FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: KHADAFI1877 w Wrzesień 08, 2004, 02:29:27 am

Tytuł: PROŚBA O POMOC:(
Wiadomość wysłana przez: KHADAFI1877 w Wrzesień 08, 2004, 02:29:27 am
Pomocy ja już niewiem co zrobic z tym wydechem  dzis  razem z kumplem postanowilismy wyjąć środkowy tłumik  u mnie w poldku i wyciągnelismy  i na jego miejsce próbowalismy wstawic kawałek rury ile było cięcia i nacinania boshem  aż mnie osłabiało prubowalismy  i prubowalismi i prubowalismy az zastała nas godzina 23 więc zrobilismy tak tylko żeby jakoś dało sie dojechac do domu i połonczylismy te rury zaciskami ale  dużo im było do szczelności :(  po odpaleniu autka głos przypominał jazde bez tłumikuw no może troszke ciszej niż sportowy  pomruk  o jaki mi chodziło.Teraz tak czy jak zamiast tych zaciskuw pospawam te rury to będzie ciszej bo końcowy tłumik mam sportowy owal dtm i jak miałem zostawiony środkowy to tylko troche tylko wydawał z siebie sportowe buczenie ale to tylko przy odpalaniu i jak sie jechało to dopiero miedzy tys obrotów a 2tys obrotów powyżej 20 tyś jusz niesłychac było tego pomruku i myslałem że jak wyciągne srodkowy to będzie tylko słychac ten końcowy pomruk ale jak połonczyłem te rury zaciskami to napewno są przeloty i  jest aż zagłośnoja już niewiem comam zrobić żeby był fajny dzwięk basowy dzwięk.Doradzcie mi co zrobic czy może to wina końcowego tłumika może on nie jest do końca taki sportowy :sad:  może kupic inny tłumik i czy jak sie kłupi tłumik  sportowy ultera czy vegi  lub inny to po zamontowaniu go czeba wyćiągnąć środkowy tłumi czy wystarczy tylko go założyc żeby miał pożądny basowy dzwięk .Powiedzcie co teraz  zrobic

1-pospawac ter rury i zobaczyc jak będzie
2-zmienić ten sportowy tłumi co mam na inny
3-a może dodac strumienice
4-i powiedzcie który ze sportowych tłumików  da najlepszy taki basowy dzwięk w poldku wskażcie który model najlepiej zamieście fotki:)


A JA TERAZ MAM TAKI TŁUMIK
Tytuł: PRO|BA O POMOC:(
Wiadomość wysłana przez: goœć w Wrzesień 08, 2004, 06:54:57 am
Stary na początek to idż do szkoły i  naucz sie  pisać bez błędów bo przynosisz wstyd posiadaczą poldków.  :lol:
Tytuł: PRO|BA O POMOC:(
Wiadomość wysłana przez: Rider w Wrzesień 08, 2004, 07:44:15 am
O ile sie orientuje to : 1 - katalizator
                                2 - przelotowy
                                3 - komorowy
Patrzac od przodu samochodu. Nie jestem pewny ale wywalenie 2 tlumika chyba nie da jakis ogormnych efektow dlatego wlasnie iz jest to przelotowka. Kiedys ktos mowil na forum ze po wywaleniu pierwszego tlumika uzyskal dopiero jakis tam glosniejszy bass ale bylo to rzecz jasna na jakims niestardowy tlumiku koncowym :)
Tytuł: PRO|BA O POMOC:(
Wiadomość wysłana przez: Bickers w Wrzesień 08, 2004, 07:46:13 am
ja to bym wszystkie wyciągnoł i zostawił ostatni ten sportowy :-) ja w swoim wycigłem tylko pierwszy środkowy zostawiłem i ostatni sportowy gra fajnie przy karzdym momencie obrowowym, a tak na boku to ty masz jakiś silnik od F1 ? ze możesz auto wkrecac na takie jebitne obroty ? :D
Tytuł: PRO|BA O POMOC:(
Wiadomość wysłana przez: gifek w Wrzesień 08, 2004, 08:11:33 am
hmm to Twój wyciąga 20 tys obrotów??? mój przy 6 tys chce juz wyskoczyc z pod maski :roll: widać miałeś niezły TUNING silnika :lol:

