obudowie ani z tyłu gdzie wystają piny krótkiej instrukcji. Nic a nic. Został wymontowany z Caro Trucka i tam nie ma opisu to nie nowy z gwarancją, pudełkiem i dowodem zakupu!!!!
diodalodz: OK dzięki za podpowiedź, myślisz że regulator jest już spalony?
-
hm prawdopodobnie odpaliłeś diodę gaszącą która chroni tranzystor . zrób zdjęcie wnętrza , ja rozbiorę swój regulator i jak masz choć trochę kultury technicznej to go naprawimy .
-
diodaloz: Wlasnie zostawilem regulator do sprawdzenia u kolegi. Umówmy się tak, że jak nie ruszę tematu z kolegą to skontaktuje się na priv. z Tobą i prześlę zdjęcia i zapytam o opinię. Dzięki
-
hej dawajcie opis na forum jak to naprawicie, sam mam kilka spalonych w większym lub mniejszym stopniu i chętnie je naprawie tanim kosztem ;)
-
zazwyczaj to się pali połączenie między S- a płytką w APE 10 . Odpalenie diody to niestandardowa usterka . Na inne choroby cierpi przełącznik firmy hybryd :)
Opis jak podłączyć na na plastiku z tyłu przełącznika
symbole są bardzo małe .
S+ plus silnika
+ zasialanie
- masa
S- masa silnika .
-
we włączniku hybryd może się przepalic taka mała spiralka w środku. przynajmiej tak było w moim przypadku.