FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: szuczka w Maj 19, 2010, 22:36:49 pm
-
Pytanie - zabrakło gazu, próbując odpalić na benzynie przestawiłem zapłon ( Zresztą strzelał przy odpalaniu musiałem trzymać cały czas nogę na gazie aż do złapania temp, ale potem ładnie chodził i przyśpieszał )--stukając kombinerkami w prawo { pytani-gdzie luzuje się aparat zapłonowy ?jestem laikiem !!! } , myślałem ze odpali, ale nie pewnie pompka paliwowa . I teraz po przestawieniu zapłonu ma muła na LPG nie przyśpiesza w ogóle (rowerzysta na światłach mnie wyprzedza ) , ale już nie strzela w tłumik . Czy mam jechać na regulacje gazu? sorki za chaotyczny opis :oops:
-
kolego zacznijmy od podstaw:
- aparat zapłonowy luzuje sie kluczem płaskim 13mm tam gdzie się go luzuje.
jest pod nim tylko jedna taka "widełkowa łapka" przykrecona do silnika nakrętką ale zapłon to ostatnia rzecz która powinieneś się zając.
- po pierwsze zdejmij i wyczyść bak oraz przewody paliwowe.
- zdemontuj rozbierz i wyczyść gaźnik oraz wymień uszczelki oraz sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej
- wymień filtr paliwa, filtr powietrza, filtr gazu
- zdemontuj pompkę paliwową i wymień w niej membrany (zestaw naprawczy 5zł)
- wymień świece
- zdemontuj kopułkę aparatu zapłonowego i sprawdź czy styki nie są wypalone, jeśli tak - wymień.
Sprawdź palec rozdzielacza, czy nie jest wypalony, jeśli tak wymień, jeśli nie , zarówno kopułkę jak i palec przeczyść do żywego papierem ściernym.
- sprawdź szczelność układu dolotowego pod kątem lewego powietrza.
- kiedy ostatnio były wymieniane membrany w reduktorze ? Jeśli "nigdy" albo "nie pamietam" to należy wymontować reduktor, rozebrać na czynniki pierwsze DOKŁADNIE WYCZYŚCIĆ , powymieniać membrany oraz inne elementy gumowe wewnątrz i złożyć.
Dopiero w tak przygotowanym aucie można zabierać się za ustawianie zapłonu , inaczej próba ustawienia zapłonu będzie przypominać próbę wyączenia światła w pokoju za pomoca kilkumetrowego gumowego kija. - w całkowitych ciemnościach.
-
dzięki za wyczerpującą lekcje :D , to nowy polonez 5 z kolei już. Poprzedni zdemontowałem bak i chodził tylko na gazie , w sumie i tak tylko LPG używam -ewentualnie jak poprzedni polonez banka 5 litrowa z benzyną -zamiast baku do ewentualnego braku LPG, Jutro podjade na regulacje gazu- polonez zadbany -stał w garażu nie jeżdżony w zimie , zero luzów w zawieszeniu ale przez 3 miesiące od kupna, już klocki hamulcowe się kłaniają (400 km tygodniowo) non stop po miescie i trasa elbląg-gdańsk (150 km/h wyciągał na LPG :D) przed przestawieniem zapłonu
Pzdr maniaków Fso.
-
Stingerek, jak zwykle głupoty. nie wprowadzaj ludzi w błąd
powinno być tak:
1. USTAWIENIE KĄTA WYPRZEDZENIA ZAPŁONU !!!
kąt wyprzedzenia jest wartością w przybliżeniu stałą i ustawia się ją za pomocą lampy
stroboskopowej.
2. jeśli to konieczne, wymień filtr powierza
3. ustawienie gaźnika
4. ustawienie gazu
jeśli nie pomoże to wtedy
- po pierwsze zdejmij i wyczyść bak oraz przewody paliwowe.
- zdemontuj rozbierz i wyczyść gaźnik oraz wymień uszczelki oraz sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej
- wymień filtr paliwa, filtr powietrza, filtr gazu
- zdemontuj pompkę paliwową i wymień w niej membrany (zestaw naprawczy 5zł)
- wymień świece
- zdemontuj kopułkę aparatu zapłonowego i sprawdź czy styki nie są wypalone, jeśli tak - wymień.
Sprawdź palec rozdzielacza, czy nie jest wypalony, jeśli tak wymień, jeśli nie , zarówno kopułkę jak i palec przeczyść do żywego papierem ściernym.
- sprawdź szczelność układu dolotowego pod kątem lewego powietrza.
- kiedy ostatnio były wymieniane membrany w reduktorze ? Jeśli "nigdy" albo "nie pamietam" to należy wymontować reduktor, rozebrać na czynniki pierwsze DOKŁADNIE WYCZYŚCIĆ , powymieniać membrany oraz inne elementy gumowe wewnątrz i złożyć.
-
odnosnie muła -regulacja na stacji lpg z wymiana filterka gazu i ustawieniem na lampie zapłonu 80 zł -muł sie skończył ale chyba podjade na regulacje jeszce raz , bo przy 100 km/h przy hamowaniu do skretu zdarza mu sie zgasnąć czasami.