FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Joker w Maj 10, 2010, 10:44:44 am

Tytuł: wytrzymalosc półosi
Wiadomość wysłana przez: Joker w Maj 10, 2010, 10:44:44 am
pytanie ktore polosie sa bardziej wytrzymale z waskiego mostu czy szerokiego ?








temat rzeczowy, usuwam wygaszenie  -#1921.
Tytuł: wytrzymalosc półosi
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 11, 2010, 12:03:47 pm
Słyszałem ogólną opinię że wąskie mosty są mocniejsze od szerokich. A w sprawie samych półosiek to nie wiem.
Tytuł: wytrzymalosc półosi
Wiadomość wysłana przez: Chudson w Maj 11, 2010, 22:00:36 pm
Jeżeli nie wprowadzili żadnych zmian jakości to teoretycznie którsza powinna byc bardziej wytrzymała.
Tytuł: wytrzymalosc półosi
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 11, 2010, 22:05:42 pm
od waskiego sa bardziej wytrzymalsze.
Tytuł: wytrzymalosc półosi
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 12, 2010, 23:28:24 pm
waskie sa dwa rodzaje ,
nowy waski powinien miec wytrzymalsze ,bo ma krotsze ,
stary waski ma najslabsze ,bo ma mniejsza srednice
Tytuł: wytrzymalosc półosi
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 13, 2010, 15:22:40 pm
Cytat: "KGB"
nowy waski powinien miec wytrzymalsze ,bo ma krotsze ,
stary waski ma najslabsze ,bo ma mniejsza srednice
A po czym to poznać który jest który??
Tytuł: wytrzymalosc półosi
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 13, 2010, 17:26:06 pm
nowszy most ma z tylu dekiel ,a starszy ma odkrecany dzwon z przodu ,a z tylu dekiel nie jest odkrecany,
prawdopodobnie ten starszy byl nazywany Jugolem - ale tu byly kontrowersje na forum ,ktory to jugol ,a wiec pisze stary i nowy ,zeby nie bylo problemow z odroznieniem
Tytuł: wytrzymalosc półosi
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Maj 13, 2010, 18:03:16 pm
jedno jest pewne wszystko co w FSO starsze było lepsze pod względem wykonania. sami przecież wiecie że później klepali  praktycznie wszystko ponad wymiar z racji  wyeksploatowania maszyn. tak więc co do półosi szerokich to przy mojej jeździe w GSi zajechałem już 5 szt a mam nalatane 127 tys,. tak więc szlak mnie trafia na ten wyrób pomału. kumpel jak ja jeszcze nie wiedziałem co to FSO w fiacie  miał właśnie jugola od nowości, na 250 tys wymieniał tylko raz zimeringi jak mu olej poszedł  przy tarczach, a tak most nie do za....a był.
Tytuł: wytrzymalosc półosi
Wiadomość wysłana przez: strowger w Maj 13, 2010, 20:33:35 pm
Cytat: "Mariusz#1926"
jedno jest pewne wszystko co w FSO starsze było lepsze pod względem wykonania. sami przecież wiecie że później klepali  praktycznie wszystko ponad wymiar z racji  wyeksploatowania maszyn. tak więc co do półosi szerokich to przy mojej jeździe w GSi zajechałem już 5 szt a mam nalatane 127 tys,. tak więc szlak mnie trafia na ten wyrób pomału. kumpel jak ja jeszcze nie wiedziałem co to FSO w fiacie  miał właśnie jugola od nowości, na 250 tys wymieniał tylko raz zimeringi jak mu olej poszedł  przy tarczach, a tak most nie do za....a był.


Ja mam szeroki most - w końcu Caro Plus - właśnie skoczyło 321 tysięcy przebiegu - most wciąż ten sam, dolewałem mu tylko olej przez ten czas. Trochę jęczy od 80 do 100km, ale nie jakoś tam specjalnie głośno. Tak więc da się i na szerokim długo jeździć.
Tytuł: wytrzymalosc półosi
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Maj 16, 2010, 12:24:08 pm
Co wy tam mówicie  :P  ja wiem jedno mosty z 93/94 roku (szerokie) są zajebiście mocne to wtedy właśnie FSO miało najlepsze lata swojego istnienia, mój most ma nalatane 240 tys. od nowości i dwa lata już go dohc męczy i nie raz laka 195 na suchym rwie, nic poza olejem nie było w nim ruszane wiem że Vox w swoim 1,8 też miał szeroki most z 94 miał jeszcze więcej nalatane i na dodatek był cichy więc nie wiem co wy chcecie od tych szerokich mostów może przypadek nie wiem trudno powiedzieć  :twisted:
Tytuł: wytrzymalosc półosi
Wiadomość wysłana przez: Marcin [oo==oo] w Maj 16, 2010, 19:34:12 pm
Na pewno Jugol jest lepszy pod względem kasowania luzu. Półosi jeszcze nie ukręciłem na razie to drugi dyfer już wysiada ale to też był ze złomu jakiś wzięty i właśnie z dość sporym luzem i nic nie wyje czasem po dłuższej trasie tylko trochę stuka, no i na dwa koła już ciągnie :D nieraz mu się zdarzy że działa poprawnie ale to nieraz