FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Larry075 w Maj 23, 2010, 22:50:10 pm
-
Witam, jakiś czas temu znalazłem tuleje cylindrowe do poloneza i nie dokońca byłem przekonany czy aby napewno ten silnik je posiada - bo nie wiem. Spotkałem się z tym że ludzie wstawiali tuleje cylindrowe do silników wykonanych z odpowiedniego żeliwa mimo że fabrycznie ich tam nie było (co wiązało się z późniejszymi kłopotami z pracą takowej jednostki napędowej). Jak jest w polonezie? Gdyby była taka możliwość to przygotował bym sie na wprasowanie nowych tulei no i wykute tłoki. Ma ktoś jakieś informacje?
-
Silnik poloneza nie posiada wtłaczanych tulei. Cylindry ma wykonane bezpośrednio w bloku.
-
Mi chodzi o to że oryginalnie nie posiada tulei. Tuleje się wciska jak już cylindry są tak zużyte że nie ma do nich już wymiarów naprawczych. A w sumie co daje wciśnięcie tych tulei skoro i tak trzeba oddać blok do szlifierni w celu obrobienia cylindra pod wymiary tulei. To już lepiej przeszlifować go na kolejny numer naprawczy.
-
A jak się już "wymiar skończył" ?
-
A jak się już "wymiar skończył" ?
Wątpliwe żeby ktoś w tych czasach zrobił już tyle szlifów. No chyba że czymś zostały mocno porysowane.
[
-
Vide: nakrętka gaźnika w dolocie która wpadła do cylindra :)
-
hmm.... w takim razie z czego wykonany jest owy blok?
ps. A jak sie komuś skończą rozmiary naprawcze dla 1500ccm to jest opcja przeszlifowania na 1600 czy nie ma takie możliwości?
-
Da się rozwiercić do 1600, w fabryce to robili we wszystkich OHV po 95 roku (chyba po 95).
-
hmm.... w takim razie z czego wykonany jest owy blok?
Blok jest zrobiony z żeliwa.
-
Słyszałem z wiarygodnego źródła, że istniały kiedyś warsztaty podwórkowe, które dorabiały tuleje do OHVek z rur kanalizacyjnych, tych żeliwnych i że nawet to jeździło, tylko nie wiem jak długo :wink:
-
Nie wiem czy do tych bloków powinno się stosować tulejowanie, o ile pamiętam (i w praktyce sie zgadzało) to tulejowanie silników w których nie było to zrobione fabrycznie, może spowodować jego uszkodzenia, przecież stal ma inną rozszezalność cieplną niż żeliwo....
A tak z ciekawości to co najczęściej padało w OHVkach? Niestety ale zakochałem sie w jego dźwięku i zaczynam myśleć o remoncie. Części na rynku są maaarnej jakości i niestety ale tłoki napewno będę musiał robić na zamówienie.