FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Bogdan611 w Maj 23, 2010, 18:12:42 pm
-
Ostatnio dopuściłem do do jazdy na resztkach paliwa i musiał zassać jakiegoś syfa,po zatankowaniu zaczeły się problemy na początku tylko niechciał wkrecac sie na obroty potem było już gorzej nawet ruszanie z miejsca stało się problematyczne bo sie ksztusi i gasnie i w momęcie temp wody przekracza 90 C(jakby paliwa nie dostawł tyle ile potrzeba i pracował by na zbyt ubogiej mieszance czego efektem jest grzanie) i o problemach z utrzymaniem obrotów niewspomne wachają się od 500-1500obr Czego się mogę się spodziewać czy tylko to brudny filterek paliwa czy już pompka zdechła czy jakies syfy przytkały układ wtryskowy(parę razy go przegazowałem i nie pomogło).Mam nadzieję że nic nie uszkodziłem ,bo jak zobaczyłem że się cuda dzieją to odstawiłem auto To są moje przypuszczenia co jeszcze może być przyczyną takiej sytułacji.Dziekuje
-
Na pewno czeka Cię zmiana filtra paliwa, warto zwalić zbiornik i wypłukać z niego cały syf.
Jeśli to nie pomoże to trzeba będzie przeczyścić wtryskiwacz (wnioskuję że masz abimexa).
Przy okazji przeczyszczenie krokowca też nie zaszkodzi.
-
Filterek dzisaj wymieniłem,stary stawiał takie opory że nieszło w niego dmuchnąć a na nowym spokojnie mogłem gwizdać :D Ale jeszcze jest zle obroty jeszcze momentami falują i czasami spadają do 500obr a po przygazowaniu przygaśnie a jazda nadal jest nieprzyjemna,dojdzie do pewnych obr coś jakby go hamowało i po pewnym momencie idzie dalej.Zbiornika jeszcze nie płukałem bo już nie chciałem pod blokiem robić show a krokowiec to dopiero poznaje co to za stwór i nie chce go zepsuć pośpiechem bo przeważnie mam doczynienia z gaznikiem.
A czy układ wtryskowy warto czyścić tymi specyfikami czy to jest normalne placebo?
-
co do obrotów to przeczyść silniczek krokowy
-
obroty jeszcze momentami falują i czasami spadają do 500obr a po przygazowaniu przygaśnie a jazda nadal jest nieprzyjemna,dojdzie do pewnych obr coś jakby go hamowało i po pewnym momencie idzie dalej.
No niestety ale klasyczny przypadek syfu w układzie zasilania... Jak filtr był tak zabity to wg. mnie nie ma się co szczypać tylko od końca układu zacząć czyścić tj. zdemontować bak i wypłukać to co się w nim znajduje, potem przedmuchać przewody paliwowe (jeśli dysponujesz sprężarką), no i na koniec zając się wtryskiwaczem i silniczkiem krokowym.