FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: paroos#1831 w Wrzesień 06, 2004, 15:39:39 pm
-
Jesli zamierzam zmienic plyn z Borygo na Petrygo, to musze przeplukac uklad albo zastosowac sie do jakichs szczegolnych zalecen, czy po prostu spuscic stary i zalac Petrygo?
-
Wystarczy spuścić stary i zalać nowy , ale lepiej przepłukać przy okazji. ( a najlepiej to spuść troche płynu i zalej do pełna octem i odkamieniaczem do czajników i żelazek - pojeŹdzij z tydzień i wtedy spuść , wypłukaj i zalej. Ja tak robiłem i dużo syfu wyleciało.
-
Tak, tylko moj woz jest jush dosc leciwy i martwie sie, ze jak zaleje octem a pozniej odkamieniaczem, to mi sie jakies dziury w ukladzie (w szczegolnosci w chlodnicy) mi sie ujawnia :?
-
No może byc taka opcja teraz masz małe dziurki pozatykane a po oczyszczeniu one sie ujawnia ale tak nie musi być może masz cały układ szczelny chociaż to nie kiełbasa i nie powąchasz.
Moze dolej samego octu albo samego odkamiacza tylko nie za dużo to chciaż troche przeczyścisz układ.
-
mój jest tylko 4 lata młodszy od twojego i nic mu nie zaszkodziło ( jedynie za zaworze nagrzewnicy kapało )
Jeżeli nie jeŹdził na wodzie to nie powinno być dużo kamienia i rozszczelnić się niepowinien.
-
Wiem tylko, ze OSTATNIO (czyt. przynajmniej 3 lata) nie jezdzil na wodzie. Ale sadzac po cieple (a wlasciwie zimnie) w samochodzie zima - czyli oceniajac sprawnosc nagrzewnicy - to musi byc solidnie zamulony. :(
-
Jak masz zimno zimą w samochodzie to masz zamuloną tylko nagrzewnice ale to normalne musiałbyś ją wymontować iść na myjnie i dobrze ją przepłukać pod ciśnieniem, cały syf powinien wylecieć i powinna grzać o wiele lepiej.
-
A ja planowalem przed zima zarzucic do nagrzewnicy ocet i odkamieniacz i dopiero przeplukac. To chyba nie powinno jej zaszkodzic?
-
Ja właśnie jestem po płukaniu. Nie było tak Źle. U Ajka wydłubywaliśmy błoto śrubokrętem, potem woda pod ciśnieniem, a na koniec płyn do płukania. PRESTONE cooling system. Takiego płynu użyliśmy.
A teraz pytanko. jeśli zalewamy układ koncentratem, to należałoby go rozcieńczyć przed wlaniem, czy wlać koncentratu i reszta wody?
-
Najlepiej bylo by go rozcieczyc przed wlaniem bo wtedy masz pewnosc, ze jest dobrze wymieszany z woda.
-
Chwile po odpaleniu silnika sam sie wymiesza... 8) i to rownie dokladnie...
-
Jak sie odpowietrza uklad po wymianie plynu?
-
mi podczas niedzielnej wymiany płynu chłodniczegozapowietrzył sie tylko parownik. jak spuszczasz plyn i masz gaz to odczep przewod od parownika zeby stary plyn tez z niego zleciał . mi do odpowietrzenia parownika wystarczyło odczepienie przewodu przy parowniku który doprowadza borygo bo w przewodzie powietrze stało i potem jakoś wszystko poszło.
UWAGA DLA ZAINTERESOWANYCH W TESCO JEST PROMOCJA PETRYGO 5L = 18,99
[ Dodano: 2004-10-13, 00:44 ]
Ja właśnie jestem po płukaniu.
gardła ??? :lol: :lol: :lol: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
-
u mnie trzeba odpowietrzac reduktor, bo jest mniej wiecej na jednym poziomie ze zbiorniczkiem wyrownawczym (uklad bez korka na chlodnicy)
-
UWAGA DLA ZAINTERESOWANYCH W TESCO JEST PROMOCJA PETRYGO 5L = 18,99
Wlasnie stad to pytanie :)
-
Jak masz zimno zimą w samochodzie to masz zamuloną tylko nagrzewnice ale to normalne musiałbyś ją wymontować iść na myjnie i dobrze ją przepłukać pod ciśnieniem, cały syf powinien wylecieć i powinna grzać o wiele lepiej.
trzeba ja wyciagac ?? myslalem ze trzeba tylko odlaczyc wezyki od zaworka i ten drugi od czegos :roll: i puscic strumien sprezonej wody.... nie da rady jej w taki sposob przelukac ?? tez mam letnia wersje poldżera 8) ....a ze juz sie zaczyna zima to by cos zrobil z tym ogrzewaniem bo pierdole tam jezdzic w lodowce :D
-
Bedzio#1833, nie musisz jej wyciągać zrob jak napisaleć a nawet jeszcze zalej ją octem czy odkamieniaczem odczekaj i dopiero ją przepłócz
-
dokładnie jezeli parownik jest zbyt wysoko umocowany to trzeba go odpowietrzyc bo moze zamarzaz z powodu braku obiegu ale jak ktos ma nisko zamontowany to powinien sie nie zapowietrzac