FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Aceventura w Maj 08, 2010, 20:57:15 pm
-
Witam
posiadam poloneza atu+ 1.4 , czy ma może ktoś namiary gdzie w wielkopolsce mogę zrobić diagnostyke silnika w miom poldku???? Sprawa jest bardzo pilna, Najlepiej okolice Poznania i Gniezna. proszę o pomoc.
-
napisz jakie masz objawy nieprawidłowej pracy silnika to użytkownicy tu zarejestrowani nakierują Cię aby wykryć przyczynę
-
Aceventura, w Nowym Miescie nad Warta jest kolo od Rovera, ale nie wiem czy ma wtyczke do poldorovera.
Sosnowa 7
63-040 Nowe Miasto nad Wartą
0504045682
Diagnostyka elektroniki komputerem ROVER TESTBOOK. Programowanie pilotów oraz serwis pojazdów grupy MG-ROVER. Serwis prowadzony przez klubowicza ROVERki.pl
Jak nie ma to wal do mnie do Wawy. Diagnozuje sie i Rovera i Poldorovera :)
-
w skrócie...
Posiadam poloneza Atu+ 1.4 w gazie ,od pewnego czasui mam duży problem , otóż po odpaleniu silnika obroty na biegu jałowym były wysokie około 1500-1600 , do tego dochodziło falowanie od 1200 do 1600 (przepustnica sama chodziła w tą i z powrotem) dopiero po około 3-4 minutach wszystko się wyrównywało tak jakby już silnik się rozgrzał) , po czym jeżeli go wyłączyłem to odpalał normalnie i obroty były normalne. Wszystko powtarzało się po kilku godzinach od wyłączenia silnika(na zimnym silniku) , do tego zdarzyło sie juz kilka razy, że bez powodu zgasł na światłach. postanowiłem wyczyścić przepustnice i siliczek krokowy,posprawdzałem wszystkie wtyczki i połączenia, po tym zabiegu silnik dalej ma zawysokie obroty ale juz mniejsze czyli tak około 1100, do tego nadal jest falowanie w granicach 900-1100 no i ten stan się utrzymuje cały czas jak pracuje silnik .Silnik chodzi jakoś dziwnie taki zamulony jest i minimalnie nierówno działa. Próbowałem odłączać komputer, resetowałem ustawienia przepustnicy, i nic nie pomaga.
Dlatego tez myślę że diagnostyka wykazała by przyczynę tego stanu.
LICZĘ NA WASZĄ POMOC
-
Miałem kiedyś podobne objawy, pomogła wymiana komptuera - padło oprogramowanie. Spróbuj pożyczyć od kogoś komputer i podmienić - ja się poprawi jasne co to jest
-
Aceventura - zacznij od czujnika temperatury płynu w kolanku od strony ściany grodziowej - brązowa wtyczka. Bardzo łatwy dostęp z kanału, gorszy od góry.
falowanie obrotów przez kilka chwil po odpaleniu to norma. Wysokie obroty na zimnym silniku to też norma.
-
Witam!
Senn#1869 Czy jest możliwość ustawienia się któregoś popołudnia pry trasie Warszawa Puławy w celu diagnostyki poldorowerka ? Najbliżej mam do Tarnowa
-
Nigdy nie słyszałem, aby rzeczywiście w Roverze padł komputer, to są tylko mity i chwyty tzw. "szpecjalistów", którzy nacinają naiwnych ludzi na ciężki pieniądz.
W 75 jest to nagminne a i 200 miałem okazję macać ostatnio z padniętym ECU. To tylko elektronika...stara elektronika nie najwyższych lotów.
-
W kwestii komputerów:wraz z zakupem mojego 1.4 dostałem od właściciela stary komp,na którym jak twierdził 'silnik słabo reagował na dodanie gazu (opornie wchodził na obroty)'Pytał niby o koszt naprawy,ale miało to przebić cenę 2 komputera.Moje pytanie brzmi czy to prawda, i czy rzeczywiście nic z niego nie będzie.Dodam że testowałem go raz w aucie i jest tak jak mówił,ale na gazie chodzi dosyć znośnie tylko nie trzyma wolnych obrotów.
-
Najczęściej ecu w roverze cierpi na odlutowane rezystorki SMD. Niemniej jednak mimo obiegowej opini nie spotkałem się ze zbyt wieloma kompami które miały usterki. Większość usterek to jednak niedomaganie czujników lub elementów wykonawczych. Z własnego doświadczenia powiem że tyle co w nich grzebałem to i tak są odporne.