FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Aceventura w Maj 06, 2010, 18:22:35 pm
-
Witam wszystkich forumowiczów
Posiadam poloneza Atu+ 1.4 w gazie ,od nastu dni mam duży problem , otóż po odpaleniu silnika obroty na biegu jałowym są wysokie około 1500-1800 , do tego dochodzi falowanie od 1800 do 1200 (przepustnica sama chodzi w tą i z powrotem) dopiero po około 3-4 minutach wszystko się wyrównuje(tak jakby już silnik się rozgrzał) , po czym jeżeli go wyłącze to odpala normalnie i obroty są normalne. Wszystko powtarza się po kilku godzinach od wyłączenia silnika(na zimnym silniku) , do tego zdarzyło sie juz kilka razy, że bez powodu zgasł na światłach. Próbowałem odłączać komputer, resetowałem ustawienia przepustnicy, i nic nie pomaga.
LICZE NA WASZĄ POMOC
:|
-
Postanowiłem nie zakładać nowego tematu, a i tak mam podobny problem.
W moim swapie przy 1,8 obroty mam idealne około 900obrotów na minutę, lecz czasami (nie mam pojęcia czym to jest spowodowane) silnik zaczyna falować od 900 do 1200 obrotów. Wszystko to się dzieje oczywiście na paliwie, ponieważ gaz dopiero teraz mam zamiar założyć.
I teraz tak co może być spowodowane że tak falują oborty,
oraz czy tym się przejmować skoro chcę założyć gaz (instalacja II generacji plus Blos) i na gazie uda mi się wszystko ustawić.
Dzięki za pomoc.
-
Do blosa nie jest potrzebna II gen. tylko I
-
taką mam więc taką to złożę
-
Trzeba by się podpiąć pod sondę i patrzeć co się dzieje. obstawiam że silnik ma złą mieszankę i jak komputer nie daje rady jej skorygować samym dawkowaniem to zaczyna kombinować z uchyleniem przepustnicy.
-
A gdy założę instalacje gazową i dobrze ją wyreguluje to powinno to ustąpić?
Bo powiem ci że mnie już irytują te obroty :D
-
Zdaje mi się, że mam podobny problem co ty. Faluje mi i na benzynie i na gazie, z tym, że mi dodatkowo nie działa reset przepustnicy. Zauważyłem, że przestaje falować jak tps odłącze....
-
1. sprawdźcie czujnik temperatury płynu silnika (za głowicą - brązowa wtyczka).
2. przeregulujcie śrubkę na przepustnicy i kanał obejściowy. TPS nie gra do końca z obrotami i składem mieszanki dlatego ECU próbuje korygować te parametry ciągle kręcąc krokowcem.
nie działa reset przepustnicy
Czyli co się dzieje jak dasz 5x na maxa przepustnicę. jak warczy a nie uchyla przepustnicy to masz problem z kabelkami. Też tak miałem i podoginanie blaszek we wtyczce pomogło.
-
Czyli co się dzieje jak dasz 5x na maxa przepustnicę.
Nic. sprawdzałem przejście na przewodach w inst. i wszystkie mają przejście.
Podmieniałem inny zespół przepustnicy, resetu przepustnicy dalej nie było.
Podmieniałem na zlocie kompa i dalej resetu nie miałem....
-
Odepnij czujnik temperatury z tyłu silnika (brązowa wtyczka) Obroty troszke będą niższe niż 900 na zimnym silniku, ale powinno zniknąć falowanie.
Zobacz też czy spręzynki dociągają przepustnicę do końca przy zamknięciu.
-
Odepnij czujnik temperatury z tyłu silnika (brązowa wtyczka) Obroty troszke będą niższe niż 900 na zimnym silniku, ale powinno zniknąć falowanie.
Jak tak zrobi to będzie go odpalał na 3-4 razy ,a obroty wyniosą 1000rpm bez względu na temperaturę. Miałem tak.
Mnie faluje jak wkręcę do odcięcia i puszczę. Najpierw zatrzymuje się na 2000rpm ,a potem faluje do 1200.
-
Dziwne, ja mam odpinany (z kabiny wyłącznikiem) i normalnie autko odpala.
-
U mnie czy mam wpięty przewód od temperatury czy nie auto chodzi tak samo, czyli cały czas faluje na wolnych obrotach.
-
A ja ostatnio sprawdziłem w borkostworku wolne obroty i stwoerdziłem że bardziej mi falują obrony na gazie niż na PB. O ile falowaniem można nazwać ruch wskazówki obrotomieza o jej grubość.
Sprawdźcie sobie omomierzem ten czujnik temperatury i ciągłość połączenia tego czujnika z gniazdem ECU. Może zwyczajnie wtyczka nie kontaktuje.
Maxiu#1935, A czy silniczek krokowy jest sprawny?? Może ma uszkodzone uzwojenia albo nie ma zasilania na nim. Sprawdź we wtyczce czy na centralnym pinie (są ułożone w kształt litery C) masz zasilanie po kluczyku. Cewkę sprawdzisz mierząc rezystancję między tym centralnym pinem a pozostałmi. Powinna być jednakowa dla wszystkich czterech cewek (wartość ok 16 Omów jak nie pomyliłem).
Warto też zrobić to samo z punktu widzenia wtyczki komputera między zasilaniem głównym ECU a pinami sterujacymi silniczkiem.
-
Maxiu#1935, A czy silniczek krokowy jest sprawny?? Może ma uszkodzone uzwojenia albo nie ma zasilania na nim. Sprawdź we wtyczce czy na centralnym pinie (są ułożone w kształt litery C) masz zasilanie po kluczyku. Cewkę sprawdzisz mierząc rezystancję między tym centralnym pinem a pozostałmi. Powinna być jednakowa dla wszystkich czterech cewek (wartość ok 16 Omów jak nie pomyliłem).
Warto też zrobić to samo z punktu widzenia wtyczki komputera między zasilaniem głównym ECU a pinami sterujacymi silniczkiem.
Po wyłączeniu zapłonu krokowy otwiera się i zamyka, sam silniczek sprawdzałem omomierzem (uzwojenia). Zasilanie chyba jest skoro się odzywa.
-
Maxiu#1935, ale zacznij od wymiany kompa - bo przecież Twój u mnie też nie miał resetu, ani mój komp na Twojej przepustnicy.
-
Sprawdźcie sobie omomierzem ten czujnik temperatury i ciągłość połączenia tego czujnika z gniazdem ECU. Może zwyczajnie wtyczka nie kontaktuje.
Chodzi o sprawdzenie ciągłości czy jakiejś danej wartości jak tak to jaką?
-
Było pisane nie raz jakie wartości ma ten czujnik.
Kilka kilo zimny
kilkaset (ok 300) na rozgrzanym.
-
Sprawdziłeś ten czujnik temperatury i jego wiązkę w końcu czy nie??
-
Jeszcze nie, jak sprawdzę to się odezwę.
-
Mam podobny problem! Mój silnik na wolnych obrotach faluje...
Tak od 1000 do 1500 i tak cały czas... Ujmuje i dodaje sobie obrotów i tak cały czas
Jak nie równo chodzący diesel :P
-
Może silniczek korkowy głupieje zobacz czy podczas tego falowanie nie lata trochę przepustnica
-
no sprawdzę...