FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Marc18 w Maj 03, 2010, 10:15:57 am
-
Witam jestem tutaj nowy i proszę o wyrozumiałość..
Od nie dawna zaczęły mi szybko migać kierunki, natomiast awaryjne działają normalnie. Posprawdzałem żarówki i wszystko jest dobrze..
Jakieś sugestie co do przyczyny?
-
Jak masz mozliwosc to podmien sobie urzadzenie mikroprocesorowe to ten niebieski duzy "przekaznik" w skrzynce z bezpiecznikami, on jest odpowiedzialny za kierunki awaryjne wycieraczki grzanie tylnej szyby
-
Wiem gdzie to leży, ale zbyt skomplikowane da mnie i nie mam drugiego... Jeszcze mogę coś popsuć..
A ile taki układ kosztuje?
-
Marc18 widzę ,że jesteś z Lublina , jak wpadniesz na spot do nas 09 maja to Ci mogę dać na podmiankę urządzenie , będzie najszybciej .
-
W zasadzie to polonez nie jest mój.. A jest jeszcze inna hipoteza dotycząca przyczyny tej usterki? Jak można inaczej sprawdzić czy rzeczywiście ten układ padł ?
-
Masz hak może? Parę razy się spotkałem z takim czymś że przy włączonej instalacji do haka kierunki szybciej migają bo większe napięcie wtedy idzie czy jakoś tak
-
Na szrotach urządzenie mikroprocesorowe można kupić już od 20zł.
Ja mam podobny problem tylko u mnie kierunki migają czasami szybciej, czasami normalnie :?
Sprawdziłem wszystkie żarówki, włożyłem inne urządzenie mikroprocesorowe, przeczyściłem wszystkie kostki i dalej jest to samo. Nie mam haka. Jaka jeszcze może być przyczyna :?:
-
Kolejne złe urządzenie, albo spadek napięcia je zasilającego.
-
Problem rozwiązany, jeśli komuś to też pomoże to wyłączcie przycisk od świateł od przyczepki bo mi to pomogło.(http://www.fsoptk.pl/forum2/templates/fsoptk/images/ranks/icon/icon5.gif)
A teraz pytanie: to wynikało z usterki, czy tak już jest w polonezach?????
-
Wydaje mi się że tak jest i w innych autach tak samo by się działo
-
W autach masz na myśli polonezach? Czy w innych markach też tak miga po naciśnięciu przycisku?
-
W innych że w innych markach Bo coś podobnego się robi jakby żarówka była przepalona przycisk włącza dodatkowy obwód a jak nie masz podpiętej przyczepki nie ma co tego prądu odbierać
-
Witam, gdzie jest ten wyłącznik od świateł przyczepki, bo mi też migacze szaleją ( po wciśnięciu stopu )
-
W innych że w innych markach Bo coś podobnego się robi jakby żarówka była przepalona przycisk włącza dodatkowy obwód a jak nie masz podpiętej przyczepki nie ma co tego prądu odbierać
Masz rację, ale częściowo. Przycisk przesuwa próg zadziałania sygnalizacji spalenia żarówki- zapewne zmienia napięcie referencyjne wzmacniacza operacyjnego śledzącego spadek napięcia na rezystorze pomiarowym w przerywaczu (kawałek druta o małej rezystancji w tym przypadku). Przy włączeniu układu korekcji sygnalizacji przepalenia żarówki wzmacniacz operacyjny mierzący spadek napięcia na tymże rezystorze jest "nastawiony" na większe spadki napięcia spowodowane poborem większego prądu. Jeśli pobór pozostaje bez zmian mimo włączonego układu korekcji przerywacz odczytuje to jako spalenie żarówki.
-
Witam. Ja z kierunkami mam trochę inny problem. Daję prawy kierunek, wciskam pedał hamulca i kierunek mi zanika. Nie zawsze ale czasami się takie coś robi. I do tego pojawia mi się na desce rozdzielczej żółty symbol hamulca, który znika po wciśnięciu pedału hamulca. Z lewym kierunkiem jest wszystko ok. Ktoś wie jaka może być tego przyczyna?
-
Wygląda mi to na uszkodzone urządzenie mikroprocesorowe.
-
Witam. Ja z kierunkami mam trochę inny problem. Daję prawy kierunek, wciskam pedał hamulca i kierunek mi zanika. Nie zawsze ale czasami się takie coś robi. I do tego pojawia mi się na desce rozdzielczej żółty symbol hamulca, który znika po wciśnięciu pedału hamulca. Z lewym kierunkiem jest wszystko ok. Ktoś wie jaka może być tego przyczyna?
standardowe pytanie, masa w lampie dobra?