FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Janekzet w Maj 18, 2010, 06:50:36 am
-
Przedwczoraj zaczęły się problemy z gazem. Podczas jazdy auto zaczęło przerywać, jakby brakowało gazu. Po przełączeniu na benzynę silnik trochę przerywał ale za chwilę zaczął pracować normalnie. Po kilku minutach po przełączeniu na gaz znowu pracował normalnie ale po następnych kilku minutach znowu zaczął przerywać. Sprawdzałem tak kilka razy i zawsze tak samo. Instalacja gazowa firmy Zavoli ma 10 lat i na razie nic nie było wymieniane. Na razie wyjąłem membranę od strony gazu i jest cała. Co dalej robić.
-
Wymien filterek gazu moze juz zakwitł ;D wyciagnij go na próbę całkiem i sie przejedz bez filterka gazu.tylko pamiętaj żeby zamkac gaz przy wykrecaniu filterka :D
-
tylko pamiętaj żeby zamkac gaz przy wykrecaniu filterk
Jeżeli kolega ma elektrozawór przy butli to nie ma takiej konieczności. :)
Może któryś elektrozawór "nie czymie moczu" ?
-
... a jeśli nie ma elektrozaworu to sprawdzić czy zawory przy butli są odkręcona na maksa. Mogło by chyba tak być że wypala się gaz z przewodów i po chwili już go nie ma po przełączeniu na benzynę, gaz napływa powoli do rurek i tak w kółko.
-
Sprawdziłem zawory na butli i filterek - wszystko w porządku. Wyjąłem reduktor i cały rozebrałem. Membrana od strony niskiego ciśnienia wygląda na dobrą, natomiast na wysokim ciśnieniu od strony gazu zaczyna pękać , chociaż od drugiej strony pęknięć nie widać . Przy okazji stwierdziłem , że iglica od śruby regulacji wolnych obrotów jest urwana i zupełnie zatkała bypas. To musiało być już od dawna bo nie było reakcji silnika na kręcenie nią. Zamówiłem komplet naprawczy reduktora. Tylko nie wiem co zrobić z urwaną iglicą.
-
nowy zestaw membran powinien pomóż a co do iglicy to niewiem co doradzić. Dobrze wyczyśc parownik z nagarów.
-
Wymieniłem zestaw naprawczy i nie wiele to pomogło. Okazało się, że zamarza reduktor bo zapchany był układ podgrzewania dolnej krawędzi przepustnicy, a tamtędy przebiega płyn podgrzewający reduktor. Jutro wszystko złożę to się okaże czy to już wszystko.
Dodano: 26 Maj 2010 18:32
No wreszcie jest dobrze. Prawidłowy przepływ płynu przez reduktor powoduje , że ma on właściwą temperaturę i silnik na gazie działa jak należy. Przy okazji naprawiłem jeszcze jedną rzecz. Miałem problem z uruchamianiem silnika i objawy się pogłębiały z czasem. Okazało się ,że cienki przewód z tekelanu idący z kolektora ssącego do regulatora ciśnienia paliwa znajdującego się na listwie wtryskiwaczy jest połączony nieszczelnie. Po usunięciu usterki silnik odpala bez problemu w każdej temperaturze. Pozdrawiam.
-
czyli po problemie no różne cuda sie zdarzają w tych naszych autkach :wink: