FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => PTK CLASSIC => Forum klasycznych pojazdów FSO => Wątek zaczęty przez: KAROLeski#1940 w Maj 18, 2010, 08:32:17 am

Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: KAROLeski#1940 w Maj 18, 2010, 08:32:17 am
Innym coraz bardziej popularnym sposobem na ozdobienie klasyka jest rejestracja na tablice imienne (indywidualne). Z uwagi na koszty dość często spotkałem się z różnymi mitami i legendami w stylu: "słyszałem że..."

Postanowiłem podzielić się w Wami moimi spostrzeżeniami i opisać krok po kroku jak "przebrnąć przez procedury rejestracyjne" i jakie są faktyczne (nie legendarne) koszty z tym związane.

Jeżeli samochód mamy już na siebie zarejestrowany i tylko chcemy zmienić tablice (w moim przypadku tak było) to koszt wynosił 1000 zł + opłata za dowody rej (miękki i twardy) ok 76 zł o ile pamiętam.
Odpada wtedy opłata za tablice tymczasowe (ok 80 zł).
Co do procedury to najpierw składamy wniosek w Wydziale Komunikacji. Wniosek musi być zaakceptowany przez Wojewodę. Wojewoda weryfikuje czy napis jaki chcemy (pamiętajcie że musi zawierać od 3 do 5 cyfr lub liter) nie jest znakiem zastrzeżonym lub obraźliwym itd. Jeżeli nie ma zastrzeżeń wystawia zgodę, Otrzymujemy telefon z wydziału Komunikacji o decyzji i jeżeli jest pozytywna to wnosimy opłatę za tablice a Wydział komunikacji składa zamówienie do producenta.

U mnie czas oczekiwania wyglądał tak
1)Wniosek o tablice FSO89
2)na drugi dzień decyzja Wojewody - negatywna
3)Wniosek o PRL89
4)Na drugi dzień decyzja - pozytywna
5)trzeci dzień opłata za tablice
6) trzy dni spokoju i tel z Wydziału Komunikacji że są do odebrania tablice.
7)Przerejestrowanie i wydanie dowodu miękkiego...

Oczywiście nie obyło się bez problemów. Pomimo że właściciel się nie zmienił i samochód jest nadal zarejestrowany na tą samą miejscowość usłyszałem coś w stylu Barei: "Nie ma takiego miasta jak Londyn, jest Lądek, Lądek Zdrój" :D

Urzędnik który rejestrował mi samochód stwierdził (defacto wbrew ustawie) że MUSZĘ wziąć tablice próbne.
Gdy odmówiłem i powołałem się na prawo o ruchu drogowym (pojazd jest zarejestrowany na nowe tablice i nie wymaga skorzystania z tymczasowych), zniknął u naczelnika na pół godziny z moimi papierami.
Przyszedł i oznajmił że jednak mam rację i w tym przypadku nie ma takiej potrzeby.

Także jakby ktoś się decydował to nie dajcie sobie wcisnąć próbnych bo to dodatkowy i zbędny koszt.
Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: mirekpsary w Wrzesień 29, 2010, 08:53:07 am
Nurtuje mnie jedno pytanie-czy te tablice mogą być przez Ciebie wykorzystane na inne auto przy sprzedaży tego,czy auto może do końca żywota latać na tych tablicach,czy po prostu tak jak to w Polsce bywa płacisz za nie,a jak sprzedaż auto to już są tablice do zdania,ew.możesz se je na ścianie powiesić i nigdy nie będą użyte drugi raz?!
Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: KAROLeski#1940 w Wrzesień 29, 2010, 09:04:10 am
Tablice zostają na samochodzie.... Czyli nowy właściciel będzie miał twój imienny numer. Nie ma możliwości abyś go przeniósł na swój dajmy na to nowy nabytek. Jeżeli zakupi twój samochód z tego samego województwa (przy zwykłych musi być też ten sam powiat) to ma możliwość zostawienia tablic. Jeżeli z innego to musi zdać w Wydziale Komunikacji. Zanim podejmiesz decyzje o zakupie imiennych zastanów się czy będziesz zamierzał swoją furkę sprzedawać - może ci się to nie opłacić.
Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: OLO w Wrzesień 29, 2010, 10:47:37 am
dlaczego dostałeś odmowęna FSO89? Były już takie?
Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Wrzesień 29, 2010, 12:28:07 pm
OLO, FSO jako nazwa zastrzeżona.
Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: KAROLeski#1940 w Wrzesień 29, 2010, 13:08:53 pm
Olo. Wojewoda nie wyraził mi zgody uzasadniając że jest to znak zastrzeżony. Trochę dziwne bo po allegro krążył kiedyś polonez z blachami G7 FSO czy K7 FSO. Już nie pamiętam. W każdym razie jemu jakoś wydali pozwolenie. Jak widać gdzie dwóch urzędników tam trzy zdania... a to Polska właśnie... :roll:
Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: centurion w Wrzesień 29, 2010, 20:25:29 pm
Pewnie gdybyś mieszkał w innym województwie to bys dostał, widocznie wojewoda był zwiazany z żeraniem i ztad tak odrazu uzasadnił.
Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: Marcin OBR w Wrzesień 30, 2010, 15:27:42 pm
Ciekawe czy OBRSO by mi pozwoli dać na tablice :mrgreen:
A to cena jest nie zależna od ilosći liter  :?:
Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: KAROLeski#1940 w Wrzesień 30, 2010, 16:55:33 pm
Nie... 1000 zł nie zależnie czy weźmiesz na blachy 3 znaki czy 5.
OBRSO... Możesz spróbować. Jak trafisz na wojewodę "Ciamajdę" co nie wie co to znaczy to da ci zgodę :)
Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: Alien#174 w Październik 03, 2010, 15:02:53 pm
Widzialem kiedyś Borka z z tablicami POLMO... myslalem że to też nazwa zastrzeżona...
Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Październik 03, 2010, 16:53:04 pm
pewnie średnio rozgarnięty urzędas nawet nie wie, że istniało coś takiego jak polmo.
Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: KAROLeski#1940 w Listopad 13, 2010, 21:58:46 pm
Proszę bardzo...
Gdzie dwóch URZĘDASÓW tam dwie interpretacje przepisów!!!
Ja nie dostałem zgody na FSO89 bo to znak zastrzeżony a tu to co???

http://otomoto.pl/polonez-1-5-C11283140.html
Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: mirekpsary w Listopad 14, 2010, 08:28:53 am
Cytat: "KAROLeski#1940"
Proszę bardzo...
Gdzie dwóch URZĘDASÓW tam dwie interpretacje przepisów!!!
Ja nie dostałem zgody na FSO89 bo to znak zastrzeżony a tu to co???

http://otomoto.pl/polonez-1-5-C11283140.html


Co kraj to obyczaj,Tobie nie dają ale drugiemu tak!
Zawsze możesz złożyć zapytanie na piśmie dlaczego Ten dostał a Ty nie?
Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: Sterciu w Listopad 15, 2010, 00:24:00 am
Kolega z innego forum nie związanego z fso oglądal poldka z tego ogłoszenia o ile dobrze kojarze. Coś tam wspominał ze na fotkach miał właśnie tablice indywidualne , a jak pojechal okazało się ze ma zwykle tablice. To chyba ten sam.
Tytuł: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: Aetius w Listopad 15, 2010, 09:28:25 am
Wiecie dlaczego on może mieć taką? przyjrzyjcie się ostatniej literce ;)
myślę że zamiast O jest 0 i dlatego dostał zgodę ;) rożnicy nie ma strasznej a i z przepisami wszystko w porządku...
Tytuł: Odp: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Luty 22, 2011, 20:04:55 pm
Niestety w tym kraju w każdym urzędzie panują inne zasady. Osobiście widziałem na beemie tablice BMW 7 - chyba dla tych co nie odróżniają BMW 7 od 5 żeby nie myśleli że to biedak w 5 jedzie ;)

Mi np w Gorzowie odmówili wpisania w adnotacje właściwej masy dopuszczalnej bo był błąd w dowodzie który wyszedł na przeglądzie... po 4 latach. Chcieli wyrabiać nowy dowód na mój koszt. We Wrocku tego problemu niema i sam kupiłem motor gdzie w adnotacjach był wpisany poprawny numer VIN (za dużo zer się wklepało komuś). Kumpel z Oleśnicy tak samo miał adnotację w temacie nieprawidłowego nacisku na oś.
Tytuł: Odp: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: kazik_fso w Marzec 06, 2011, 22:17:31 pm
zależy od miasta i od urzędasa w moim mieście jeździ nauka jazdy z szyldem MOTOS i ma na rejestrację r0 MOTOS albo kobieta w białym tuningowanym renault 19 r3 IKA
Tytuł: Odp: Tablice imienne - procedury i koszty
Wiadomość wysłana przez: Piotr_T w Marzec 07, 2011, 22:18:51 pm
zależy od miasta i od urzędasa w moim mieście jeździ nauka jazdy z szyldem MOTOS i ma na rejestrację r0 MOTOS

Widocznie dla firm wydają pozwolenia na umieszczenie nazwy firmy w tablicach rejestracyjnych. W siedlcach jeżdża dwa autka firmowe nieoklejone (hurtownia farb i lakierów) z nazwą firmy w tablicach rej.