FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Larry075 w Maj 23, 2010, 22:50:10 pm

Tytuł: 1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Maj 23, 2010, 22:50:10 pm
Witam, jakiś czas temu znalazłem tuleje cylindrowe do poloneza i nie dokońca byłem przekonany czy aby napewno ten silnik je posiada - bo nie wiem. Spotkałem się z tym że ludzie wstawiali tuleje cylindrowe do silników wykonanych z odpowiedniego żeliwa mimo że fabrycznie ich tam nie było (co wiązało się z późniejszymi kłopotami z pracą takowej jednostki napędowej). Jak jest w polonezie? Gdyby była taka możliwość to przygotował bym sie na wprasowanie nowych tulei no i wykute tłoki. Ma ktoś jakieś informacje?
Tytuł: 1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
Wiadomość wysłana przez: Jerzykowski w Maj 25, 2010, 16:15:47 pm
Silnik poloneza nie posiada wtłaczanych tulei. Cylindry ma wykonane bezpośrednio w bloku.
Tytuł: 1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
Wiadomość wysłana przez: Jerzykowski w Maj 25, 2010, 22:43:12 pm
Mi chodzi o to że oryginalnie nie posiada tulei. Tuleje się wciska jak już cylindry są tak zużyte że nie ma do nich już wymiarów naprawczych. A w sumie co daje wciśnięcie tych tulei skoro i tak trzeba oddać blok do szlifierni w celu obrobienia cylindra pod wymiary tulei. To już lepiej przeszlifować go na kolejny numer naprawczy.
Tytuł: 1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 25, 2010, 23:12:14 pm
A jak się już "wymiar skończył" ?
Tytuł: 1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
Wiadomość wysłana przez: Jerzykowski w Maj 26, 2010, 02:43:54 am
Cytat: "Stingerek"
A jak się już "wymiar skończył" ?
Wątpliwe żeby ktoś w tych czasach zrobił już tyle szlifów. No chyba że czymś zostały mocno porysowane.

[
Tytuł: 1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 27, 2010, 02:09:25 am
Vide: nakrętka gaźnika w dolocie która wpadła do cylindra :)
Tytuł: 1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Maj 27, 2010, 19:42:24 pm
hmm.... w takim razie z czego wykonany jest owy blok?

ps. A jak sie komuś skończą rozmiary naprawcze dla 1500ccm to jest opcja przeszlifowania na 1600 czy nie ma takie możliwości?
Tytuł: 1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Maj 27, 2010, 21:45:54 pm
Da się rozwiercić do 1600, w fabryce to robili we wszystkich OHV po 95 roku (chyba po 95).
Tytuł: 1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
Wiadomość wysłana przez: Jerzykowski w Maj 27, 2010, 22:33:49 pm
Cytat: "Larry075"
hmm.... w takim razie z czego wykonany jest owy blok?
Blok jest zrobiony z żeliwa.
Tytuł: 1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Maj 27, 2010, 22:39:22 pm
Słyszałem z wiarygodnego źródła, że istniały kiedyś warsztaty podwórkowe, które dorabiały tuleje do OHVek z rur kanalizacyjnych, tych żeliwnych i że nawet to jeździło, tylko nie wiem jak długo :wink:
Tytuł: 1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Maj 27, 2010, 23:06:43 pm
Nie wiem czy do tych bloków powinno się stosować tulejowanie, o ile pamiętam (i w praktyce sie zgadzało) to tulejowanie silników w których nie było to zrobione fabrycznie, może spowodować jego uszkodzenia, przecież stal ma inną rozszezalność cieplną niż żeliwo....

A tak z ciekawości to co najczęściej padało w OHVkach? Niestety ale zakochałem sie w jego dźwięku i zaczynam myśleć o remoncie. Części na rynku są maaarnej jakości i niestety ale tłoki napewno będę musiał robić na zamówienie.