[ Dodano: 2004-09-08, 08:15 ]
moim skromnym zdaniem to najlepiej wyciągnąć uszczelke z miejsca gdzie 1 tłumik łączy sie z silnikiem.. -auto tak wyja jak WRC i w dodatku tak "strzela" ale o bassie nie można powiedzieć
Tytuł: PRO|BA O POMOC:(
Wiadomość wysłana przez: Janek#1612 w Wrzesień 08, 2004, 08:19:56 am
Cytuj (zaznaczone)
Stary na początek to idż do szkoły i naucz sie pisać bez błędów bo przynosisz wstyd posiadaczą poldków.


buehehehe - "posiadaczą" ! Ten to dopiero polonista!
Tytuł: PRO|BA O POMOC:(
Wiadomość wysłana przez: KHADAFI1877 w Wrzesień 08, 2004, 12:10:01 pm
no ale ja mam poldka z 85r a tam jak wiem są tylko 2 tłumiki i sorki za błędy :oops:
Tytuł: PRO|BA O POMOC:(
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Wrzesień 08, 2004, 17:23:03 pm
W poldkach z 85 roku środkowy tłumik był tłumikiem komorowym-nie przelotówka, także zakładając przelotówkę z tyłu (w miejsce PRZELOTÓWKI) nie zmieniłeś nic w układzie wydechowym. WsadŹ środkowy z poldków po 93 roku (one są przelotowe) i po sprawie. Problem w tym, że nowsze układy nie są kompatybilne ze starszymi i trzeba kombinować.
Tytuł: PRO|BA O POMOC:(
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Wrzesień 08, 2004, 22:42:38 pm
Cytat: "SerU#408"
W poldkach z 85 roku środkowy tłumik był tłumikiem komorowym-nie przelotówka, także zakładając przelotówkę z tyłu (w miejsce PRZELOTÓWKI) nie zmieniłeś nic w układzie wydechowym. WsadŹ środkowy z poldków po 93 roku (one są przelotowe) i po sprawie. Problem w tym, że nowsze układy nie są kompatybilne ze starszymi i trzeba kombinować.

Drobna poprawka. Tłumik środkowy od początku modelu Caro już jest przelotowy, więc to rok 1991.
Tytuł: PRO|BA O POMOC:(
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Wrzesień 10, 2004, 18:03:18 pm
No tak Maciek-masz rację  :roll:
Tytuł: PRO|BA O POMOC:(
Wiadomość wysłana przez: sztywny13 w Wrzesień 11, 2004, 20:40:53 pm
Cytat: "gość"
Stary na początek to idż do szkoły i  naucz sie  pisać bez błędów bo przynosisz wstyd posiadaczą poldków.  :lol:

Kogoś upominasz, a sam nie umiesz :mrgreen:
Tytuł: PRO|BA O POMOC:(
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Wrzesień 11, 2004, 22:37:31 pm
ja to bym chciał żeby zrobić taki układ wydechowy który po osiągnięciu 3,5 tys. zaczynał swój  pomruk i wraz z wyższymi obrotami zwiększała się jego głośność  ;)
Tytuł: PRO|BA O POMOC:(
Wiadomość wysłana przez: Przemek#1844 w Wrzesień 12, 2004, 00:01:34 am
obawiam sie Łukasz#842 ze to sie nie da za bardzo... wiekszosc wydechow jeczy na wysokich obrotach (przynajmniej w silnikach o pojemnosci takiej a nie innej i 4 cylindrach) a mruczy sliczni przy schodzeniu z obrotow i na niskich... po prostu wysokie obroty = wysoka czestotliwosc dzwieku - smutne lecz prawdziwe...